{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er gode % for jer?
  • #1   11. mar 2013 Over 65. så er jeg glad. Over 60 så er jeg tilfreds. Under så går jeg bare xD

• #2   11. mar 2013 Jeg er selv først tilfreds, når det er over 65% Faktisk er jeg først rigtig tilfreds, når det er over 66%.

Men ellers så synes jeg det kommer meget an på, hvilken klasse man starter. Jeg synes f.eks. at 55% i LD1 er okay. Men tilgengæld, så er alt under 68% i M-Dressur for dårligt.

Ja, jeg ved det, jeg er alt for krævende.....

• #3   11. mar 2013 under 60 % = ommer = så skulle vi ikke være startet klassen
    over 60 % = ok
    over 65 % = rigtigt fint
    næsten 70 % = super
    p.s. har ikke prøvet at få under 60

• #4   11. mar 2013 Ville være glad hvis jeg bare fik 50% smiley .
    Har ikke startet så meget stævne, og slet ikke dressur, så det vil være første gang for både mig og hesten.

• #5   11. mar 2013 det kommer helt and på hvilken hest jeg har med, en der første gang den skal ud og starte, så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad der står, bare hesten har haft en god oplevelse.

har vi startet nogen gange før, så under 60- omer, vi prøver igen næste gang.
    over 60- super, vi overlevde smiley
    over 65. hvad gjorde jeg rigtig?? super fedt smiley

• #6   11. mar 2013 Er ikke rigtig dressurrytter, men for mig er det egentlig ikke rigtig procenten der betyder noget, men om man selv er tilfreds, og synes man har haft en god tur smiley

Desuden synes jeg det er svært at sige hvad man er tilfreds med, for har da prøvet at få placeringer hvor jeg har redet til under 60 % og placeringer hvor jeg har fået næsten 70%, så det kommer jo lidt an på, hvordan dommeren dømmer, men normalt går jeg bare efter 60 % og over, og en god tur smiley

• #7   11. mar 2013 Starter ikke selv dressur, da jeg er springrytter, men på min ene Colombine er jeg tildfreds hvis jeg får omkring 62 til sløjfe eller klub, og med Chagall er jeg tilfreds hvis jeg får omkring 58 til sløjfe og klub smiley

• #8   11. mar 2013 Nu rider jeg ikke stævner for at vinde - så mit svar afspejler det nok lidt smiley

Jeg rider på hestens præmisser og som sådan er jeg ligeglad med procenterne, bare hesten får en god oplevelse, jeg vægter afspændthed/afslappethed højt smiley
    Og at vores indvirkning på hinanden/samarbejdet fungerer.

Alt over 50% hvor man er godkendt er for mig rigtig fint, men det er også fordi jeg arbejder med nogle heste med problemer af den ene el. anden art - hvor det i sig selv er STORT at være afsted.

Var det en rutineret hest ville jeg selvfølgelig begynde at stille højere krav til mig selv ift. at præstere bedre. Men vil aldrig bare hanke op i hesten og prikke til den for at opnå gode procenter.

Men svaret må være over 50% - derefter afhænger det af rytter, hest, rutine, niveau, ridestil, dommer osv.

At en rytter rider til 70% betyder ikke at jeg syntes det er fornuftig ridning.

• #9   11. mar 2013 Bare over 50% så er jeg glad smiley

• #11   11. mar 2013 Min forventning til vores præstation ved stævner er over 60%. Jeg mener at hvis man rider en klasse til over 70%, så er det på tide at komme videre smiley

• #12   11. mar 2013 Alt i 50 er fuldkommen uacceptabelt ifølge mig selv. Har kun fået det én gang og der var med den mærkeligeste dommer jeg nogensinde har mødt (blev dømt hele ti procent lavere end forventet. Tror eventuelt det kan være ponyens race?).

Mellem 60 og 64-65 er jeg ret så flov! .. Synes faktisk at det er pinligt, at flertallet ligger hos 6'tallerne.

Over 65 har været en rigtig god tur!
    Og over 70 har været perfekt! smiley

• #13   11. mar 2013 Vil lige tilføje, at det kan godt være jeg er tilfreds, når det er over 6%, men det betyder ikke jeg er glad.

Jeg er 110% konkurrence menneske.....

Jeg er heller ikke glad, hvis jeg får 10 til en prøve eller eksamen. Jeg vil have 12.

• #14   11. mar 2013 Hører jeg kun rosetjægere tale, eller er det nogle usandsynligt gavnilde dommere I rider for?
    Jeg er tilfreds, hvis jeg får over 60% - får jeg over 66%, vil jeg mene, at klassen er for lav til ens niveau!

• #15   11. mar 2013 Godt sagt Lea - man tager vel til stævne for at udfordre sig selv, ikke for at vinde smiley

• #16   11. mar 2013 Lea: En ting er at være tilfreds og have det som mål, noget andet er at opnå det.

Jeg ser ikke mig selv som rosetjæger, for så var min hest redet til, eller jeg ville starte på Gutten, som egentligt bare skal nyde resten af sit liv, som min hyggehest.

Nantino er ikke redet til trods han snart er 4, men han har bare ikke været klar til det, så var jeg en rosetjæger, så sad jeg ikke hjemme hver weekend, men var afsted til stævne, på en hest der ikke var klar. smiley

Jeg har bare høje forventninger, og når jeg starter, så starter jeg for at blive bedømt på min og hestens ridning, vi skal have en sjov dag, hvo alt bare klapper som det skal. Ingen stress og jag, og derfor skal man vælge en klasse, hvor man kan slappe af.
    Men for mig, som stævnerytter, så kan jeg jo ikke komme udenom, at jeg også starter for at vinde. smiley

• #17   11. mar 2013 Pernille: men når jeg læser andres kommentarer, og folk hentyder til, at de vil være direkte utilfredse med at få under 60%, og kun er tilfredse, hvis de får over 65-66%? Det er her jeg ikke forstår det - jeg kan da sagtens gå ned og starte en Lc2 og få over 66%, men hvor sjovt er det så? Er det ikke federe at rykke grænser og kaste sig ud i en La2, hvor programmet måske ikke var helt flydende, og hesten kiggede lidt på nogle potteplanter, så det blev "kun" til 61%. Og selvom hesten tog det skide godt og ikke rykkede et øre, da en anden hest smed sin rytter af og løb ad helvede til, så vil I ikke være tilfredse?
    Jeg ser stævnedagen som en helhed, og kommer jeg ud med 68%, men min hest har teet sig åndssvagt, vil jeg stadig ikke være tilfreds! Får jeg 51% og min hest tog det hele så fint, men spassede af, da porten blev lukket og den var "alene" i den nye store hal, ja, så er jeg tilfreds - på trods af den dårlige præstation smiley

Og hvis du står med en unghest, som du regner med skal føre sig ud på stævnepladserne en dag, håber jeg da også, at du er forberedt på nogle "nederlag" af dit eget ego, for med sådan nogle små nogle, bliver man nødt til at rykke fokus over på hestens præmisser og være ansvarlig for, at de får en god tur - selvom man måske ikke bliver godkendt i den pågældende klasse smiley

• #18   11. mar 2013 Det kommer meget an på hvilken hest jeg har med.
    Er det en ung hest er jeg glad hvis det er over 60 %, er det en erfaren hest er jeg først glad over 65 % (-:

• #19   11. mar 2013 synes det kommer meget an på hvor højt dommeren sætter niveuet. fik engang 53 og var helt rystet - til jeg så vinderen vandt med 58.,.....
    og andre gange så jeg så niveauet var meget højere

• #20   11. mar 2013 mit første dressur stævne red jeg til 60,42 og var rimelig glad da det var hestens første stævne og mit første dressur. Men over 60 så er jeg tilfreds smiley

• #21   11. mar 2013 Det kommer jo an på hvilken hest man starte med og hvilken træningsform den er i. Generelt synes jeg at alt over 50 % er fint, men hvis jeg har en god hest ville jeg nok også blive skuffet over at få under 60 %

• #22   11. mar 2013 Team Fairy: Er så rørende enig. Bliver sgu så træt af at se ryttere ride langt under evne, bare for at score fede % og placeringer. Synes man skal udfordre sig selv og tænke på andet end rosetter og %'er, men i stedet på den præstation man levere, samspillet med hesten og som Lea nævner, stævnedag som helhed. Gjorde vi det så godt vi kunne? Havde vi det sjovt? Hvad kunne jeg selv have gjort anderledes? Hvad skal vi huske til næste gang? Osv...

• #23   11. mar 2013 60 % så er jeg glad smiley

• #24   11. mar 2013 Lea: Jeg har redet et utal af ungheste, så mit ego tager nok ikke skade af flere nederlag.

Men hvis du læser mit første indlæg, kan du læse at jeg netop mener, at en LD1 til 50% er helt tilfredsstillende, da de programmer er til for urutinerede heste og ryttere. smiley
    Der imod mener jeg, at en hest i M-klasserne gerne skulle være stævnevant og rimelig øvelses stærk, og der forventer jeg at se procenter på den anden side af 65%.

• #25   11. mar 2013 Nu var det jeg skrev heller ikke hæftet på dig alene, det var bare alle indlæggende, der tog form af, at man kun var tilfreds med procenter over 65 smiley

Men mener stadig, at en rutineret hest kan have dårlige stævnedage, alt skal jo gå op i en højere enhed, så vil langt hellere se en rytter, der rider M-klasser og får "dårlige" procenter, men rider på hestens præmisser, fremfor en rytter der bare jagter en høj procent smiley uanset om det er en Ld eller en Ma

• #26   11. mar 2013 vil gerne lige tilføje at man sagtens kan være til stævne og få 65% og så ikke få en placering med hjem - so what - vi rider ikke kun for placeringen men mest imod os selv - resultatet skal jo gerne blive bedre og bedre. Ellers er der jo noget galt med den daglige træning. Kan heller ikke se noget galt i at man har et mål når man starter stævner. Vi ser da altid på kritikken og vurderer hvad der skal trænes på og hvad der kan gøres bedre til næste gang.
    og helt ærligt: leverer man et godt ridt er det s.. da også fedt at få en sløjfe med hjem for det! mvh Ponymor (og rider også stævner selv)

• #27   11. mar 2013 altså jeg skal starte mit første stævne på min nye hest her i april og der har jeg ingen forventninger da hun ikke rigtig har været til dressur stævner før så en god tur og ellers over 55 synes jeg er fint kommer an på hvad man rider

• #28   11. mar 2013 Jeg er sådan set ligeglad med procenterne smiley
    Jeg har en pony som nemt kunne gå en LA til 65% men da jeg er spring rytter i tit stivner når jeg kommer ind på banen rider vi nu LB til ca. 64%
    Jeg oplevede engang til et stævne, da jeg kun havde redet programmet én gang, jeg skulle ride en mesterskabs klasse for hold. Da jeg rider ind på banen stivner jeg, hvad fanden skal jeg efter jeg har redet op ad midterlinjen? xD ponyen gjorde ALT arbejdet jeg sad bare som en istap og styrede bare xD Vi ente med at få 57% Men jeg var tilfreds! ponyen havde gjort det godt! Så kan man vel ikke være andet end tilfreds!? smiley

Mit mål er at få en god tur på banen! så er det lige meget om dommeren ikke kan lide min pony, eller jeg har redet som en idiot. Så længe hesten klarede den godt, så kan rosetter, procenter og andres meninger være lige meget! smiley

Selvfølgelig er det fedt at få gode procenter, men det er ikke det jeg vægter højst! smiley

• #29   11. mar 2013 Tja Normalt vil jeg sige alt over 60 % er godt.. Men jeg startede engang på en låne hest jeg havde han var meeeeget spichelt så det var stot bare og starte vi fik 53 % og jeg var møg stolt da det var stort for hesten.. Så det kommer jo an på så meget vil jeg sige.. Men normalt over 60 % over 65 % er det ret godt og 70 så er det bare super..

• #30   11. mar 2013 Og vil så sige jeg startede en lc1 trav klasse (der var ikk LD dengang) også startede jeg LC3 og fik højere procenter i LC3 end i lc 1 trav haha =D

Og jeg startede for trænningen skyld.. viste udemærket godt at vinde noget var ikk en mulighed.. Men var glad for min 53 % =9

• #33   11. mar 2013 Det kommer an på mange ting.
    For det første kommer det an på, hvordan dommeren dømmer - er det en hård dommer der dømmer lavt eller en der giver lidt ved dørene. Er det en hård dommer, kan jeg sagtens være tilfreds med en lidt "lav" procent, da alle i feltet så er blevet dømt hårdt og lavt.
    For det andet kommer det an på min hest på dagen. Hun har ikke de store udsving, og laver altid øvelserne fint, men hun har tendens til at kigge en del nogengange. Så kan jeg mærke at hun er meget oppe på dupperne og kigger en del, så er mit hovedmål bare at få hende pænt rundt på banen og få hende til at falde lidt ned...så gør det ikke så meget hvis jeg 'kun' får 57-58%....det er jo et levende dyr, så man kan aldrig forude helt hvad der sker smiley

Skal jeg sætte en bestemt procent på, vil jeg sige, at over 60%, så er jeg tilfreds :o)

• #34   11. mar 2013 Sanne: Jeg er helt enig med dig!

• #35   11. mar 2013 Jeg bliver skuffet når jeg rider under 64%

• #36   11. mar 2013 Jeg er egentlig lidt ligeglad med procenterne, jeg satser i stedet på en afslappet og opmærksom hest - hvilket også er min og ponys store udfordring, da jeg bare skal blive en lille smule i tvivl, før hun bliver 10 gange så meget i tvivl.. smiley

• #37   11. mar 2013 Det højeste jeg har redet var i LD2 og der fik jeg 65,57, og jeg var såååå lykkelig ^^

• #39   11. mar 2013 Jeg er tilfreds så længe både mig og hesten havde en god oplevelse og hesten opførte sig ordenligt smiley

• #40   12. mar 2013 Vil gerne ride til over 60%

Kommentér på:
Hvad er gode % for jer?

Annonce