Michela Michela Storkøbenhavn, Danmark Bruger på velkommen til hestegalleri.dk - danmarks største mødested for heste-interesserede
Dato: 2012-6-21
Vist 235 gange

(Emnets ejer)

C-Stævne?

21. jun 2012 kl. 10:34

Mig og min veninde har talt lidt om at prøve et enkelt springstævne på et tidspunkt. Vi har talt lidt om kar open. Der står at det er c stævne, men hvad er kravene for at må starte c-stævne?

Hun er 3'er pony og vi vil bare starte en LD?

Svar til emnet: C-Stævne?

21. jun 2012 kl. 10:38

Man skal have taget ryttermærker og rytterlicens.. og ponyen skal være målt. ;-)

21. jun 2012 kl. 10:39

ups. du skal købe rytterlicens hvis du har bestået mærkerne og klar-parat-start testen...

21. jun 2012 kl. 10:44

Man skal have ryttermærke 3 og 4. Derudover skal man tage klar parat start. Når man så har de ting skal man også indløse det, så det hele kan nemt rende op i en 2000 kroner. Ponyen skal oss ponymåles

21. jun 2012 kl. 10:52

Er i sikker på det er et c-stævne når der er udskrevet en LD??

21. jun 2012 kl. 11:03

Den mindsteklasse til C-stævner er LB, og så er der nogen gange også LC (Aldrig klasser under!)

21. jun 2012 kl. 11:05

Men som rytter skal man tage ryttermærke 3+4 og klar, parat, start. Og så skal du betale for C-licens :)

21. jun 2012 kl. 11:15

En klub kan godt vælge at holde et c-stævne med nogle d-klasser, så der kan godt være LD til et c-stævne (selvom det er sjældent). I så fald er kravene kun at rytteren skal være medlem af en klub under DRF og at ponien er vaccineret efter reglerne.

21. jun 2012 kl. 11:15

LC og der under til C stævner er klubklasser, som ikke kræver pony måling og C licens

21. jun 2012 kl. 11:20

Nogle klubber holder C-stævner hvor pas på hesten og ryttermærker og licens ikke er nødvendig. Det gør den klub jeg er medlem af til juli i alle U-klasserne.

Men ellers skal du have ryttermærke 3 og 4 og klar-parat- start. Og din hest skal have pas.
Hvis I vil ride en LD skal I nok tage til D-stævne, da det er sjældent der for ponyer er under LB til C-stævner.

21. jun 2012 kl. 11:21

Pas til hesten er ALTID nødvendigt.

21. jun 2012 kl. 11:30

Krikken, jeg ved godt der er lavet regel om det, men jeg ved bestemt også hvad der står i proportionerne til klubbens eget stævne.

Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.

Opret bruger »   Log ind

Besvar indlæg: C-Stævne?

Lignende forum-emner

Om HesteGalleri:

HesteGalleri er en del af Bazoom.dk Bazoom er medlem af brancheforeningen FDIM som varetager den danske internet trafikmåling.

Bazoom.dk er med ca 100 mio. sidevisninger om måneden blandt Danmarks 10 mest trafikerede sider.

Bazoom