{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Lån af hoppemave...? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Da min hoppe desværre mistede sit føl her i påsken, er min drøm om et afkom efter hende gået i vasken. Jeg har besluttet, at jeg ikke tør sætte hende i fol igen, da hun er en dame oppe i alderen.

Jeg har imidlertid ikke opgivet tanken om at få et føl, jeg selv kan forme og knytte bånd til helt fra den spæde start, og derfor overvejer jeg at få ifolet en anden hoppe med samme hingst, som jeg brugte til min egen.

Jeg har mulighed for at "låne maven" på en avlshoppe, som har fine papirer og har fået mange sunde og raske føl - og jeg kender ejeren, som er en rutineret avler, og som jeg er helt tryg ved at lade et evt. føl stå hos indtil fravænning. Det er i øvrigt meget tæt på min egen bopæl, så jeg kan komme forbi og knytte bånd lige fra starten.

Alternativt skal jeg ud at finde et føl med den ønskede afstamning, og det findes da også derude. selvom hingsten ikke har ifolet voldsomt mange hopper sidste år.

Jeg tænker bare, at der kan være ulemper ved at købe et føl, der måske står i den anden ende af landet, og som jeg derfor først kan begynde at skabe kontakt til, når det skal vænnes fra og flyttes. Desuden er jeg lidt i tvivl om, hvor prislejet vil ligge, og jeg har ikke økonomi til at smide 30-40.000 efter et føl her i sommer. Så er det (trods alt) stadig billigere at ifole en hoppe selv.

Men ved at købe et "færdigt" føl, så undgår jeg risikoen for, at der slet ikke kommer noget føl til mig igen næste år. Og så kan jeg komme ud af starthullerne allerede i år, frem for at vente et år mere.


Hvad ville i gøre?

Og hvis jeg beslutter mig for at låne en hoppemave, skal der så skrives kontrakt - og hvad skal der stå?


Kommentarer på:  Lån af hoppemave...?
Kommentér på:
Lån af hoppemave...?

Annonce