{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Salg eller udlån? {{forumTopicSubject}}

Hej..
jeg er virkelig kommet i tvivl omkring, hvor vidt jeg skal sælge eller udlåne?
Sagen er den, at det næste års tid vil min økonomi ikke helt vil kunne hænge sammen til hest. =/
min hest er 3½ og tilredet. Så man vil egentlig kunne forme hende som man har lyst, hvilket jo er den charme jeg faldt for.
Men sender jeg hende i udlån, får jeg en formet hest hjem om 1års tid.. =/ men sælger jeg hende, så er hun bare væk.. smiley

hvad havde I gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg eller udlån?
  • #1   6. jan 2014 Enten fundet en part, halv-fuld part. Så du stadig kan ride/hygge lidt men en der støttede så meget økonomisk at det ville rende rundt (alt efter hvor meget der er tale om du vil mangle)
    Ellers ville jeg udlåne, evt til en i området nær dig så du stadig kan få lov til at være lidt ind over det og komme forbi og sige hej (og følge med i hvordan den har det live frem for gennem billeder)


  • #2   6. jan 2014 Jeg ville nok sælge. Du købte hesten fordi du selv ville forme den og det kan du jo ikke nu.. Så ville sælge.

  • #3   6. jan 2014 Emma: har allerede part. men det er begrænset hvad man kan tillade sig at tage for en hest, der ikke kan noget.. smiley
    og mangler faktisk til hele staldlejen, da min kæreste og jeg ikke kan flytte sammen pga de ny gensidige forsørgerpligts regler.. =/ ydermere skal han nok flytte til kbh pga sit arbejde.. så de penge han smed i kassen til husleje og andre fællesudgifter.. dem står jeg selv med nu.. =/
    Så har udgifter for 6500kr (minus hest) når han ikke er her.. og har 8200kr udbetalt..


  • #4   6. jan 2014 Jeg ville udlåne hende! smiley

    Du får ikke særlig meget for at sælge en hest der ikke kan så meget.
    så heller sige du gerne vil have mulighed for at kunne komme, og ride en tur på hende engang imellem hvis du udlåner. smiley


  • #5   6. jan 2014 Ved udlån kan det måske også være du få hesten hjem ligepludselig. Og derved stå og skal betale opstaldningen. Plus du endelig ikke ved hvad du få hjem..

  • #6   6. jan 2014 Camilla: er sku også mest bange får hvad jeg ville få retur.. men har bare et specielt bånd med min hest.. hun er virkelig bar hesten.. og selvfølgelig skulle min sygdom bare fucke op smiley ih!
    men får "dommen" på onsdag.. =/


  • #7   6. jan 2014 Forstå dig godt. Men jah jeg ville som sagt sælge hvis det var mig

  • #9   7. jan 2014 måske en anden og billigere bolig
    (link fjernet)

    har fulgt lidt i dine problemer nemlig


  • #10   7. jan 2014 Udlåne hvis den kommer tilbage som du ikke ønsker det, ja så kan man altså sagtens starte forfra..

    Min vallak fik jeg tilredet forkert, og jeg valgte bar at starte forfra med ham og det nu gået super fint..

    Og husk du må gerne stille krav til ridning, fodring osv, og at du vil kunne komme på uventet besøg så du ser sandheden i hvad der foregår når det er osv..


  • #11   7. jan 2014 Jeg havde også valget med at sælge eller udlåne (Det var mit eget valg, kunne også vælge at beholde.)

    Jeg udlånte min pony i august, oh hvis man laver kontrakt, kan hesten ikke komme tilbage før kontrakten er udløbet.
    Evt. lav lån med forkøbsret hvis det er, det har jeg gjort.
    Så låner kan købe hesten hvis låner har lyst.

    Hvis jeg får min pony tilbage i august, som jeg endnu ikke ved, da de ikke har sagt om de vil købe, så skal jeg ride hende mere op, så jeg kan få mere for hende.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg udlåne med forkøbsret.
    De fleste der låner heste og ponyer er meget søde, og de ved hvad de laver.
    Der er selvfølgelig nogle der har haft dårlige oplevelser med det, men alle dem der prøvede min pony, var super søde.
    Dem der låner min pony, behandler hende som blommen i et æg.

    -Godt nok ville din hest være okay formet, men det ville ikke være så slemt da den er så ung.


  • #12   7. jan 2014 Cecilie: jeg kan ikke udlåne med forekøbsret, da tidligere ejer har forekøbsret på hende.. smiley

    Anja: må ikke skifte kommune, da jeg så skal starte HELT forfra med at søge KH, få indhentet papirer mv..
    og har snart brugt et år på at få min job.kon. til at gøre de ting... magter ikke at skulle igennem det igen.. =/
    har desuden ikke pengene til indskud.. og ved ikke om jeg kan låne dem, når jeg flytter til ny kommune.. ja.. det hele er sku så indviklet..
    en helt tredje ting er at jeg ikke kan bo sammen med fremmede, da jeg føler mig overvåget og klaustrofobisk. (ved det lyder mærkeligt) kunne knapt holde ud at bo sammen med min kæreste.. og det var kun 2 uger om måneden.. og vi har været sammen 3 år..


  • #13   7. jan 2014 Jeg ville sælge. Jeg ville ikke tude udlåne en så ung en hest, som jeg vidste jeg skulle bruge igen, når min økonomi så bedre ud. Ligesom jeg ikke tør udlåne min egen, som er tilsalg, simpelthen fordi han skal sælges alligevel, og er bange for at det ikke er den samme hest jeg får tilbage smiley

  • #14   7. jan 2014 Cecilie..

    Selvfølgelig kan man få hesten hjem før tid.. Der sker noget så låner ikke har råd til hesten mere.. Hesten kommer til skade så den ikke kan rides mere.. Eller at låner måske ikke passer den optimalt.. Eller kontakten brydes så joh du kan sagtens stå med en hest ligepludselig


  • #15   7. jan 2014 Jeg vil til hver en tid sælge.
    Ved udlån kan du risikerer så mange ting. Du kan få hesten smidt i hovedet igen lige pludselig, -du kan risikere at den bliver "formet" forkert, og dermed får du en ødelagt hest tilbage, osv.
    Men det er dit valg, men hvis du vælger at udleje, så skal du have skrevet en GOD og ordentlig kontrakt, hvor ALT muligt tænkeligt kan stå..... De fleste folk er ikke til at stole på - (Vil ikke lyde som en lyseslukker, men that´s life... Har snart været alt igennem trods ung alder... :))

    Men pøj pøj med det svære valg- Aldrig sjovt at sige farvel til sine 4-benede venner. smiley


Kommentér på:
Salg eller udlån?

Annonce