{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Underskriftsindsamling - DRF SKAL STÅ TIL ANSVAR! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ved ikke om dette er blevet delt en gang før, men here goes. Underskriftsindsamlingen kommer i kølvandet på billederne af Akeem Foldager og kritikken af DRFs mangel på stillingtagen. De skal stå til ansvar!


http://www.skrivunder.net/drfskalstaetilansvar


Jeg skal ikke tage æreren for den fine underskriftsindsamling, men synes det er en god ide smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underskriftsindsamling - DRF SKAL STÅ TIL ANSVAR!
  • #1   18. apr 2014 Jeg har hermed skrevet under. smiley

  • #2   18. apr 2014 Er skrevet under og delt! smiley Håber I/vi får mange underskrifter da der skal reageres på dette!
    Mvh TT


  • #3   18. apr 2014 Samme her!! Men "ansvar" er vel desværre et vidt begreb, især hvis man gerne vil slippe uden om noget? smiley
    Jeg håber bare der sker ET eller andet!! Synes også det er tosse dumt, at det er AH's far Ulf Helgstrand der er formand for DRF, skide uproffesionelt i sådan en sag som denne her!


  • #4   18. apr 2014 Har skrevet under, håber der kommer nogle konsekvenser for AH's ridning og fremadrettet smiley

  • #5   18. apr 2014 Jeg har også lige delt den, var slet ikke klar over at der var kommet en dele knap, inden TT skrev det. smiley

  • #6   18. apr 2014 Nu spørger jeg nok dumt.. Men hvad har DRF med det at gøre? Skal DRF holde øje med alle der har hest og tage "ansvar" for det? Eller bare fordi Helgstrand er "kendt"?

  • #7   18. apr 2014 Trine: Ulf, som er formand for DRF var til stede under arrangementet, hvor samtlige heste blev redet helt grotesk, og et par stykker eftersigende blødte ud af munden.

    På DRF's hjemmeside, under etiske retninglinjer står skrevet:

    8. Enhver form for ridning og træningsmetoder skal tage hensyn til, at hesten er et levende væsen, og må således ikke omfatte fysisk eller psykisk vold overfor hesten. Det er ejerens pligt at drage omsorg for, at hesten ikke udsættes for fysisk eller psykisk vold. I rideklubber påhviler ovennævnte ansvar for de på klubbens faciliteter opstaldede heste tillige bestyrelsen samt den daglige leder. Ved fysisk og/eller psykisk vold forstås
    a. rykning/flåning/savning med bidet i munden
    b. anvendelse af pisk ud over hvad der karakteriseres som korrektion og/eller irettesættelse
    c. uhæmmet anvendelse af sporer
    d. anden vold der har karakter af afstraffelse
    e. Rollkur og hyperfleksion forstået som bøjning af hesten under tvang

    http://www.rideforbund.dk/Ridesport/Reglementer/Etiske%20retningslinjer.aspx

    Hvilket TYDELIGVIS ikke blev overholdt til AH's åbenhus arrangement... smiley


  • #8   18. apr 2014 Men hvad har DRF med hans åben hus at gøre? Udover han er rider stævner under DRF, ligesom mange andre..

    Var du selv til det åbenhus?
    Nu er jeg selv fra Nordjylland, og bor egentlig ikke så langt fra Helgstrand. Dertil kender jeg en del der var derude og kigge, som IKKE så det du skriver. Jeg er helt med på billederne ikke er OK, men DRF kan i mine øjne ikke tage ansvar for noget - der ikke er deres ansvar. Men det her - er godt nok gået overgevind..


  • #10   18. apr 2014 Desuden er DRF de der håndhæver regler og udelukker ryttere hvis de ikke følger reglementet! Dette er jo ikke første gang man ser sådanne ting ske i eliten. Det er sket i arrangementer DRF har stået for og derfor burde de stå til ansvar og sørge for at også sanktionere eliten hvis de ikke overholder reglementerne ligesom de sørger for at være "efter" enhver anden rytter! DE SKAL IKKE SLIPPE UDENOM MED DETTE BARE FORDI DE ER ELITEN! Og så må DRF sanktionere og udelukke! BUM!

  • #11   18. apr 2014 Jeg er såmænd enig i at det er for galt det der er foregået og i at DRF burde gøre mere for at håndhæve de regler de nu alligevel har.

    Men jeg synes denne indsamling virker useriøs og jeg ved ikke hvad det egentlig er at jeg skriver under på. at DRF skal gøre "noget"? "Tage ansvar" hvordan? Det er bare ikke godt nok for mig, så ingen støtte herfra


  • #12   18. apr 2014 Trine: Nej jeg var ikke selv med, heldigvis - tror jeg havde brækket mig....

    Hvis du læser de etiske retningslinjer, står der også:
    10. De reglementariske bestemmelser indenfor ridesporten vedrørende hestens behandling, velfærd og sundhedstilstand skal overholdes ikke blot under deltagelse i stævner, men nok så vigtigt under den daglige træning. Nævnte reglementariske bestemmelser skal kontinuerligt revideres, for at sikre hestens velfærd.

    Hvilket vil sige, at det er deres ansvar, at sørge for at ting som dette ikke finder sted.
    Nu har DRF, især Ulf, undskyld i SÅ mange år med "uheldige momenter", det kan virkelige ikke blive ved med at gå...
    Det finder sted, gang på gang...
    De skider højt og helligt på deres egne etiske retninglinjer, for at sige det lige ud... smiley

    Så jo, jeg mener helt bestemt at DRF skal stå til ansvar, de kan ikke blive ved med at kaste det fra sig og komme med dårlige undskyldninger. smiley


  • #15   18. apr 2014 Ja vi er i det mindste nødt til at prøve smiley

Kommentér på:
Underskriftsindsamling - DRF SKAL STÅ TIL ANSVAR!

Annonce