{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kåring. tysk oldenburg - dv
  • #1   21. nov 2013 Så vidt jdg synes at have læst mig til, accepterer DV ikke nogen form for oldenborgere i avlen smiley

  • #4   21. nov 2013 umiddelbart vil jeg tror at hun kan kåres i DOA

    DV har tidligere tilladt kåring for oldenborgheste. Begge mine hestes mødere er nemlig kåret i både DV og DOA. Mine er dog ikke været til andet end følkåring, men er registeret som oldenborg


  • #6   22. nov 2013 Tak hvem er Karina ? Desuden skal hun nok blive 160 , blev målt igår

  • #7   22. nov 2013 til oplysning: er ret sikker på at oldenborg som vi kender dem i DK hedder schweres warmblut i Tyskland

    OBS: mener da også at oldenburg verein fra Tyskland kommer til DK og kårer heste - så er det jo måske en mulighed?


  • #8   22. nov 2013 Tysk oldenburger svare til vores DV heste, og har derfor Intet med DOA at gøre.. Det du skal finde ud af, er om Zorro son er godkendt i DV og det mener jeg nemlig heller ikke at han er.. Men ring til avlsforbundet de kan nemmere sætte dig ind i tingene..

  • #9   22. nov 2013 Det ved jeg han ikke er , men mor er dh hoppe . Zorro er kun kåret i tysk

  • #10   22. nov 2013 Tysk Oldenburger Verband kommer ganske rigtigt til Danmark et par gange om året for at kåre hopper og besigtige føl osv.
    Men når det er sagt, er hun stadig lille din hoppe, så ville jeg nok ikke overveje at stille den hos DV i alt fald, skulle den lige være under de 155, når DV måler den, så er det ikke muligt hverken at komme til DS eller DH. DH kræver stangmål på min. 162 cm.
    Zorro er ganske korrekt tysk kåret Siegerhengst.
    En tysk Oldenburger kåring af din hoppe vil medføre, at hendes afkom kan kåres både i Oldenburger og andre tyske forbund samt i DV, men jeg er faktisk i tvivl, om de også vil finde hende for lille p.t. til en Stutbuch 1 kåring. Men holder hun 160+ cm, så kan hun kåres til DS hos DV og Stutbuch 1 hos Oldenburger (Svarer til hovedstambogen).
    En hoppe som denne her vil helt sikkert gøre sig langt det bedste rent kåringsmæssigt hos sit moderforbund - som er Oldenburger Verband.


  • #12   25. nov 2013 Okay tusind tak for jeres svar

Kommentér på:
kåring. tysk oldenburg - dv

Annonce