{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

det at låne en hest til avl {{forumTopicSubject}}

hvordan er jeres erfaringer med at låne en hopper eller hingst for den sags skyld til avl, hvad skal man være opmærksom på, både som låner og udlåner ?
Jeg har længe kigget efter en hopper af en bestemt race til at avle nogle føl jeg viderfrem kunne bruge, men jeg synes det er rigtig svært at finde en passende og gennerelt finde en der vil låne ud til avl, meget af det er ridning og gerne så hesten bliver redet op på et endnu højere niveau, så synes ikke det er så nemt at finde en.
Jeg vil derfor gerne hører jer om i evt har lånt en hoppe til avl, hvordan foregik det ?
Hvor fandt i hoppen (hjemmeside eller igennem private eller noget helt andet ) ?
Er der evt nogle faldgrupper inde for lovgivning og ret jeg skal være særlig opmærksom på hvis lånet ikke går som det skal ?


Kommentarer på:  det at låne en hest til avl
  • #1   9. okt 2012 mig og en veninde fra min rideskole fik den ide a vi ville lave et føl sammen, vi kendte en 3 ude fra rideskolen som havde en hoppe der havde fået en skade så hu ikke kunne rides mere men hun havde fået et føl et par år før, så vi spurgte hende om vi måtte låne/leje hendes hoppe og det måtte vi godt vi skulle bare selv sørge for dyrlæge, smed fodder osv. altså behandle hende som det var vores egen hoppe og så da hun havde fået føllet og det var gammel nok til a undvære sin mor så kom hoppe hjem igen.

Kommentér på:
det at låne en hest til avl

Annonce