{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

jagt i hackamore {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening om at ride jagt i en hackamore?

Jeg rider jagter i Langelands Hestesport. Det har mest været "babyjagter" på 50 cm hvor springene kan rives ned.

Sidste år var jeg for første gang afsted på min unghest (nu 6 årige) og havde bid på, men syntes ikke jeg havde bedre styr på ham af den grund. I april skal jeg afsted igen og overvejer at beholde hackamoren på denne gang. Sprang i den indtil jagten hvor jeg så begyndte med bid, men hesten er ikke særlig glad for at have bid i munden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jagt i hackamore
  • #1   28. mar 2014
    Ville hellere bruge et kimblewick bid fx :o)

    Syntes ikke en hackamore fungere til konstant kontakt som man har på en jagt.


  • #2   28. mar 2014 det er kun hen mod springene han trækker, på lige strækning løber han bare med de andre smiley

    Jeg har da lige så meget kontakt i banespringning...

    kan no lige sige at jeg har sat en gummibeskyttelse på kæden under hagen så den niver ikke...


  • #3   28. mar 2014 hakamore er fint, hvis den kan styres med neckreining og sæde, så man ikke flår i den

  • #4   28. mar 2014
    Bryder mig ikke om hackamore til spring heller - fordi stangen vipper så snart man samler hackamoren op og tager kontakt.


  • #5   28. mar 2014 Jeg synes man skal vælge det man nu bedst synes fungere, jeg har selv altid været meget imod brug af stærkere bid, men har måttet indrømme det nogengange bare er nødvendigt for sikkerheden at tage det stærkere bid i brug.. Så i år rider jeg med pelham til jagt, for det er simpelthen ikke optimalt at hesten stikker af i så stort et felt. Men det er ikke sådan når hesten tilsyneladende har et alt for stort naturligt flugtinstinkt, som simpelthen bare slår til når han er imellem de mange ophidsede heste! smiley

    Men vælg det du føler du kan styre den i! smiley


  • #6   28. mar 2014 Du skal vælge det hvor du har 110% styr på den TIL ENHVER tid! Det er alfa omega for dig, din hest og ikke mindst resten af feltet at du har styr på din hest 110% også hvis feltet stopper og dropper sammen skal din hest ikke fortsætte igennem de andre og heller ikke generelt i springserierne skal den pludselig storme igennem det hele - du skal virkelig føle du har den 110% ellers er det ALT for farligt og mange heste er jo noget mere tændt på jagter og mange heste i et felt sparker (selv om rød sløjfe ikke er der, kan de jo godt sparke hvis din kommer helt op i nummien) smiley

    SÅ vælg det du til enhver tid har bedst styr på den på smiley


  • #7   28. mar 2014 jeg rider altid tur i hackamore og føler jeg har mindst lige så godt styr på ham som med bid. På sidste jagt var det kun når vi red mod en springgruppe at jeg fik svært ved at holde ham, når vi "bare" red så var han fin + han slapper helt af så snart jeg slipper tøjlerne. det træner vi rigtig meget...


  • #8   28. mar 2014 Selvom man har et skarpt bid på behøver hånden der holder tøjlen jo ikke gøre brug af det, så ville vælge bid for en sikkerheds skyld og så er der ikke noget at komme efter hvis der skulle ske et uheld.
    Når i så er mere rutineret så kan du prøve med hm.
    Sådan ville jeg gøre det hvis det var.


Kommentér på:
jagt i hackamore

Annonce