{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R I D E S K O L E R ! !
  • #1   14. apr 2014 Som et hjælpene sidespring, hvad med privat heste fra privat ryttere, og så undervisning der på?
    Det er oftest meget begrænset hvad man 'lære' på rideskoler smiley


  • #2   14. apr 2014 Kan se at du kommer fra Storkøbenhavn, og jeg synes at Vallensbæk rideskole er god! Der går jeg også selv smiley

    Men ellers er jeg enig med Minion/DD, man lærer også meget med en part. smiley


  • #3   14. apr 2014 det er nok nemmere for folk at hjælpe dig hvis du skriver hvorhenne det skal være ! smiley

  • #4   14. apr 2014 ...og hvilket geografisk område taler vi om?
    For det er jo pænt spild af tid at anbefale et supert sted på Bornholm, hvis du bor i Frederikshavn.


  • #5   14. apr 2014 Som Minion siger: vil jeg frabede dig om at starte på rideskole igen smiley Muligvis er det mega hyggeligt og hvis man er heldig får man negerboller eller kage hvis nogen falder af. men man lærer ikke en dyt om heste eller rigtig ridning generelt.. smiley

    Men nu skal man jo ikke udelukke alle rideskoler.. men jeg tror man skal være mega heldig for at finde en riskole der lærer dig ride ordenligt og lærer dig din fagviden om heste smiley


  • #6   14. apr 2014 Vestegnens Rideklub i Taastrup smiley

  • #7   14. apr 2014 Jamen da jeg gik på rideskole lærte jeg aldrig at galoppere ordenligt. - Vil jeg så også kunne få part hvis jeg er urutineret?

  • #8   14. apr 2014 Syntes det er en god ide at starte op på en rideksole hest, da de fleste parter helst vil have rutineret ryttere smiley
    Når du har fået styr på de grundlæggende ting kan du jo søge mere udfordene undervisning og senere få en part, det ville jeg gøre for at både hest og rytter for en ordenlig start, du kan jo ikke renge med at fordi man har part for man undervisng, tit er det fordi folk gerne vil have motioneret deres heste smiley


  • #9   14. apr 2014 Kathrine jeg synes du skal finde en privat sted hvor du kan få en part (evt søg her på markedet smiley ) Og så få ejeren til at undervise dig.. find en rutineret ejer som kan hjælpe dig med parten og så rid der evt 2-3 gange i ugen med undervisning 1 gang om ugen smiley Det vil jeg sige vil være en god ide til dig..

    Hvis part ikke er løsningen kunne du jo finde en privat ejer og hest hvor ejeren tilbyder undervisning på ejers hest. det har jeg gjordt engang smiley


  • #10   14. apr 2014 Sørg for at få privatundervisning af en underviser der underviser i det du tror på i stedet for at få lært en masse uhensigtsmæssige ting smiley Jeg red i rigtig mange år på en dårlig måde fordi jeg ikke havde haft den rette undervisning smiley Fik så ny selvvalgt underviser og hold da op hvor lærte jeg noget godt. smiley Men jeg anbefaler dig at kikke efter et sted hvor underviseren er BBH-uddannet smiley
    Mvh TT


  • #12   14. apr 2014 Også som tt skriver red jeg faktisk på rideskole i hele 9 år fordi det var hyggeligt smiley det jeg ikke vidste var jeg red forkert smiley

  • #13   14. apr 2014 Men hvis man nu kan finde en ordentlig er det jo godt nok, man kan også få fat på en dårlig privat underviser som man kan få fat på en dårlig rideskole underviser smiley

  • #15   14. apr 2014 Jeg er dog uenig i om at man ikke lærer en skid på rideskoler! Jeg rider selv på en rideskole hvor jeg får undervisning af stedet beriderelever, og har lært en del, men klart man kan lære mere ved at have en part smiley

  • #16   14. apr 2014 hvis jeg var dig så ville jeg starte på rideskole og så gå der til jeg kunne min grundridning! og sadel op. og så derefter søge part smiley

  • #17   14. apr 2014 Camilla jeg skriver også man ikke skal udelukke alle rideskoler smiley Jeg har dog ikke oplvet en rideskole endnu hvor børnene ikke lavede andet end bare at ride rundt i skridt, trav og galop og så lave øvelser.. spurgte man dem om basis viden vidste de simpelthen INTET!

  • #18   14. apr 2014 Det kommer helt an på rideskolen. På den rideskole hvor jeg har min hest opstaldet rider flere af både rideskole pony og hesterytterne på LA niveau i dressur og spring mm Så undersøg markedet i dit område grundigt og tag ud og kig på de steder som du finder spændende smiley

  • #19   14. apr 2014 Man skal bestemt ikke udelukke alle. Men JEG skriver også bare JEG ville vælge noget andet. Min tankegang kommer også efter at en rimelig stor og anerkendt rideskole har slået min gamle pony ihjel fordi de ikke ville lytte på mig, han haltede enda i deres undervisning og blev brugt alligevel.
    Og så selvfølgelig de mange jeg selv har stået opstaldet på, der for man jo deres 'viden' med.

    MEN helt sikkert findes der gode, det er bare sjældent der både er en god underviser og gode forhold for elev hestene, af hvad jeg har måtte erfare.


  • #20   14. apr 2014 Som andre også siger, ville jeg ikke anbefale rideskole, du lærer meget mere på en part hest, hvor du så får undervisning smiley

    Jeg kan ikke svarer for andre end mig selv, men når jeg søger part, er det kun et krav, at de kan håndtere heste, jeg vil nemlig ikke have en der har rideskole vaner smiley Dermed er det så også et krav, at man modtager undervisning, så man lærer at ride på den måde min pony bliver redet på (vi rider western). Min tidl. part var kun 8 år, og hendes mor havde fundet part til hende i stedet, da hun ikke kunne holde ud, at se hende gå på rideskolen.


  • #21   14. apr 2014 Vil anbefale part og privat underviser!

    Jeg har lært rigtig meget mere af det, jeg kan stadig ikke galoppere men hun tager det i mit tempo (er bange for at galoppere efter 3 uheldige epesoder på rideskolen) og det kan jeg rigtig godt lide.

    Da jeg fik part kunne jeg sadle op, skridte, lave letridning, styre hesten 100% på tøjlen og sparke ordenligt til de stædige heste.

    Så det er muligt at finde en god part selvom du ikke er så god. smiley

    Det skal lige siges de 3 epesoder er 2 gange blevet presset ud i galop selvom jeg ikke turde (var ved at tude) på 2 forskellige rideskoler endda og at hesten gik amok og var sindsyg efter det ene amok anfald så nok smerte.


  • #22   14. apr 2014 Man kan altså sagtens lærer meget på en rideskole, det har jeg da gjort^^
    Jeg har redet snart 4 år på rideskole, og rider der stadig, ved siden af det har jeg næsten lige fået part på en pony på snart 5 år, som ikke er vant til at være så meget i hænder, hende er jeg igang med at gøre ryttervant, så hun kan blive tilredet..
    Så ja, jeg har vel lært meget på en rideskole på lidt under 4 år, at jeg nu har fået lov til at tilride en pony.
    Jeg syntes du skulle finde dig en god rideskole, og når du har er blevet bedre og har grundridningen på plads, så søge part på en privat hest, for alle vil have en rutineret rytter på deres heste, også fordi du ikke kan regne med ejeren er der hver gang, så det er dig selv der skal kunne gå rundt og gøre diverse ting og ride selv (:


  • #23   15. apr 2014 Jeg går selv på parcelgården og da jeg synes det er et godt sted men rolige heste omkring synes jeg det måske kunne være en mulighed for dig smiley smiley

  • #24   18. apr 2014 Jeg vil klart anbefale Hvidovre Avedøre Rideklub, de har gode og nye heste, gode underviser, godt ridested...Du vil lære en del, fordi rideskolen har ændret sig en del. Så synes du skal prøve det igen med min ridelærer smiley Synes du skulle prøve

Kommentér på:
R I D E S K O L E R ! !

Annonce