{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

Første stævne *Hjelp* {{forumTopicSubject}}

Om cirka en måned skal jeg til mit første stævne. Jeg skal starte dressur, LD1. smiley
Jeg er nervøs, jeg ved ikke hvorfor. Det er sikket fordi jeg er sikker på, at jeg glemmer noget. Som programmet. Der er nogle tøser på min rideskole som er kritiske, og blærer sig bare fordi de har deres egen pony

Så jeg ville være glad hvis i kom med nogle tips...
Til alt der har med stævner at gøre, FX. udseende og ustyr...

Håber i vil hjælpe:-)


Kommentarer på:  Første stævne *Hjelp*
  • #1   24. apr 2014 Nu rider jeg ikke dressur, men islænderstævner, og jeg har lige været til både mit og min unghests allerførste stævne nogensinde her for et par uger siden ... jeg var faktisk slet ikke nervøs, selvom vi ikke ligefrem havde trænet - jeg gjorde mig MEGET umage med hele tiden (også i ugerne op til) at tænke på, at karakterne var ligegyldige, det var oplevelsen, jeg var ude efter, og det hjalp. Jeg blev selvfølgelig lidt trist over vores mindre gode karakterer, når dem, jeg fulgtes med, begge kom i A-finaler med super flotte karakterer, men altså ... min hest opførte sig eksemplarisk, blev hos mig og gjorde, hvad jeg bad ham om.

    Lad være med at tænke på karaktererne og ignorerer alle de andre, der blærer sig med, at de er så gode osv. - det er sikkert nogle med rige forældre, der har købt sig til gode heste, og det bevise jo ikke noget smiley Jo, man vinder da muligvis hver gang, men det er jo ikke sjovt, hvis man ikke har "fortjent" det, men blot har fået det foræret - det synes jeg i hvert fald ikke. Tænk på, at uanset hvordan det går, så er det dit første stævne - INGEN klarer sig perfekt til deres første stævne, men en gang skal være den første smiley


  • #2   24. apr 2014 Mange tak for svaret

    Jeg skal tænke på oplevelsen!!!! Den er nu husket, og din hjælp vil huskes


  • #3   24. apr 2014 lad være med at tænke på de tøser bare gør det så godt du kan smiley

    tips:
    du kunne gøre hesten fin med at lave fletninger i man/pandelok og hale, og bare fjerne snavs og bare gøre den fin smiley


  • #4   24. apr 2014 Amalie & Barbie// TAK!!! Skriver det lige ned// Bliver så glad, når der en nogle der vil hjelpe, med min nervøsitet

  • #5   24. apr 2014 løb programmet mindst 10 gange så du er helt sikker på at du kan huske det. Det er nemmere at huske på den måde end hvis du har redet det 10 gange.

    Du skal huske, at du rider for din skyld og ikke for alle de andre og at du rider fordi du kan li' at ride


  • #6   24. apr 2014 Line K// tak for hjælpen


  • #7   24. apr 2014 Et Hvidt underlag vil også gøre underværker smiley
    Held og lykke med stævnet, gør det så godt som du kan så kan ingen forlange mere smiley


  • #8   24. apr 2014 Hvis du er bange for at glemme programmet så tegn på et A4 papir bogstaverne på banen de rigtige steder og tegn den rute du vil ride, og nævn, højt for dig selv hvor du vil trave skridte mm. smiley Det gør jeg altid inden stævner, og så gennemgå programmet i hovedet lige inden du skal på banen, evt. kig på den bane du skal ride og forstil dig hvor du vil ride, og hvilke ting du vil gøre godt lige på det sted. Så du forestiller dig hvad du skal gøre, så sidder det mere naturligt i kroppen når du rider. smiley

    Jeg har selv reddet fjordhest i mange år til stævner (også andre heste, men min hyp er fjordhest) og alle virker til at nærmest "grine" af mig når jeg kommer der med min fjordbolle, men jeg er blevet vant til bare at være ligeglad og smile tilbage til dem, som intet rører mig. For ja måske har de en fordel med deres hest, men hvis man holder hovedet koldt og rider som man bedst har lært det så er dommeren ligeglad med om hesten er din egen eller ej den der rider bedst vinder. Og man bliver faktisk meget mere stolt når man vinder trods de andre så ud til at have en fordel! smiley

    En ting når du rider, ikke vær nervøs og haste gennem programmet. Ja du skal ride frisk tempo, men husk at tænk over de ting du gør. Få hesten godt ud i hjørnet, rid præcist ved bogstaverne, og form dine øvelser så godt som muligt, det giver point at vise du er "overskud" til at lave flotte øvelser. Nu ved jeg ikke hvilket niveau du rider på, men jeg ha erfaret mig, at hvis man tænker for meget over at hesten skal gå til bidet og stilles korrekt og alt det der, så glemmer man at ride, og stresser over at hesten ikke gør som den plejer. Tag i stedet at fokuser på at få en fin kontakt, ride med benene og få skuldrene på plads, så kommer alt det andet helt automatisk. Rid som du plejer og hesten vil gøre meget af det samme. Self er der både nervøsitet ved dig og hesten, men den kan mindskes på den måde smiley

    Held og lykke! Håber jeg var forståelig smiley


  • #9   24. apr 2014 Tegn programmet du skal ride på et papir, brug to forskellige farver, 1 til skridt og 1 til trav, og når du kan det nogenlunde uden at kigge på tegningen så løb den, lad som om du rider, og gør det på et okay stort areal, så du kan forstille dig hvordan det er at ride stævnet.
    Se de ryttere som rider før dig, og forstil dig programmet i hovedet mens du kigger på dem som rider før dig.
    Det plejer at virke smiley

    Og bare husk kom godt ud i hjørnerne osv. lad vær at stresse igennem programmet, tag den med ro, det er ikke et væddeløb smiley

    Held og lykke!


  • #10   24. apr 2014 Når jeg rider rundt inde på banen, indtil de ringer med klokken (eller hvad de nu gør når du må starte), så pleger jeg at gennemgå programmet inde i mit hovede, som jeg ville ride det på banen. Altså jeg tegner det for mig, på den rigtige bane. (Håber det giver mening!).

    Til stævnet skal du (så vidt jeg husker) bare have en mørk trøje på, og lyse bukser. (Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvilket slags stævne det er du skal ride). Men til hesten er det altid et hit med rosenknopper smiley Du kan søge på hvordan man laver dem, hvis du ikke ved det i forvejen.

    Med hensyn til nervøsiteten, så bliver jeg altid først nervøs, når jeg skal til at sadle op. Men det beroliger mig, når min mor kommer og hjælper mig med opvarmningen og opsadlingen, også selvom hun ikke har særlig meget forstand på heste smiley Men måske vil det også virke beroligende på dig, hvis din mor kommer før du skal ride og hjælper dig med fx. din stævnejakke(hvis du skal ride med sådan én), og for at sige at det hele nok skal gå godt og sådanne ting smiley

    Håber at det hjalp lidt smiley


  • #11   2. maj 2014 TAK for hjælpen allesammen!!! kan man bare lave et net, eller fletninger i manen?

    Jeg kan godt lave en fletning i halen


Kommentér på:
Første stævne *Hjelp*

Annonce