{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Så fik vi føl :D - hvordan med pas? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for 4 dage siden fået det skønneste skønne lille føl.. Yay til det :D.. Her er han helt ny og har kun været på benene i kort tid..
(link fjernet)

Men men men.. Begge forældre har stamtavle i hver sit forbund og faren er ikke kåret.. Kan jeg lave følanmeldelse på ham alligevel? Kan han på den baggrund få sort pas? Eller i det mindste stamtavle oplysningerne i passet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så fik vi føl :D - hvordan med pas?
  • #1   25. maj 2013 Den skal jo registreres, så få fat i videncenteret for heste og få dem til at sende dig en blanket smiley

• #2   25. maj 2013 Hvis du vil være helt sikker kan du altid ringe ind til videncenteret for heste og spørge:-) Ellers er det bare som Stald Rosen skriver at få fat i en blanket;-)

• #3   25. maj 2013 Han skal registreres ja.. Men skal han "bare" have alm. grønt pas uden noget skal han bare besigtiges inden han bliver 6 måneder..
    Skal der sendes følanmeldelse skal det gøres inden 40 dage.. Men er følanmeldelse kun til raceføl hvor der er indsendt bedækningsattest eller kan jeg sende en følanmeldelse ind på ham alligevel og så bare påføre forældredyrenes registreringsnumre?
    Blanketten kan printes ud på nettet eller dyrlægen kan tage den med ved besigtigelse..

• #4   26. maj 2013 Jeg er ret sikker på han kun kan få grønt pas uden afstamning, når faren ikke er godkendt til avl. Måske sort, men tror det nu ikke. Sort pas kræver nogle DNA tests på føl, hoppe og hingst, så du skal overveje om det kan svare sig...

• #5   26. maj 2013 Man kan godt få stamtavleoplysninger i et grønt pas.. Men kræver det at man indsender følanmeldelse inden de 40 dage?
    Besigtigelse bliver ikke før han kan håndteres i grime og tov, så dyrlægen ikke skal fræse hele folden rundt for at finde alle hvirvlerne..

Kommentér på:
Så fik vi føl :D - hvordan med pas?

Annonce