{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.024 visninger | Oprettet:

Hvorfor! Mor nægter alt hvad jeg foreslår... {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg solgte min dejlige pony i november sidste år, pga han var ved at være for lille.
Og jeg mangler det helt vildt! Jeg passer en hest, en gang i ugen ( ikke hver uge ) og rider på en elevhest på min rideskole en gang i ugen, ", ja! Er det ikke nok?," hm, det er bare det at rideskole er ikke mig og jeg overvejer at stoppe, og ved den hest jeg passer er jeg altid selv og så er det om aftenen, den har også spat så nogle gange kan jeg kun skridte, den er pisse sød men ja....

Nå nu til sagen, jeg må ikke få egen hest igen, jeg må ikke låne en hest, jeg må ikke få part da det koster smiley smiley da jeg havde min pony red jeg altid med en veninde som jeg går i klasse med og hun bor meget tæt på mit opstalder sted smiley og derfor vil jeg jo gerne ride med hende.. Og så! Jeg får så den ide og tænker at jeg jo altid har kikket på en hest ved naboen til min opstalder, som jeg ved er en blandings hoppe, 5-7 år //ikke tilredet// men men men der har været nogle på ryggen af hende, hun har jo så godt nok aldrig været sådan i hænder som man nu kalder det, men altså hun kan jo godt holde den og det.. Efter hvad jeg ved bruger hun ikke særlig meget tid på den.. Og så tænker jeg aha! Slam der er en mulighed, men nej nej nej, det er farligt og den er vild og den er dit og dat, smiley mener mor... Jeg har prøvet at forklare hende at den skal have en chance, hun vil ikke ringe og spørge ind til hesten, og ikke engang bare lade mig tage derud og høre, det er udelukket, og jeg forstår bare ikke hvorfor, altså vi kunne jo tage derned og se nej okay det dur ikke den stikker af og er vild og det... Og så sige okay, det dur ik.
Men det kunne jo os være at den ikke er så vild som hun mener...

Jeg er simpelhen ved at springe i luften, får når jeg nævner det, vil hun ik høre på mig smiley hjælp.. Ideer? Jeg vil bare så gerne, os fordi mig og min veninde kunne jo hjælpes ad, men den... Mvh Louise..


Kommentarer på:  Hvorfor! Mor nægter alt hvad jeg foreslår...
  • #1   18. feb 2014
    Nu nævner du også at det koster, og det gør heste jo - så måske det også bunder i økonomi?


  • #2   18. feb 2014 Så at du er 13 og forstår måske godt at din mor ikke vil lade dig se på den blandingshoppe. Hun er måske nervøs for at du ikke kan klare det selv??

  • #3   18. feb 2014 Det kan jo være din mor slet ik har råd?

  • #4   18. feb 2014 Hun vil jo nok bare passe på dig. Det kunne også lyde som noget med økonomien som Krikken siger smiley

  • #5   18. feb 2014 Nej nej vi har råd det er nu ik det, ja jeg er 13 snart 14, har redet i mange år og prøvet lidt af hver med heste smiley smiley

  • #6   18. feb 2014 Nu er jeg hendes veninde.. (Blæret)
    Denne hest ved naboen er højst sandsynligt gratis at ride, passe og træne. Hun har i princippet penge nok selv, ellers har jeg nok med udstyr hun kan låne. smiley
    Og hun er super dygtig med heste, og kan sagtnes håndtere en såkaldt "vild" og uerfaren hest..


  • #7   18. feb 2014 Hvis hun ikke vil lade dig få part pga. det koster, så er der nok desværre slet ikke råd til at du får hest - uanset om den er vild eller ej, gratis i indkøb eller ej. Det er meget dyrt at have hest, og hvis der ikke er råd så er der ikke råd.
    Du kan evt. prøve at sætte dig ned - roligt og fornuftigt, uden noget skaberi eller surmulen/brok - og spørge hvad grunden egentlig er til at du ikke må få hest. Om det lige er den hest pga. den er vild, eller om det er hest i det hele taget, og i så fald hvorfor.
    Hvis det er økonomi, så synes jeg du skal holde op med at plage, og acceptere at i lige nu ikke har penge til det.
    Jeg ved hvor svært det er; jeg drømte ikke om andet end egen hest, men fik først een da jeg var 32, for før var der hverken tid eller råd.
    Håber du finder ud af det, og accepterer det svar du får smiley


  • #9   18. feb 2014 Accepter det din mor siger. Du har ikke indblik i hvordan hendes økonomi ser ud, så måske er det mere knebent end du tror.
    Og jeg ville heller aldrig lade min datter på 13 være i nærheden af en hest der stort set er helt rå. Det skriger jo på at det skal gå galt.
    Jeg ville foreslå at prøve at finde en anden gratis/meget billig hest (måske du kan dele med din veninde?) eller få et arbejde (ved ikke om du har det) og så vise du er ansvarlig mv og kan klare det selv økonomisk.


  • #10   18. feb 2014 Du skal være glad for at din mor i det mindste lader dig være i nærheden af heste...Min mor tror jeg dør af at være i nærheden af dem, så det er forbudt område!

    - Nu er jeg så flyttet hjem til min far og har købt mig min egen hest, men altså...

    Det er rigtig dyrt, koster tid, kærlighed osv. du har en skole du skal passe og lektier også...Måske ville det egentlig være bedst at vente et par år når du kan planlægge din tid 100% smiley Og eventuelt selv betale? smiley


  • #11   18. feb 2014 Få et fritidsjob og betal selv:-)

  • #12   18. feb 2014 Jeg har job, kan betale selv, men det vil jo være gratis med den hest hos naboen, jeg har accepteret at jeg ikke må få min egen hest...

  • #13   18. feb 2014 Hvis du selv kan betale, kan du så ikke bare selv betale for en part i nærhenden, hvis det altså koster noget til den pågældende hest? smiley

  • Anni K
    Anni K Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 2
    #14   18. feb 2014 Så kommer der lige svar fra den onde mor. Jeg har vist skåret ud i pap hvorfor du ikke skal have noget med en hest der aldrig har været i hænder at gøre. Det er ikke ufarligt. Vi har prøvet det i sommers med en der aldrig havde været redet. Den stejlede og var ikke til at håndtere da den kom fra de andre heste som den gik med. Det vil jo tage flere år at arbejde med en sådan hest. Det er jo ikke bare en man sætter sig op på og rider en tur på som den du selv havde. Du er jo heller ikke blevet nægtet at ride andre steder hvor der er heste der er ride vant. Julie din veninde har ikke mindre end 3-4 heste som i kan arbejde med og være sammen om. Det har jeg sagt. Du valgte selv at ville af med ham du havde og ham kunne du godt have redet på nogle år endnu. Så derfor må du tage konsekvenserne af det nu. Man vælger og vrager ikke bare fra den ene dag til den anden. Du har oplevet at have din egen hest og da han blev solgt sagde jeg at du ikke fik din egen hest sålænge jeg skulle betale. Det er meget dyrt og jeg har kun min løn at betale med så at få din egen hest igen er udelukket. Kan godt selv huske hvor uretfærdigt det var at være barn når mine forældre nægtede mig det jeg gerne ville. Men sådan er det bare. Forældrene har det sidste ord. Knus fra den onde mor der altid nægter dig alting ????????

  • #15   18. feb 2014
    Anni K- Du er sgu for SEJ...!!

    Hatten af for den slags konsekvens pædagogik (Y) - og fordi du lige lavede en stalker og med garanti har fået en børnefornærmet og kontrær teenager ud af det smiley smiley

    Respekt smiley :D smiley smiley


  • Anni K
    Anni K Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 2
    #16   18. feb 2014 Øh du tjener ikke selv penge nok til at have part i en hest min pige.

  • #17   18. feb 2014 Hvor er du bare en pragtfuld mor!
    Du har fat i det helt rigtige, og du har min fulde opbakning.

    Dejligt at du lærer din datter at alle handlinger i livet har konsekvenser.
    Og nu er det jo som du siger, ikke fordi der ik er andre muligheder end den rå hest.

    Stort kram fra pædagogen


  • #18   18. feb 2014 hvad str. hest snakker vi?

  • #20   18. feb 2014 Pipfugl
    Tror nu npk moren har snakket med sin datter. Men måske også vælger at skrive her inde for at vi kan se det fra begge sider


  • #22   18. feb 2014 Det er jeg så enig i. smiley

  • #23   19. feb 2014 Fedt at onde-mor kommer på banen. smiley
    Jeg er tilhænger af måden, for tror det er godt for børn, at lære at pengene ik hænger på træerne.


  • #24   19. feb 2014 Hvis du er 13, snart 14, så kan du vil betale en part selv.


  • #25   19. feb 2014 Omg, tag familiestridighederne derhjemme, overfor hinanden. Det her er da pinligt for jer begge to.

  • #26   19. feb 2014 Equues: Tror faktisk at hendes mor tager fat i hende så de kan få snakket tingene igennem. Men syntes faktisk det er fint at "onde-mor" kommer på banen, og forklare sagen fra et nok mere rigtigt billed. Vi ved jo alle at i teenagere årene så er ens forældre bare de ondeste i hele verden, og man gør dem altså langt mere uretfærdige end de i virkeligheden er.
    Ja hendes mor burde ikke have skrevet den sidste besked, men alle mennesker kan lave fejl.


  • #27   19. feb 2014 Jeg synes det er umodent at hænge sin datter ud i en offentlig debat. Det er slemt nok af TS at gøre det overfor sin mor, men hun er et barn. Mor er voksen, og mor burde vide bedre. Kan ikke se det positive i at lægge små familiestridigheder ud til offentlig debat. Det er da pinligt for dem.

  • #28   19. feb 2014 Åh, jeg var ligesom dig. Overbevist om at jeg sagtens kunne klare en unghest for mig selv, jeg havde jo ti års erfaring. Det gik også super godt indtil han begyndte at tage magten og jeg til sidst blev sparket direkte i hovedet af ham, i hans forsøg på at undgå mig.
    Det endte ud i en aflivning og mange traumer for mig ( foruden flækket kraveben, tre brud i ansigtet, et ar ned igennem ansigtet resten af mit liv )
    Unge og utilredne heste er ikke så nemme som de ser ud til at være. Skaf dig en lidt ældre part et sted og lad være med at begå min fejl.


  • #29   19. feb 2014 Btw hun har penge nok til part Anni smiley

  • #30   19. feb 2014 Pimp. . Stop den der. Tror ikke du skal blande dig for meget i det her. Der kan jo æigge andre ting bag du ikke kender til. Og uanset hvad skal man ikke svare de voksne igen

  • #31   19. feb 2014 TeamNordhuset: hvorfor må man ikke svare de voksne igen? smiley

  • #32   19. feb 2014 Bumle: fordi vi har rynker, skal betale regninger, er statistisk set tættere på døden end yngre mennesker og skal betale skat, nogle fordele skal der da være smiley
    Desuden har vi altid ret.....eller noget smiley


  • #33   19. feb 2014 smiley

  • #34   19. feb 2014 Bumle: seriøst? Fordi voksne mennesker har en helt anden livserfaring og livssyn og at ts mor nok ikke siger at hun ikke har råd med mindre der er g
    Hold i det. Det er aldrig sjovt at skuffe sit barn så tror bestemt ikke at hun ville sige det hvis det ikke passede


  • #35   19. feb 2014 Ey rolig nu, jeg kommentere bare at hun (ts, IKKE Anni) har penge nok til en part. Da man i princippet ikke skal betale noget (hvis parten er gratis.)
    Jeg siger hende imod (såvel som alle andre herinde har ret til) fordi Anni faktisk ikke havde ret. Jeg tror dog Anne forveksler en part med en lånehest. smiley



  • #36   19. feb 2014 Nu det jo ikke helt sikkert du kender til familiens økonomi bare fordi du er ts veninde

  • #37   19. feb 2014 Jeg taler ikke om familiens økonomi, den har jeg ingen kendskab til, og den har jeg på ingen måde ret til at blande mig i. Jeg nævner at Ts har råd til part, selv, selvbetalt osv, da hun kan finde en part 100 % gratis. Og hvis parten er 100 % gratis vil den ikke røre familiens eller Ts's økonomi.

  • #38   19. feb 2014 Det er jo ikke sikkert hun kan finde en gratis part

  • #39   19. feb 2014 Nu synes jeg du kører den lidt for langt ud smiley

  • #40   19. feb 2014 jeg syntes generelt at det her er langt ude smiley og kan faktisk godt forstå at TS' mor blander sig her på nettet. Jeg ved hvor håbløst det kan være at nå ind til en teenager, ved snak, der hurtigt bare ende ud i skænderi, har ligesom selv været der, i den grad! og nok en anelse stadig smiley

    P(i)MP, nu syntes ts' mor det er en dårlig ide med en rå hest, hvilket jeg faktisk godt kan forstå. tror det er de færreste 14 årige tøser der står med en helt rå hest, helt alene. Og ud over det er det sjældent at en gratis part forbliver gratis. Jeg rider også gratis, men så kommer der sko, undervisning, stævner og udstyr, som jeg selv betaler. Nu ved jeg ikke om hun skal ride undervisning samt stævner, og så kan hun låne udstyr af dig, men hvad med sadel eks? smiley Og rider man en del, og på tur, vil en barfodet ofte ikke kunne klare det.

    Ud over det, vil der jo gå laaaang tid før der rent faktisk kommer en ridehest ud af det og for den sags skyld en turhest. Jeg er selv i gang, og det tager altså sin tid smiley



  • #41   19. feb 2014 Pimp: Man må altså lære at acceptere et nej fra sine forældre. Og TS's mor har sagt nej til at hun må ligge og lege med en rå hest. Hvilket jeg udemærket godt forstår, det er altså ikke bare lige sådan at tilride en hest og det kan gå grueligt galt.


  • #42   19. feb 2014 Jeg synes ærligt talt ikke, at man skal svare nogen igen, barn som voksen smiley

  • #43   19. feb 2014 Jeg er en smule forvirret over hvorfor i bliver ved med at henvende jer til mig, men ikke ts?
    Jeg er helt afklaret med at Ts mor ikke tør lade Ts være i nærheden af denne hest. Jeg vil gerne nævne at hesten har haft rytter på flere gange. Jeg tvivler på at Ts vil komme på ryggen af denne hest inden for minimum et halvt år.
    Mht sadel (hvis hesten nogensinde bliver ridevant) har jeg en bomløs der vil passe hesten.


  • #44   19. feb 2014 Ah okay Camilla smiley
    Team Nordhuset: Ja seriøst. Nu er det ikke kun dette emne jeg snakker om, men jeg kan da sagtens være klogere end min mor på nogle punkter, og så har jeg vel lov til at rette hende, hvis hun siger noget forkert? Det gør jeg også med mine lærere, hvis de siger noget jeg ved er forkert. Sidder du helt seriøst og skriver at det må jeg ikke?


  • #45   19. feb 2014 P(I)MP, nu var det nok fordi det bare lige var dig der svarede smiley
    Jeg kan godt forstå du forsvarer din veninde, det var bare med dit overstående indlæg om at TS sagtens kunne finde en gratis part.
    Og så var det bare lige at jeg ville svare om, at det kan godt være man kan finde en gratis part, men der kommer ofte udgifter oveni alligevel smiley
    Men er det egentlig en ide i har om, at man vil kunne få part på den pågældende hest, eller har i rent faktisk snakket med ejer om det? smiley


  • #46   19. feb 2014 Ja der kan selvfølgelig komme udgifter, men det er langt fra alle der forlanger at man betaler til smed osv smiley
    Vi har begge haft snakket med hestens ejer flere gange, ja. smiley


  • #47   19. feb 2014 Det er rigtigt, jeg har redet flere, hvor jeg ikke skulle, men også hvor jeg så har skulle hen af vejen. Jeg tænker jo bare, at hvis der ikke er nogle der rider den nu, så går den næppe med sko, bare som et eks. på en udgift der formentlig vil komme smiley

  • #48   19. feb 2014 Ja det kunne det være. Vi sørger dog for at undgå asfalt når vi rider. Hvilket betyder at hverken vores 3 heste rideheste eller Ts gamle behøvede sko smiley

  • #49   19. feb 2014 Det tror jeg skam gerne! smiley Men det kommer jo også an på hvor meget den skal gå på vej og hvor gode hove den har. Dem jeg har redet har da også kunnet gå uden sko, men i og med jeg har redet så meget og så mange og lange ture som jeg har, så er de blevet nød til at have sko på smiley Men man jo sige at det også er lige meget, hvis ikke det bliver aktuelt smiley

  • #50   19. feb 2014 Vi har nok bare været heldige og haft heste med stærke hove smiley

  • #51   19. feb 2014 BUMLE: Der er forskel på at rette på folk, hvis de fortæller noget forkert. Også svare igen, bliver der sagt nej, som i dette tilfælde, vurde både TS og hendes veninde acceptere dette i stedet for at svare igen.

    Jeg synes ikke det er okey at svare voksne mennesker igen, der er nok en grund til at de gør som de gør. Og nej jeg siger ikke at du ikke MÅ, jeg siger bare at jeg ikke synes at det er okey og at det er respektløst af folk svarer igen.


  • #52   19. feb 2014 Team Nordhuset: Sådan er vi så forskellige. Jeg synes stadig ikke at det er spor respektløst at sige fra/svare igen..
    Og så er der ret stor forskel på at skrive:
    Og uanset hvad skal man ikke svare de voksne igen
    &
    Og nej jeg siger ikke at du ikke MÅ, jeg siger bare at jeg ikke synes at det er okey og at det er respektløst af folk svarer igen.

    For øverst siger du, sådan set at man 'ikke skal' = ikke må..


  • #53   20. feb 2014 Jeg er stadig i tvivl om hvornår dælen jeg har svaret hende igen. Ja, jeg retter hende, fordi hun ikke havde ret. Ligeså vel som i ville have ret til, og sikkert også gøre.. smiley

  • #54   21. feb 2014 Hvis din veninde er opstaldet er der vel andre der. Ideen er få hjulpet nogle af dem at muge bokse orden udstyr osv mod at låne deres skønne dyr så du kan ride ud med veninden. På sigt er der måske en af disse du kan få part dage på så i fast kan komme afsted på tur. smiley at have en ide der vokser og fylder en sjæl og hjerte er stærkt som ung. Og at få et nej giver sjældent mening. Men det nej er oftest basetet på mange ting. Og det må man acceptere. Du skriver jo heller ikke du elsker denne unghest du ønsker denne unghest. Du vil bare gerne noget hest og noget tur ridning. Så nej det giver ikke mening at begynde et projekt hos andre for andre med en rå hest. For slet ikke at snakke om den bør være i kyndige hænder hvis den skal tilrides. Jeg syntes du skal lave et opslag til venindens stald omkring du gerne giver en hånd til dem har brug for det, og du meget gerne vil hjælpe med at røre folks heste. du gået kold i rideskolen, så overvej en anden. Undervisning er super vigtig men lærer du ikke noget, er pengene jo spildt. Så hellere spar op og brug dem på færre timer men timer af en der proff og som virkelig kan give dig noget.

  • #55   21. feb 2014 Venindes heste står derhjemme, og der er ikke brug for specielt hjælp smiley

  • #56   21. feb 2014 Betaler du ikke for at ride på den rideskolepony? smiley

  • #57   22. feb 2014 Sneelskerne: Tænker at det er hendes mor som betaler for at hun rider på rideskole hesten smiley

  • #58   22. feb 2014 Men, hvis hendes mor har råd til at betale for, at hun kan ride på den, så kan hun sikkert også finde en fin part istedet for. smiley Jeg har part på den skønneste pony for 200 kr. om måneden. Det er jo billigere en at ride på de fleste rideskoler smiley

  • #59   23. feb 2014 Nu vil jeg nødig lyde sur og mistænksom, men jeg finder det nu lidt underligt, at profilen Anni K (som skal forestille at være mor til TS) er oprettet præcis samme dag som dette emne. Medmindre TS har fortalt sin mor om tråden, er det et ret påfaldende tilfælde - og hvis hun har, er det også mere end almindelig mærkeligt at man som mor opretter sig for at skrive et modsvar, i stedet for at sætte sig ned og snakke med sin datter. Urealistisk at udstille sine familiekonflikter sådan, og Annis ordvalg lyder i mine ører heller ikke som en mor til sin datter (eksempelvis "Øhhh du tjener ikke selv penge nok til at have part i en hest??").

    Jeg må altså godt nok konstatere, at dette her virker lidt for mystisk til at være rigtigt.. Mine tanker er i hvert fald: troll.



  • #60   23. feb 2014 Ts kom ved en fejl til at dele sit emne på facebook (noget man kan sige ja til når man opretter et emne herinde) så Anni kunne se hendes datter havde lavet et emne om dette smiley
    Btw kan jeg ikke se hvad der kunne være sjovt at lave troll med dette?


  • #61   23. feb 2014 Haha!
    "Mor ved bedst"... tja det slår næsten aldrig fejl smiley Genial måde emnet har udviklet sig på smiley


  • #62   23. feb 2014 Flere forældre til HG! smiley

  • #63   23. feb 2014 Elsker at TS's mor svarer på emnet! GENIALT smiley smiley smiley smiley smiley *popcorn*

Kommentér på:
Hvorfor! Mor nægter alt hvad jeg foreslår...

Annonce