{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Part, kan man det? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Sad lige og spekulerede (:

Tror i egentlig der er nogen der har lyst til at have part/ være med til at forme en unghest? Eller hvad man nu skal kalde det.

Har selv unghest, og leger da lidt med tanken om det kunne være sjovt at der kunne være en ekstra person omkring ham - både en som kunne lærer mig ting, og selvfølgelig også ham.

Vil få undervisning på ham den dag han kan rides, men indtil da- er det så helt skudt i hoved? (Har fået lidt undervisning fra jorden, og det helt sikkert heller ikk sidste gang)

For synes nogengange det kunne være meget rart med en ekstra hånd, som kunne have en dag eller to med ham?

Er det helt et no go? Eller hvad er jeres mening? Spørger af ren nysgerighed (: det altså ikke fordi jeg ikk selv har tiden til ham, tænker bare det kunne være en sjov måde hvor både jeg og ham kunne lærer nye ting (:

Giv din mening (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part, kan man det?
  • #1   11. feb 2014 Ja det kan men god kalde en part på en måde men så hvis parten ville ride på ham efter tilridning så er det nu mere en part håber du forstår mig smiley

  • #3   11. feb 2014 Der er personer som søger part for at ride, starte stævner og sådan, men der ER også personer som søger part, bare for at være omkring hesten og hygge sig med den, lære den ting og følge med i dens opvækst.
    Jeg kunne personligt godt selv finde på at få en unghest som part, da jeg ELSKER at være omkring heste og sådan. Vil faktisk hellere det end at ride. Så det kan du godt - dog er det ikke sikkert folk vil betale for at have parten, da de ikke kan ride på den - forstå mig ret. Men det er absolut ikke en no go, for en part er en part, om man så kan ride den eller ej smiley


  • #4   11. feb 2014 Ja, det ved jeg godt (: vidste ikk helt hvad jeg kunne kalde det
    Og ville heller ikk se det som en dårlig ting, hvis personen ville ride efter tilridning?
    Det også mere her jeg kunne se det som en fordel at det en person der så netop kender hesten (: og jeg kender personen...

    Men ved ikk om det en dårlig ide?
    Eller om det måske kunne blive meget godt med en ekstra person?
    'Part'- ting (;


  • #5   11. feb 2014 Ja der skal helt sikkert nok være nogle der vil. Selvfølgelig skal du ikke regne med at du får top rutinerede ryttere, for de kræver penge for den slags. Og du kan nok heller ikke rigtigt tage noget for det? smiley

  • #6   11. feb 2014 Og havde heller ikk tænkt de skulle betale.

    Det ren er skær bare en tanke jeg godt, ville høre jeres mening om (:


  • #8   11. feb 2014 Har jo ingen ide om det nogensinde ville fungere i praksis, eller om der er noget i min 'tanke' der skulle laves om (:

  • #11   11. feb 2014 Normalt betaler man folk for at tilride sin hest smiley Men hvis parten selv er med på ideen, må det da være deres hovedpine smiley


  • #12   11. feb 2014 Jeg er ved at tilride en hest, og planen er at på længere sigt skal ejer ride hende 1 gang om ugen, og så har jeg hende resten af tiden.(Ejer er gravid).
    Altså jeg får lov til at have hende som min egen, tilride, stille stævner, show m.m. og det synes jeg er fedt. Og ejeren er tit med på sidelinjen, giver og modtager gode råd og lignende.
    Synes det er super fedt at man i fællesskab kan forme en hest, selvom det jo nok mest er mig der former hende efter hvad jeg ønsker.:-)
    Det er rart at ejeren er meget åben overfor nye ting, jeg tilrider hende ikke "bare", jeg tilvænner hende en masse sjove ting, rider på landevej med lastbiler, laver jordtræning, løber ture, laver tricks, skal stille stævner og ride shows og en masse andre ting. Og eneste krav fra ejer er at jeg ikke slår hende, hvilket aldrig kunne falde mig ind smiley


  • #13   11. feb 2014 Som de andre også siger, hvis du beholder parten efter tilridningen, er det en super god tanke du har dig. Men hvis hesten "bare" skal tilrides, så tror jeg ikke der er så mange der er med på ideen.:-)

  • #16   11. feb 2014 Kan godt forstå hvorfor nogen vil se det som udnyttelse, også derfor jeg netop ikke ville tage penge for det, hvis det blev en realitet.. Men jo, ville da ikk være ked af at det var en person som kunne give gode råd osv. Da det jo heller ikk kan skade mig at lærer noget nyt (: kan godt lide tanken om at der kommer en som kan give et nyt syn, og ja være med til at forme og tilride (efter lyst) hesten (men det vil jeg jo også gerne selv være med til), men synes da det kunne være godt for bette drengen at blive håndteret af andre end mig?

    Men hvis jeg skulle få en part til ham, ville jeg absolut ikke bare gøre for at udnytte nogen!

    Men som sagt, det var en tanke (: er glad for jeres svar!
    Har fået noget at tænke over smiley


Kommentér på:
Part, kan man det?

Annonce