{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Sommereksem {{forumTopicSubject}}

Nogle gode råd?
Min lille pony har gået med eksemdækken og er smurte med solcreme i manen og haleroden hvor hun bliver irriteret.
Men nu skaller manen voldsomt og det klør, og olie nægter hun at spise i maden.

Så hjælp!!
Nogle forslag hvordan jeg kan hjælpe hende, og evt kan forebygge til næste sommer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommereksem
  • #1   14. okt 2013 må jeg spørge hvorfor du smører solcreme i man og hale? mvh Ponymor


  • Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 2 Svar: 19
    #2   14. okt 2013 Smør hende ind i babyolie el parafinolie i man og hale det tager skæl og blødgør huden, så er det helt sikkert ovre;) hun bliver lidt fedtet men det er bedst at vente med at vaske til foråret.

  • #3   14. okt 2013 Du skal spraye med insektspray til heste under dækket ikke solcreme.

  • #4   14. okt 2013 her og nu er shampoo med tea tree oil fra bluehorse ikke dårlig til at vaske man og hale (halerod) husk at skylle godt.

    og så kan det være en god ide at "Booste" ponyen med vitaminer her i vinter - prøv at søge lidt på nettet. Der findes faktisk en del special produkter til heste med sommereksem.

    Ville også lige høre om du har et eksemdækken eller et flue dækken til ponyen? for det er ikke helt det samme.

    Forstår så heller ikke rigtigt hvorfor du smører med solcreme - det er jo insekter=mitter der udløser sommereksem.

    mvh Ponymor og selv ejer af en eksemhest - dog i mild grad


  • #5   14. okt 2013 Jeg har lige fundet lus på min. Troede det var langhårede ponyer der fik det.
    Før havde hesten skæl. Det får de når de har lus.
    Og den kløede sig også man hale osv. Og lignede en mødding om morgenen. Rullede sig fordi det kløede.
    Gav hende en gang flusa og vupti.
    ingen skæl ingen kløe.
    Har hverken kløet hale eller rullet sig i boksen siden.
    Og har ikke set flere af de små hvide dyr.
    Symptomerne har hun haft længe-længe! !
    Men jeg troede ikke en velplejet hest kunne få det. Så kiggede ikke efter det


  • #6   14. okt 2013 prøv at gi den linamix, det er alle de gode fedtsyre Omega3,6 og 9

  • #7   14. okt 2013 Har det samme problem her...han klør får sår og skaller i manen....ja her er svaret: sommer spray/ insekt spray....det bruger jeg og helosan på sårene...;)

  • #8   14. okt 2013 Hej til jer
    Solcreme er da hun er stikkelhåret og med meget lys sart hud. Den hvide mule får også da hun ellers bliver forbrændt af solen.
    Det er eksemdækken.


  • #9   18. okt 2013 Har købt foderzink og et produkt fra Blue Horse der er kløestillende.
    Hun er allerede i bedring og skælder lidt mindre.
    Selve mankammen er dog stadig hævet af hendes kløen, men håber det snart hjælper helt smiley


Kommentér på:
Sommereksem

Annonce