{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

3 mini shetter {{forumTopicSubject}}

Ude på mit arbejde har vi 3 af de her mini shetter til at gå.
Jeg har fået til opgave at stå for fodring af dem. Men problemet er at de har haft mange fodre mestre som intet har vist om heste og fodring her af. De får Horsemix ( 3 ponyer deler en ½ sille bøtte) og hø og halm, de går i løsdrift. Men problemet er at man har fået den her opfattelse af de ikke skal ha ret meget hø eller halm og at de 2 af dem er efter den 3. Altså ved hegnet er det 2 kasser som der bliver fodret i de 2 af dem i en kasse og den 3 i en anden, når så de 2 er færdig jager de den 3 væk. Jeg ville høre hvad mener I såen 3 skal ha når de går på en stor mark og bare går til pynt?
Jeg tænker lidt at deres foder er for meget (de er meget tykke) og de ikke behøver horsemix, men blot masser af hø og tilskud af vitaminer og miniraler. Hvad siger I ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 mini shetter
  • #1   13. feb 2014 Masser af hø og vitaminer.


  • #2   13. feb 2014 Begge mine heste (frieser og fjordhest) lever af hø og mineral blanding.. det kan de små også sagtens

  • #3   13. feb 2014 Heste, der ikke arbejder kan næsten altid leve af vitaminer og hø uden problemer. Jeg har aldrig mødt en shetlænder der ikke kunne. Med hensyn til hømængten: 1-1,5 kg pr. dag pr. 100 kg hest. En shetlænder vejer ca. 150 kg. Så de skal vær have pr. dag 1,5- 2,25 kg. Tilsammen bliver det mellem 4,5 kg og 6,75 kg. Bare juster op og ned efter om de bliver for tykke eller tynde. Prøv at fordel høet over så mange gange som muligt på dagen. FOr at den 3. også får, kan du måske fordele det rundt på folden i måske ti små bunker, så kan de to ikke tage det hele.

    Vitaminmærker, jeg vil anbefale er:
    Horslux, Salvana og regulator complete. Salvana laver den i bolsjeform, så det ville måske være godt i din situation, men det kommer selvfølgelig an på, hvad du kan får. smiley

    Held og lykke med dem smiley


  • #4   13. feb 2014 Mine to små brød sig ikke så godt om bare hø, så de får horselux easy, hø, loppefrøskaller og til den ene, baldrian blanding smiley

  • #5   13. feb 2014 1000 tak for jers svar. De er nøjagtige som jeg forventede smiley
    Ham der har det over ordnede ansvar kommer fra ferie mandag så tager en snak med ham i næste uge.
    Hestene går på et plejehjem hvor nogle af beboerne nyder at gå op og hælde det opmålte foder i kasserne. Ville den bedste løsning så ikke være nogen vitaminer og mineraler der kunne dosseres ?


  • #6   13. feb 2014 Min mini-shetter får horselux easy, 100gram pr. 100kg hest pr dag, så det tager pænt lang tid for ham at spise en sæk. smiley og så får han hø ad libitum, og en skive mini wrap i døgnet, og han er kun selskabshest, og ikke ret tyk. smiley

  • #7   13. feb 2014 Tænker hvis beboerne elsker at fodre, så lad dem skære to gulerødder og et æble ud, og bland dem helt udenom foderet smiley min mening.

  • #8   13. feb 2014 Giv hø i slowfeeder eller hønet så de ikke spiser så meget, men heller ikke løber tør.. Og giv så vitaminer.. Beboerne kan da bare få en pose gulerødder de kan give.. Gulerødder indeholder ikke noget som gør dem tykke..

  • #9   13. feb 2014 Man kan også få vitamin-godbidder og så kan beboerne jo give vitaminkiks i stedet..

  • #11   13. feb 2014 Endnu en gang tak. Jeg vil tage alle jeres råd med mig når jeg snakker med ham der står for det. smiley

Kommentér på:
3 mini shetter

Annonce