{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Klassisk dressur vs Moderne dressur - jeres mening? {{forumTopicSubject}}

Hej HG, vil høre hvad i synes om den klassisk dressur vs den moderne dressur.

Jeg mener selv at det er den klassiske dressur, som er bedst for hesten, da at man tager hensyn til hestens anatomi. Men hvad synes i? Og hvorfor? :-).

Kom gerne med nogle uddybende meninger :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klassisk dressur vs Moderne dressur - jeres mening?
  • #1   19. mar 2014 Jeg kan bedst lide at ride klassisk dressur, da jeg føler det mere behageligt for hesten.. smiley

  • #2   19. mar 2014 Jeg syntes ikke man skal påtvinges og sige enten eller.. der er faktisk en del ryttere som begynder at blande klassisk dressur ind i deres "moderne" dressur.

    ganske vist har jeg ikke set eller oplevet det på de høje plan osv. smiley


  • #3   19. mar 2014 man kan sagtens tage hensyn til hestens anatomi under moderne dressur smiley

    Det skal ikke være sådan "okay du rider jo moderne dressur, så tager du jo ikke hensyn til hesten"
    eller at bare fordi man ridder klassisk dressur, så tager man lige pludseligt meget mere hensyn end moderne dressur ryttere.


  • #4   19. mar 2014 Fjordaraberen & shetlandsponyerne: Jeg er fuldstændig enig med dig. Men jeg synes bare folk tror at 'klassisk dressur' er noget useriøst og som hyggeryttere rider. Men den klassiske dressur er jo bare at ride ud fra hestens bygning og sørge for at den bliver reddet korrekt. Da jeg var i Herning i år, synes jeg virkelig det var forfærdeligt at sidde og se på dressur klasserne. Langt de fleste af hestene havde taktfejl mange mange gange, og tabte fuldstændig bagparten. Kan ikke forstå hvordan folk kan synes en fri trav, hvor hestens forben er kastet langt op i vejret og bagbenet hænger langt bagud er flot? Er det bare mig?

Kommentér på:
Klassisk dressur vs Moderne dressur - jeres mening?

Annonce