{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifterne ved avl?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   29. jul 2014 Nu regner jeg med at i kun bruger kårede hingste, og mener at man i gennemsnit siger at det render op i en 15.000-25.000kr. Alt efter hvilken hingst man bruger.

    Dette er inkl. Dyrlæge inden ifoling, selve sædet, dyrlæge efter ifoling, speciel foder, dyrlæge efter folningen, smed til føl, speciel foder til føl, dyrlæge til føl og opstaldning, div. Transport omkostninger.

    Men det kommer også an på hvor sikker man vil være, er man ligeglad med det hele, og bare bruger en tilfældig hingst kan man vel bøjet med selve bedæknings prisen..


  • #2   29. jul 2014 Det lyder ganske fornuftigt. Og ja, vi bruger kun kårede hingste :-). Tak for svar smiley

  • #4   29. jul 2014 følger lige med smiley

  • #7   29. jul 2014 Stald Abli: Hun er efter Cypresgården og er en holstener/trakehner blanding. Cypresgården avler normalt kun holstener, men det er en rigtig fin blanding. Hingsten skal være en holstener dog. smiley

    Line: det lyder rigtig godt, og sikke en lækker hingst du har i tankerne! Og da du fik føl sidste gang med hende, var der ingen problemer eller uventede udgifter? Jeg tænker, at man skal altid have ekstra penge klar til de uventede udgifter, eller hvordan gjorde du det? :-). Sikke et skønt føl.


  • #8   29. jul 2014 Jeg har alt i alt brugt ca. 15.000 vil jeg tro. De penge er gået til:
    Bedækning, scanninger både før og efter, ekstra foder, kamera til boksen, dyrlægetjek lige da føllet var kommet ud, registrering af føl ved landscenteret, og mangler stadigvæk at få lavet pas på føllet smiley


  • #9   29. jul 2014 Okay. Det lyder godt. Det var jo ikke så galt som vi havde troet :-). Tak for svar

  • #10   29. jul 2014 Jeg fik 2 hopper bedækket i år..

    4000kr for bedækningen pr stk.
    1100 kr for overvågnings Camera til boksen
    8000 kr til dyrlægen (håndprøver, svaberprøver og skylle børen og sprøjte ifol)
    1800 kr på opstaldning hos hingsten
    så der omkring 2000 kr på chip, reg af føl og pas (1000 kr pr stk)
    brugte omkring 1000 kr for at transportere hestene frem og tilbage.

    Tror Ca det er det hele.. det som sagt på 2 bedækninger..

    Den ene var dyre end den anden og sætte ifol fordi hun ikke kom ifol førstegang og hun var uren så hun skulle have pencilin og skylles


    Fodret derud over er ikke regnet med.. de fik pænt meget og spise.. min pony på 143 cm fik de site 3 måneder 15 km wrap om dagen hvor hun normalt fungere fint på det halve


  • #11   29. jul 2014 Det du skal huske med det hele er at hoppen kan smide føllet eller ikke kommer ifol også er pengene smidt væk.. hvis den kommer ifol kan du selvfølgleig forsikre fosteret.. men kommer den ikke ifol så kan det blive meget meget dyre og som sagt ikke gerrenti for der kommer et føl ud af det husk det..

    brugte heldigvis kun omkring 2500 kr på min lille pony og få hende ifol hun kom ifol men smed føllet =/


  • #13   29. jul 2014 Camilla: Ja, man skal være forberedt på at sådanne ting kan ske. Ærgerligt med din pony der smed føllet. Sådan noget er så surt.

    Line: dejligt at du ikke har dårlige oplevelser, andet end ved første bedækning. :). Dejligt at hun er en god mor. Min venindes hest har også fået føl for nogle måneder siden, hun folede om natten på marken helt uden hjælp, hvilket hun klarede rigtig godt. I starten ville hun ikke lade føllet drikke, så i starten skulle man gå ud hver 15 minut og holde hoppen så føllet kunne drikke, hun affandt sig dog hurtigt med det, og er nu også en rigtig god mor. smiley





Kommentér på:
Udgifterne ved avl?

Annonce