{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Hest fra Sønderjylland - handelsundersøgelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg bliver nødt til lige at høre jer om erfaringer med handelsundersøgelser inkl. røntgen på en hest lidt langt væk.
Jeg har haft kigget på en hest i Sønderjylland, det skal siges at den står til 80.000, så jeg skal være sikker på, at den er 100% i orden, før jeg køber, både mht. røntgen og alm. klinisk undersøgelse. Sælger har så foreslået at hun kører hesten til Fyn og får foretaget røntgen hos Højgaard Hestehospital, så vi mødes på midten og jeg kan være med (jeg bor i KBH). Jeg har dog læst lidt blandede erfaringer med Højgaard på nettet, så jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal bede om noget andet. Alternativt kunne jeg bede om at få den kørt hele vejen til Sjælland til en undersøgelse på Hørsholm.

Hvad havde i gjort? I må meget gerne skrive omkring jeres erfaringer med enten Højgaard eller andre dyrlæger i området, der tager røntgen og som pensler alt ud og er på "købers side". Jeg har netop haft sendt en hest tilbage grundet en betydelig fejl i røntgen, der først blev opdaget efterfølgende, da dyrlægen der lavede undersøgelsen ikke var kompetent nok, og den fejl vil jeg ikke begå igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest fra Sønderjylland - handelsundersøgelse
  • #1   16. apr 2014 Jeg ville få den tjekket med Mogens Højholt, Sottrup. (Sønderjylland)
    Så er du sikker på at den bliver tjekket godt igennem. Han har set ting som Højgård før har overset.


  • #2   16. apr 2014 jeg har kun hørt godt om Højgård... jeg ville tage sælger på ordet og køre til Højgård...

    jeg synes det er for langt at køre en hest til Sjælland for en handelsundersøgelse og røntgen, med mindre at du ville betale for broen og benzinen til sælger, så ville jeg sige at det er ok at køre så langt...

    ellers skal du huske at det skal være en sælger ikke bruger...


  • #3   16. apr 2014 Spørg din egen dyrlæge hvem de evt. arbejder sammen med eller foreslår i bruger.

    Jeg selv er også ved at købe hest oppe i den prisklasse, og vores foreslår dyrlæge vi kan bruge i tilfælde af den står helt ovre i jylland (Jeg er også fra KBH).

    Så hør din dyrlæge ad hvad i skal gøre smiley


  • #4   16. apr 2014 Hvad med at få taget røngtenbilleder i Sønderjylland, og så få Hørsholm dyrlægerne til at tjekke dem igennem??? Det er da også lang billigere end at skulle transportere hesten til Fyn.

  • #5   16. apr 2014 Tak, jeg tænker at jeg ringer til min dyrlæge i morgen tidlig og lige får hendes syn på det, det lyder som en rigtig god idé smiley Det kunne måske også være en mulighed at hive min dyrlæge med til undersøgelsen? Det ville selvfølgelig koste mig, men jeg vil for alt i verden ikke ud i det jeg allerede jeg har prøvet for en gang til, og slet ikke med en hest i den prisklasse.

  • #6   16. apr 2014 Tine: Det er rigtigt, men nu er det sælger der har foreslået det, så jeg selv kan være med, så hun vil betale hestens transport dertil smiley

  • #9   16. apr 2014 Ja, jeg har også en rigtig god fornemmelse med sælger, men jeg har det også med at stole meget på folk, og det har bidt mig i r*ven flere gange, så jeg vil bare ikke tage nogen chancer smiley

  • #12   16. apr 2014 Jeg bor på Sjælland og skulle have lavet handelsundersøgelse af en hest fra Sønderjylland.
    Jeg brugte Torben Knage-Rasmussen fra dyrehospitalet Rise Hjarup. Jeg kendte jo, som dig ingen dyrlæger i Sønderjylland, så ledte nettet tyndt efter gode/ dårligt omtale af forskellige dyrlæger, og Torben var den jeg fandt flest der var meget glade for til handelsundersøgelser.
    Jeg ringede og aftalte tid og hesten blev kørt til ham. Jeg deltog også selv.
    Han henvendte sig udelukkende til mig (køber) og var virkelig grundig. Hesten dumpede med et brag, men det var en virkelig god oplevelse og ham brugte jeg gerne igen. Han var fuldstændig ærlig og meget behagelig. Jeg fik dog ikke lavet røntgen.


  • #13   16. apr 2014 Mine heste undersøges og behandles kun på Højgård ! Kan varmt anbefale dig dem .. Mvh Julie

  • #14   16. apr 2014 Tusind tak! Det lyder på jer som om jeg trygt kan gøre det så smiley Vil dog uanset lige vende det med egen dyrlæge i morgen, men godt at høre at der ikke kommer en masse advarsler op når jeg spørger til Højgaard

  • #15   17. apr 2014 Jeg har brugt Højgård en del til en knæskade ved mim gamle hest
    Kan varmt anbefale Jonas.
    Og skulle jeg have lavet en handelsundsersøgelse, så blev det enten gennem vores egen dyrlæge eller Jonas på Højgård.


  • #16   17. apr 2014 Du kan være helt tryg ved Højgaard. De har virkelig nogle rigtig dygtige dyrlæger der. Få sendt røntgenbillederne til din egen dyrlæge som de andre foreslår - to dyrlæger ser ofte nogle forskellige ting smiley

Kommentér på:
Hest fra Sønderjylland - handelsundersøgelse

Annonce