{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.981 visninger | Oprettet:

Equsana foder {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Har læst mig lidt til, at mange ikke anbefaler Equsana foder - hvad siger I til det? Har I også dårlige erfaringer med det?

Jeg sidder lidt og regner på udgifter ved foder, og der er 400,- forskel om måneden på Equsana og Hippolyt (ved godt at Hippolyt også er et af de dyre mærker), men wow det er altså mange penge, som kunne spares der!

Men hvad siger I til Equsana?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Equsana foder
  • #1   31. mar 2014 jeg bruger Equsana, jeg er glad for det, mine ponyer vil gerne have det så vi giver gerne pengene for det smiley

  • #3   31. mar 2014 Tror det er meget forskellig hvem du spørg.
    Jeg har brugt Equsana Plesure vit /Premium vit i 1½ år, og er super glad for det.
    Mine får ca. 200 gram om dagen + lucerne, lidt olie og fri hø. og de står begge meget blanke i pelsen (Se fx mit profilbillede, han er hverken klippet eller fået showshine)

    Jeg ved at der har været lidt problemer med det (kan ses i de tidligere tråde) Men husk at der næsten lige er kommet nye forbedret blandinger. Og jeg tror at hvis det gav alle heste knopper osv, så ville sponsorrytterne med det samme stoppe med at bruge det.


  • #4   31. mar 2014 jeg er utrolig glad for det og mine heste fungere rigtig fint på det

    jeg fodre med cool performance og health fiber


  • #5   31. mar 2014 efter jeg har hør hvad folk har oplevet med det foder og kigget på indholdet så skal mine heste ikke have noget af det...

    vi er gået fra eggersmann til horselux og vi er gået fra at bruge 7 sække og 1.155.- (til 4 heste) til at bruge 4 sække og 600.- (til 4 heste) det vil sige at vi spare 555.- om mdr. af den simpel grund at de ikke skal have samme mænget som ved eggersmanns


  • #6   31. mar 2014 Holder mig fra Equsana.... Jeg bruger Horselux istedet med stor tilfredshed.. smiley

  • #7   31. mar 2014 Min kunne ikke tåle det, han er en af dem der fik knopper af det. Men har mødt andre hvor det fungere fint til deres heste smiley

  • #8   31. mar 2014 Min hoppe har ikke fået knopper af Equsana Horsemix, og hun elsker det smiley
    Til gengæld indeholder det for meget energi ift. vores arbejde, men det er en anden sag smiley


  • #9   31. mar 2014 Jeg bruger også Equsana og har ALDRIG oplevet eller hørt om andre end på nettet som brokker sig om det. Mine har alle fået rigtig flot pels og spiser med stor lyst smiley vi har fodret med meget forskelligt derfra og alle vores har som sagt været rigtig rigtig glade for det! smiley

  • #10   31. mar 2014 Jeg sys personligt det skide dyrt.. jeg kan faktisk få hippolyt fodre som er billiger..

    Så derfor bruger jeg det ikke mere. Sys det for dyrt i forhold til kvalitet.


  • #11   31. mar 2014 Vil lige sige jeg har fodret med meget forskelligt der fra (forskellige heste). Pt får fjordhestene "pony" og den store fiber Lux. Tidligere har vi fodret med special (den gamle model), champ, senior fodret og deres vitaminer - kan ikke huske hvad vi mere har brugt men der er flere. Alle har været glade for det og fungeret rigtig godt på det smiley selv dem vi har fået hjem med grim sjusket pels står med smuk blank pels smiley

  • #14   31. mar 2014 Ud med Equsana! find noget GMO frit foder eller med meget lidt.. der er SÅ mange muligheder!

    Jeg vil personligt hellere bruge flere penge på foder der er af ordentlig kvalitet



  • #15   31. mar 2014 Der er lige så mange måder at foder på som der er hesteejer smiley har brugt det i over 20 år og ingen problemer her !

  • #16   31. mar 2014 Vivi: Det er sq lidt svært når Equsana ikke er mere end et par år gammelt smiley

  • #17   31. mar 2014 På Kvistgaard, hvor Dværgen er opstaldet er de forhandlere af blandt andet Horselux, og vi bruger det derfor os...
    Super velduftende foder, som hestene æder med stor velbehag - de er fin huld og lækker pels... Og der er alt fra palominoer, fjordheste til friesere;-)



  • #18   31. mar 2014 Jeg vil anbefale horselux i stedet smiley

  • #20   31. mar 2014 Jeanette


    Før det fik det navn hed det et eller andet.. kan ikke huske navnet længe men jeg brugte det også for omkring 10 år siden.. var fantatisk foder.. men så skiftede de navn og solg sig sammen med noget andet også gik det ned af bakke..


  • #22   31. mar 2014 Nemlig tjørnehøj mølle..

    De slog sig sammen med et andet mærke og blev kaldt equsana. og jo i starten var det præsis samme fodre men jah så prisen stege helt vildt der er kommet mindre i sækkende og kvaliteten blevet dårliger


  • #24   31. mar 2014 Altså jeg var der da de skriftede og det var præsis det samme fodre dengang. I hvertfald lige i starten. Og det fik man også afvide da de skiftede at det stadig var samme fodre men de havde bar skiftet navn. Men det helt helt sikkert forandret sig MEGET siden da.

  • #25   31. mar 2014 Hm, altså han får Equsana Cool Performance nu, men det er ikke planen, at han skal fortsætte på det.

    Nogen der har erfaringer med Horselux eller Hippolyt?
    Er Hippolyt pengene værd eller er Horselux lige så godt?


  • #26   31. mar 2014
    Selvom Horselux er billigt, så er det ikke dårligt. Min fungere upåklageligt.

    Hippolyt har heller ikke rigtigt et produkt der kan matche Horselux Easy i pris og stivelse, som er det jeg bruger.

    Equsana ville jeg ikke bruge når folk har haft så mange problemer med foderet, de samme problemer som er løst med et skift af foder. Ej heller pga. Equsanas svar - de tog ikke rigtigt problemerne til sig.


  • #27   31. mar 2014 Hov, og Pavo må I også gerne tage med ind i sammenligningen.

    Krikken - Der er ikke meget stivelse og sukker i Horselux Easy eller hvad? smiley


  • #28   31. mar 2014 Jeg har brugt equsana men har skiftet da jeg syntes hesten skulle ha rigtig meget foder før den var dækket ind med vitaminer nu fodre jeg med brogaarden og det er jeg rigtig glad for smiley

  • #29   31. mar 2014
    Der er 7% :o). Alt under 10 er i min verden acceptabelt. De har nogle produkter der har mere, men Easyen er glimerende til vores behov ;o)
    Tror også Care har lavere indhold, men det er dyrere og fodre med.

    Pavo har Care4Life der har 4% stivelse, det er bare dyrere.


  • #30   31. mar 2014 Pavo har godt foder til alles behov. Ønsker man et økonomisk foder er horselux (og regulator complete) gode bud. Den store forskel er ikke kvaliteten, men brægaarden, pavo og lignende større navne bruger mange penge på markeds føring, derfor også et dyrere foder. Horselux er dansk, derved spares en del fragt omkostninger, de laver ikke dyre kataloger og sponsorerer ikke topryttere, dermed kan prisen holdes nede smiley

  • #31   31. mar 2014 Jeg har i dag lige købt en sæk Pavo Care4Life og so far spiser hun det gerne! Så må vi se om hun også gør det om en måned...
    Jeg har fodret med Toprun Springborg, Equsana Horsemix, et foder med masser af havre og et foder med byg. Alle sammen med korn, som hun med glæde spiste!
    Af foder uden korn har jeg prøvet Equigard Müsli (Hippolyt) og Salvimin grøn. Begge har hun ikke ville spise efter ca en måned. Nu prøver jeg så med Pavos foder uden korn og håber på det bedste! For hun kan slet slet ikke fungere på foder med korn smiley


  • #32   31. mar 2014 2 af vores er ved at blive kørt over på henholdvis Horselux Plus og Horselux Easy, og jeg har sjældent set dem spise med så stor glæde. Det virker virkelig som om de kan lide det. Den ene plejer at stå meget og skrabe i jorden mens den spiser, men efter den er begyndt at få lidt af plussen så står den helt roligt, tror det er fordi den har fået mere at tygge på.
    Jeg ville holde mig fra Equsana smiley


Kommentér på:
Equsana foder

Annonce