{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Jer med traver blandinger? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Har gået det sidste år og tænkt om jeg skulle sætter min traver (Daisy) hoppe til hingst. Jeg kunne godt tænke mig at høre og evt se album med heste som også har traver i blodet.. ?

Havde lidt tænkt på en oldenborg eller pinto hingst ?
Hvad synes I, ville det være dumt? Vil heller ikke sætte et føl i verden som i sidste ende bliver kaste bold.

Føllet skulle helst gerne være til eget ridebrug. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med traver blandinger?
  • #1   23. apr 2014 Hvis du vil have en fysisk kraftig og stabil hest så ville en oldenborger være god. smiley

  • #2   23. apr 2014 Jeg har brugt oldemor af den lette type med stor succes... smiley syntes den blev en fantastisk hest. God sind og fik gode bedømmelser når hun var i byen...

  • #3   23. apr 2014 jeg har en traver araber blanding stående. han er super sød, omkring 165cm. han har arvet araberens gang, dog kan han også trave meget stærkt. han er godt bygget og er god i hoved. oplagt distance hest.

    jeg syntes du skal gøre op med dig selv om hvad du skal bruge afkommet til, for hvis den ikke falder heldigt ud til hvad du forestiller dig, risikere du at måtte sælge den super billigt.


  • #4   23. apr 2014 Ayla er en traverblanding, men ved ikke, hvad hun ellers er blandet med ud over traver. Jeg er ikke glad for traveren som ridehest, men det kan godt lade sig gøre hvis man arbejde længe og rigtigt med dem.
    Men jeg synes det er dumt, hvis idéen er, at føllet skal sælges. Den kan nemt ende som kasteboldt. Så jeg synes kun du skal gøre det, hvis det er fordi du regner med selv at beholde det.


  • #6   23. apr 2014 Jeg har selv lavet blandingen traver / frieser og har fået en fin hest, men tænk dig godt om for hvis du en dag ikke har mulighed for at beholde hesten så anser de fleste folk dem ikke som noget der har værdi. Der er så mange heste allerede

  • #7   23. apr 2014 Jeg rider 2 traver bl. smiley
    Den ene er der så meget traver i, at den ikke rigtig kan galopere (den gør alt for at slippe/mangler balance) Den er god til at springe smiley
    Den hedder Smølfine smiley

    Den anden er er der knap så meget traver i, hun er en dygtig springhest, hun hedder Tornado, min y-hest smiley


  • #8   23. apr 2014 Ja sådan tænker jeg også. Mange når de hører der er traver i hesten, anser hesten for intet værdi. Så det er lidt svært.
    Det skulle jo gerne været et føl til eget brug, men med tiden ved jeg jo ikke om jeg kommer i en svær situation og skulle sælge..


  • #9   23. apr 2014 https://www.youtube.com/my_videos?o=U

    Hvis i kigger film med ''Blackie'' den er halv traver - den har meget traver i sig selvfølgelig og i springning er den så hidsig at den ikke evner at huske hvordan man galopere smiley Men den hoppede hver gang uanset hvordan man red der hen og nåede at få et par plaveringer i La (100 cm) smiley


  • #10   23. apr 2014 Ville aldrig købe en hest med traver i igen og synes ikke der er nogen grund til at avle flere af dem. De er altså ikke egnet rideheste i min verden. De er fine til løb men som ridehest kan man lige så godt avle noget ordentligt tænker jeg smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   23. apr 2014 Jeg er en af dem som aldrig ville avle på en traver, med mindre det var udelukkende for at avle heste udelukkende til løb.

    En traver har ikke noget godt at videre give (set med ridemæssige øjne) ud over dens temperament, men der findes så mange heste med gode temperamenter.

    Og hvis man virkelig vil avle på sin traver, mener jeg man bør smide en traver på. Hvorfor lave underlige blandinger hele tiden?

    Ud over det, hvis det så skulle ske at man dr nødsaget til at sælge føllet, er en ren travhest mere værd end en travhest blandet med alt muligt underligt..


  • #12   23. apr 2014 Stine kan ikke se videoen..


  • #13   23. apr 2014 Ja det er helt rigtigt.
    Tror heller ikke hun skal have føl men tanken har strejfet mig mange gange. Så det er dejligt med så mange svar på netop det. ^^


  • #14   23. apr 2014 Traveren var min første hest så har virkelig forelsket mig i dem og deres personlighed. Men det skal også siges at hvis jeg kommer lige fra ridt på traveren og direkte over på min fjordhest så er forskellen rigtig stor. I bund og grund tror jeg det er det jeg søger altså en hest som er egnet til ridebrug og som har større kapilisitet i ridningen. smiley

  • #15   23. apr 2014 Jeg vil bare lige sige, at traver-bladinger ikke er nemme at sælge. Hører folk at der er bare få procent traver i en hest, så falder prisen og folk falder fra. Desværre.

  • #16   23. apr 2014 Se Mulan på min profil smiley
    Hendes far er 100% oldenbroger.

    Som andre også skriver, så er de svære at sælge, hvis der er traver i dem smiley


  • #17   23. apr 2014 Jeg havde en travhest som var verdens bedste dreng! ( har haft to) han lignede en DV og kunne ikke trave meget hurtigere end en almindelig ridehest. Ham sprang jeg 125 cm. på. Han kunne også godt gå en lc-lb i dressur smiley

    Jeg tror at hvis du blander med en barock pinto, så ville den blive fin. Ellers bliver den alt for spinkel.
    Oldenborg er altså også et super valg! Så kan jeg anbefale Urfürst af Hvarre smiley

    Ellers en paso perano smiley


  • #18   23. apr 2014 Ja de er sværere at sælge og går ikke for ret meget. Så hvis det ikke er til eget brug så lad være. Jeg er jo af den tro at man sagtens kan få en traver til at gå de lette dressurklasser(tom.La) til en fin procent hvis de ikke har blevet trænet til løb og man tager sig tid og tålmodighed til at træne de rigtigt. Men en MB dressurhest bliver de ikke. Men i spring kan de gøre det godt.
    Ift. dens udseende er det vidst lidt hip som hap. Min egen traver kunne selv ikke nogle Dv avlere skelne fra Dv flokken som traver. De var nødt til at spørge.. smiley Og det med deres trav handler også om træning. Hvis min traver frit på folden kan han godt sætte i et hurtig tempo. Men til vores træning traver han ligeså stille og rolig og løfter ryggen godt og træder godt i sine egne spor. Han galoperer også ligeså stille og rolig på 15-20 m volter. Så medmindre hesten er brugt eller trænet til løb, synes jeg ikke man skal dømme dens ride kapacitet på forhånd medmindre man skal op efter MB og S klasser. smiley
    Mvh TT


  • #19   23. apr 2014 Nu har jeg traver for at køre trav med dem. men det er altså en skrøne at de ikke kan være gode rideheste!
    I Sverige er der nogle løbs heste som er blevet efteruddannet til middelsvær.
    Flere heste i Frankrig bliver trænet i dressur for at gøre deres muskulatur bedre.

    De fleste travheste er endda mere rolige end alm. varmblodsheste.
    Det handler jo altid om træning, træning og træning!

    er de gennem avlet til at gå trav løb er deres krop selvfølgelig anderledes end en spring eller dressurhest. men er de trænet rigtig så ligner de rideheste.
    Jeg får helt sikkert huk nu, men det gør de altså!

    Jeg har selv en ridehest, og rider lidt dressur på den ene af travhestene, det kan SAGTENS lade sig gøre.

    Så find ud af din hests svagheder og find en hingst med de ting så skal du nok få noget godt ud af det.

    Men hvis det er for du vil avle for at sælge, er det svært da der er så mange fordomme.


  • #20   23. apr 2014 Min første hest var en traver, og vi havde bare et bånd der var ubrydelig. Hun kunne trave og galopere samt passe. Jeg havde hende i 18 år, inden jeg måtte sende hende i himlen.

    Idag har jeg Frederiksborg, hopper og hingst.
    Men jeg skal helt sikkert have en traver igen engang.


  • #21   23. apr 2014 Dorthe - Men hvordan gik din traver? smiley Og havde den gået løb? smiley

  • #23   23. apr 2014 Min hoppe er blevet spået til at være en forvokset new forest, sidst jeg havde hende med i byen. Så med træning kommer man langt smiley og hun har fine muskler.
    Hende jeg har, har gået løb. Hun er dog meget rolig på banen både i trav og galop.


  • #24   23. apr 2014 Det er nogle fine trav blandinger I har smiley

  • #25   23. apr 2014 Min er dog ikke en blanding smiley Han er ren Standardbreed smiley

  • #26   23. apr 2014 hehe okay, det var nu også til nogle af de andre ;). Men din er også en lækker dreng smiley

  • #27   23. apr 2014 Team tindur
    Hun gik godt, red kun på hyggeplan. Men hun var godt gående. Hun havde aldrig gået løb. Jeg købte hende som 2 års fra et stutteri der var gået konkurs.

    Det jeg var mest forundret over var, at hun var som en hyrdehund over for kvæg og får. Hun passede på mig da jeg red, mens jeg var gravid. Hun var meget forsigtig ved meget nervøse ryttere.


  • #28   30. apr 2014 Prøv og se ham her, han er blanding af oldenborg og traver.
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/173369-anden_saerlig_race_lou_lous_night_star

    Oldenborger skulle vist være god og bruge, hvis man gerne vil væk fra traverens gangarter.


  • #29   1. maj 2014 Stald Vestergaard : Tak skal du have smiley Han ser godt ud.

Kommentér på:
Jer med traver blandinger?

Annonce