{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Grime på folden? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!

Jeg ville bare lige høre, hvor mange af jer der tager grimen af når I lukker hesten ud? Og hvor mange der lader dem blive på?
Vi har selv grimer på vores heste. Og det er ganske enkelt er sikkerthedsmæssige årsager, for hvis de løber igennem hegnet, er de svære at få fat i uden grime på. Sidste sommer kom der 4 heste løbende, og ingen af dem havde grimer på. De var da godt nok lidt svære at fange.. Så det er ganske enkelt på grund af sikkerhed smiley
De får dem dog af når de står i boksen.

Hvad gør I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime på folden?
  • #1   3. feb 2014 Begge mine går med grime, men om sommeren går den ene uden, han laver så mange slidmærker ligegyldigt mærke, form osv, så han ender med store sår..

    og de gange hvor min gamle hoppe synes hun skulle løbe ud og rive de andre med kunne jeg bar vise ham grimen og så kom han hen til mig og lod mig ligge den på ham..


  • #3   3. feb 2014 Min part, samt alle andre heste i stalden, står med grime både i boks og på fold.
    Jeg ved ikke hvorfor de står med grimer i boks, men på fold af samme grund som TS.


  • #5   3. feb 2014 Min har grime på hele tiden, men min tidligere part gik oftest uden grime på folden og når hun skulle spise smiley

  • #6   3. feb 2014 mine har grimer på kun på fold, sikkerhedsgrimer, men ikke i stalden

  • #8   3. feb 2014 Om vinteren har de grime på ude, men ikke inde. Om sommeren går de oftest uden smiley

  • #9   3. feb 2014 Vi har solgt gevaldigt ud af vores heste, men da vi for 2 år siden stod i den situation, hvor 27 heste brød ud og stak af, uden grimer, har vi nu valgt at lade de resterende 6 beholde grimerne på - det gør det lidt nemmere smiley

  • #11   3. feb 2014 Min går uden grime, da hun ikke er svar at fange og af andre årsager som hvis de sidder fast i noget på folden. smiley

  • #12   3. feb 2014 På den rideskole jeg går på, går hestene med grimer på fold og nogle for dem af i boksen. Rideskolehestene får dem ikke af da der jo er små børn og forældre der ikke ved hvordan man lægger dem på! smiley :D smiley Jeg hjælper en mor om torsdagen med at sadle op og give grime på osv. det er hyggeligt smiley :) smiley smiley ;) smiley smiley

  • Nadia A
    Nadia A Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 15
    #13   3. feb 2014 Min hun har altid grime på, på folden så fordi det er nemmere for staldejer at sætte hestene på fold, så derfor skal de have på på folden. Og i stalden har hun på fordi vi har haft en brandmand i stalden der sagde at i tilfælde af brænd ville de ikke nogen forsøg på at få hesten ud medmindre den har grime på i boksen.

  • #14   3. feb 2014 Ponyen går aldrig med grime, fordi han for skavmærker af ALLE grimer!
    Hesten går kun med grime på fold!(:


  • #15   3. feb 2014 På min skole har alle hestene grime på på marken. men ikke i boksen. smiley

  • #16   3. feb 2014 mine har altid grimer på. Ja de får nogle slidemærker (helt normalt for oldenborg), så grimer koster lidt mere.
    Fordi jeg gider ikke at skulle ud og fange heste som ikke har grimer på. Ja det kan godt være at de normalt er søde og nemme, men de kan jo blive så meget oppe at kører/skræmte at man ikke lige kan tag ved dem. Mine er dog trænet i at blive trukket med kun tov om halsen
    Inde fordi i tilfælde af brand. Man må gerne tænke længere end bare lige en time frem, så i tilfælde af at fremmede skal trække dem ud, ja så kan de det.

    Ja det er så en ulempe hvis nogen skulle overveje at tage dem, men så får de så problemet med at få dem med sig, fordi de går ikke frivilligt med folk de ikke kender, og slet ikke ind i en trailier


  • #17   3. feb 2014 Min har grime på både på fold og i boksen..

    Det er af meget stor betydning at de har grime på i boksen i tilfælde af brand..
    Hvis de ikke har grimen på, tager brandfolkene dem ikke, da de ikke kan bruge tid på og gi dem grime på.
    Så bliver de enten slået ned eller ladt tilbage i den brændende bygning..

    Så lidt og tænke over til jer der vælger ikke og ha grime på jeres heste..


  • #19   3. feb 2014 Den har altid grime på:-) Dog gik Donna uden grime på folden det meste af sommeren, da at den eneste grime jeg havde til hende skarvede:-/ Men den "nye" skarver ikke:-)

  • #20   3. feb 2014 Min går med grime, både af hensyn til forsikringen, men mest fordi jeg synes det bliver for farligt, hvis de ikke har den på. Min er brudt ud af folden flere gange, havde han ikke haft grime på tør jeg ikke tænke på hvad der var sket... smiley


  • #21   3. feb 2014 Jeg er så en af dem, der har oplevet skader forårsaget af at heste har grimer på folden. Min gamle passerpony sad fast med sin hov i grimen (formentlig), som altså burde have passet og blev nødt til at aflives pga. adskillige brud.

    Men et alternativ er jo sikkerhedsgrimer. Sådan nogle der knækker ved tryk over 70 kg eller sådan noget? Så burde de kunne komme fri hvis de hænger fast i noget. Er enig i, at det er smart at de har grimer på, i tilfælde af at de skulle løbe ud smiley


  • #22   3. feb 2014 Min hår med grime på fold og har den også på i boksen for som en brandmand engang sagde at hvis der kommer brænd i stalden så er det nemmere og få de heste ud som har grime på smiley

  • #23   3. feb 2014 På rideskolen hvor min part er går hestene ikke med grime, hverken på fold eller stald. Hestene bliver lukket samlet på fold, så de har ikke engang grime på ud til folden. Boksdøren bliver bare åbnet og så bliver de drevet ud. Når de skal ind kommer de igen ind samlet og bliver ført på plads med en snor om halsen. Det er længe siden jeg har talt hestene, men der er i hvert fald 50.

    Min farmor og farfars heste har kun grime på på fold. Det er nemmest når der kun er de to.


  • #24   3. feb 2014 Vores har altid grime på, på fold. Og så får de den af når de kommer ind.
    De har været stukket af 2-3 gange, så vi løber ingen risiko med at de ikke har grime på smiley


  • #25   3. feb 2014 Min har halsrem på når han er nede i løsdriften smiley

  • #26   3. feb 2014 Ingen grime her da alfa smider den på folden, så selvom loven siger man skal have grime på er det umuligt her. Selv halsring smider hun ??.

  • #27   3. feb 2014 Min går altid med grime, ellers får jeg ballade fra dem der lukker ind - han løber altid udenom smiley

  • #28   3. feb 2014 Mine 2 går altid med grime på, på folden.. Netop idag har jeg været ovre ved naboen og hente mine 2 heste, som havde gået over tråden, fordi sneen lå oven på!. Endnu mere fedt at naboen også har heste, hvor den ene er hingst og havde samme problem idag med tråden.. Kan sige det ikke er ret sjovt at stå med 2 hopper som ikke er i brunt og der kommer løbende en hingst bagefter uden grime! Heldigvis fik vi fanget alle 3..Dog har hingsten fået nogle skrammer af den ene hoppe. For vores sikkerhed og andres sikkerhed går de altid med grime..

    I stalden/boks har hestene dog ikke grime på. Min fjordhesten får altid slidmærker af grimen smiley .


  • #30   3. feb 2014 Robert plejer at få grimen af i boksen, men hvis han står ude er det lidt begge dele. Han plejer mest at have den på ude.

  • #31   3. feb 2014 uden grime om vinteren fordi rundt om mulen fryser det til is når de har drukket vand

  • #32   3. feb 2014 Mine går i løsdrift, på en privat farm, hvor vi kun er to opstaldere, ud over ejeren, og ingen af hestene derude har grime på, på folden. Der er ganske enkelt alt for mange steder de kan komme til at sidde fast. Desuden, hvis de skulle komme ud, så er det alligevel os selv der skal ud og fange dem, da fremmede sjældent kan komme til dem, når de er rendt ud. Tjalfe er der i hvert fald ikke andre der kan komme til, og det samme med de fleste af Shetlænderne.

Kommentér på:
Grime på folden?

Annonce