{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne - sadle?
  • #1   13. sep 2011 Og det samme med Springsadle, er det krævet?:_)

  • #2   13. sep 2011 Ja, der skal rides med "engelske" sadler i både dressur og spring, fra LD niveau.

    der findes enkelte bomløse sadler opbygget som engelske, som man kan ride i, i de lavere klasser...


  • #3   13. sep 2011 Skal de være engelske? Må jeg ikke bruge en Wintec(Staves)? det er en dressur saddel?
    Spring: Må man ikke springe med kifer sadler? :S

    - Kan den bomløse rides i begge "arter"? Og hvorfor skal alt være engelsk :-)? det har jeg bare aldrig hørt :-S


  • #4   13. sep 2011 Engelsk er ikke engelske mærker, men ridetypen. Engelsk ridning er bl.a dressur og spring. Western er ikke engelsk ridning.
    Du må gerne ride i wintec og kieffer, da de er bygget op som en engelsk sadel. Altså formen på sadlen. Der findes få typer bomløse sadler som er bygget op som en engelsk sadel. Dem må du gerne starte i.
    I dressur (og spring) er det sådan at i de lave klasser er det lige meget om du rider i den type sadel som er beregnet til formålet. Derfor må du f.eks gerne ride dressur i en spring eller kombi sadel, og springe i en dressur sadel. Når du kommer højere op i klasserne bliver kravet for korrekt udstyr større, og her skal du så ride med dressursadel i dressur, og springsadel i spring til stævner. Det er bl.a fordi at du jo i dressur får point for korrekt opstilling og hjælp, og du kan bare ikke sidde med korrekt dressuropstilling i en springsadel.
    Jeg undrer mig over at du spørger om bomløse sadler men nævner wintec og kieffer. De laver ikke bomløse sadler??


  • #5   13. sep 2011 i spring er der ingen begrænsninger på sadel
    (link fjernet)
    afsnittet om hestens udstyr starter på side 8

    i dressur er bomløs sadel tilladt, hvis den ligner en standard dressursadel
    (link fjernet)
    afsnittet om hestens udstyr starter side 7


  • #6   13. sep 2011 <Sonne: Det var ikke det jeg mente med kifer, det bare jeg har en kifer spring sadel og en wintec dressur. troede bare engelsk var et mærke, ligsom wintec og kiffer ;_)

  • #7   13. sep 2011 Tak for linket smiley

  • #8   15. sep 2011 i dressur må du ride i springsadel til og med LA3, derover SKAL den have lodrette sadelklapper aka være en dressursadel..

    alle svar på dine spørgsmål står i reglementeren på DRF's hjemmesiden.


Kommentér på:
Stævne - sadle?

Annonce