{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Hvorfor er han så sur? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft part på denne skønne fjordhest i næsten et år nu, men jeg jeg har et lille problem...
Hvis jeg gerne vil longere ham i ridehuset eller lære ham tricks, så bliver han bare så skide sur og bider efter mig?!
Også hvis jeg står foran hans hoved eller ved siden, så ser han sur ud og kan godt nappe hvis han vil...

Han har aldrig været mishandlet eller slået, så ved ikke hvorfor han reagere sådan??

Normalt når jeg er omkring ham er han super sød, og aldrig bider ud efter mig, hverken på fold eller når jeg sadler...

Har i nogle gæt til hvorfor?

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er han så sur?
  • #1   6. apr 2014 har han altid gjort det??? min tanke er han har ondt et sted når han skal løbe i Volten, er det begge sidder er kun den ene?
    når det så er sagt, så har jeg selv haft en fjordhest, der ikke gad longsen, hun blev også skide sur, men hun fejlede ikke noget, men det jeg tænker der du skriver han napper efter det, og det er af og til deres måde at vise på der er noget glat:-)


  • #2   6. apr 2014 Han har ikke ondt smiley men det er på begge volter og når jeg står foran ham :-S måske kan han ikke lide pisken... ( inden i begynder på at han skal være rolig omkring piske osv, så er han rolig ligemeget hvor man holder den, men når vi træner fra jorden så han bider efter den og mig(selv efter jeg har sluppet den!))

  • #3   6. apr 2014 Min pony blev mega sur, fordi han fik hestebolcher....?
    Hvis du giver din det, kan det være derfor. Altså fordi det er tiggeri


  • #4   6. apr 2014 Har af erfaring fundet ud af at han ikke kan håndteres efter gidbidder, så stoppede med dem for lang tid siden...

  • #5   6. apr 2014 Longering kan godt virke meget dominerende/lægge et stort psykisk pres på hesten hos nogle heste. De kan opfatte det som at de bliver jaget, og forsvarer sig ved at vende røv, løbe væk eller bide ud.
    Mht. I forbindelse med tricktræning, så kan det være frustration over ikke at forstå opgaven.
    I begge tilfælde ville jeg træne ved at sætte kravene ned indtil hesten var mentalt med, og så aldrig stoppe fordi hesten bider ud, for så får man forstærket den opførsel.
    Håber du kan bruge det til noget smiley


  • #6   6. apr 2014 Måske at han prøver dig af, eller er ved at miste tilliden til dig?
    Hvor gammel er han da? smiley


  • #7   6. apr 2014
    Som Camilla skriver er longering en svær kunst da man hurtigt kan komme til at virke aggressiv over for hesten og ligge et forkert pres, som hesten så reagere tilbage på.

    Sæt kravene ned - start med bare selv og gå med rundt og øg afstanden mere og mere.


  • #8   6. apr 2014 han lyder frustreret smiley som flere andre siger, så skal du gå nogle skridt tilbage og starte med færre krav


  • #9   6. apr 2014 Han er 7 år, men når jeg longere så gør jeg næsten ingenting, så kan ikke se hvordan jeg skal sætte det et niveau ned smiley jeg hat ham i longe, har en longepisk og får ham bare til at løbe rundt for at få motion...

Kommentér på:
Hvorfor er han så sur?

Annonce