{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

SÅ træt af hestebranchen! {{forumTopicSubject}}

Ja, nu bliver jeg simpelthen nødt til at komme ud med min frustration. Jeg står og skal købe ny hest igen, og det er efterhånden gået op for mig, hvor lidt hverken sælgere eller visse dyrlæger er til at stole på! Nu har jeg prøvet at blive taget ved r*ven noget så grusomt både som sælger og som køber.
Hende jeg solgte min første hest til brød kontrakten mht. tilbagekøbsret, og den sødest 23-årige kvinde, finder jeg så ud af er forfulgt af politiet og sælger/bytter heste, som var hun hestehandler. Det ville jeg aldrig i min vildeste fantasi have forestillet mig, da vi havde en så god kontakt i månederne efter salget.
Efterfølgende har jeg haft købt en hest med en skjult røntgenfejl, hvor selve dyrlægen der tog billederne var fuldstændig inkompetent, og billederne levede slet ikke op til kravene for, hvordan røntgenbilleder skal tages. At dyrlægen der blev brugt så, modsat hvad der var aftalt, var sælgers egen dyrlæge, gjorde jo så at jeg havde en god sag med at sende hesten tilbage. Efterfølgende har jeg udelukkende kunne finde advarsler og dårlige erfaringer med pågældende dyrlægefirma.

Nu har jeg så heldigvis lært af mine fejl, så efter at have fundet den fineste hest i Sønderjylland, som jeg sådan set havde besluttet mig for at købe, googler jeg som en sikkerhed sælgers navn. Jeg kan nu læse mig til, at hun slet ikke er til at stole på, er i fogedretten for alle de penge hun skylder væk, og ikke behandler sine heste ordentligt. Havde jeg ikke været ekstra mistroisk, var det aldrig faldet mig ind at google sælger, jeg er en person der har stor tillid til folk, og hun har over for mig virket som en helt igennem reel person.

My point: Jeg er SÅ sindssygt træt af hesteverdenen, når det viser sig at man ikke kan stole på halvdelen af de mennesker i den, hverken købere, sælgere eller ligefrem nogle dyrlæger. Tænk at det for nogle mennesker handler udelukkende om penge, og at hestene blot er et handelsdyr, de tydeligvis er ligeglade med hvor ender. Det giver mig kvalme! Og at som køber at få knust sin drøm om den hest, man var blevet forelsket i, ja den må jeg jo så bare sluge... Det er så ubeskriveligt demotiverende, at skulle kigge på et marked og konstant stille spørgsmålstegn til folks troværdighed, "de sødeste er de værste" som jeg har fået fortalt, og det er virkelig forfærdeligt.


Kommentarer på:  SÅ træt af hestebranchen!
  • #1   17. apr 2014 Er det ikke lige meget hvordan sælger er som person? Hendes økonomi mm?

    Hvis du kan lide hesten, og du får en kompetent dyrlæge til at lave den store handelspakke, er der så noget til hinder for at købe den?

    Btw hvad leder du efter? Og hvad er dit budget?


  • #2   17. apr 2014 Ej hvor er jeg ked af at hører dine oplevelser. Du er da også uheldig. Det kan da tage modet fra enhver.

    - Du får lige en krammer herfra smiley

    Det er heldigvis ikke alle der er på den måde, ellers ville det jo være umuligt at handle ordentligt sammen. smiley


  • #3   17. apr 2014 Har da helt bestemt også haft både gode og dårlige oplevelser omkring køb af ponyer, men min tanke er da også, at det måske kan være lige meget hvordan sælgers økonomi er. Hvis hesten er godkendt af en dyrlæge, som du stoler på, så kan det andet vist være ligegyldigt. Jeg vil da være mere opmærksom på, at hun har hestens papirer i orden og kan redegøre for hestens fortid, bare et stykke tilbage i hvert fald.

  • #4   17. apr 2014 Marie-Louise: Det tænkte jeg også til at starte med, men sælger foreslår fx at jeg betaler halvdelen af beløbet først og den anden halvdel når jeg kan få hesten hjem i juni. Det er en hest til 80.000, så bare tanken om, at hun løber med halvdelen og jeg aldrig får nogen hest hjem, den risiko tør jeg simpelthen ikke at løbe. Jeg har overvejet det kraftigt, da det virkelig er en fin hest, men hvis der bliver noget, der gør at den skal sendes tilbage er mine penge long gone. Hun skylder vidst 45.000 til en person, som endnu ikke har fået sine penge og det er 2 år siden.

  • #6   17. apr 2014 Hvorfor betaler du så ikke bare det fulde beløb, får hesten hjem og skynder dig at ejerskifte den?


  • #7   17. apr 2014 Ville ALDRIG købe en hest på den måde, du skriver der - så vil jeg også tro, at der er ugler i mosen


  • #8   17. apr 2014 Hun er opdrætter af hesten og har også set hestens pas, så de papirer er der i hvert fald. Men ærligt, at sende mine penge over til en person jeg slet ikke kender og kun kan finde dårligt om på nettet, det synes jeg ikke selv er verdens bedste idé..

  • #9   17. apr 2014 Marie-Louise: Fordi jeg står med lort til halsen hvis hesten skal sendes tilbage af en eller anden grund, og så får jeg aldrig mine penge tilbage. Selvom chancen er lille for at der skulle opstå noget, der gør at den skal tilbage, hvis der er røntgenbilleder på den, er chancen der altid, og mister jeg 80.000 har jeg ikke råd til at købe ny hest foreløbig.

  • #10   17. apr 2014 ALTID få egen dyrlæge til at tjekke, altid have papirerne i orden, og altid tjek hesten 100% før køb, og prøv/mød den flere gange!
    Har også lært det på den hårde måde, fik en hest jeg ikke kunne styre, men som gik som den sødeste hest den dag jeg var ude og prøve den, og sælger snød med halvdelen af kontrakten .... 100% fordi vi ikke var velvidende nok, da det var vores første køb!

    Vi brugte 1,5 år, og prøvet 20 forskellige heste, før jeg fandt en, hvor der også var nogle problemer med handen... Det er et svært marked, både fordi man skal prøve hesten, som kan være på noget beroligende, og der er så mange mennesker ind over der kan snyde os!
    Jeg frygter i hvert fald den dag jeg skal ud og have ny hest, det er i hvert fald ikke med den glæde som man tror det skal være!

    Grunden til at jeg valgte min hest, var fordi det var min veninde der havde reddet hende den sidste måned, og derfor stolede jeg på hendes ord om hesten .. Men så heldig er man sjældent, og alligevel var der problemer med handlen! smadder svært marked!


  • #11   17. apr 2014 Jeg forstår vitterligt bare ikke mennesker, der har lyst til at snyde folk på den måde. At man har samvittigheden til det over for andre folk, og så sandelig også over for hesten, som man jo stort set må være fuldstændigt ligeglad med. Det ødelægger bare hele den lykkelige proces i at kigge efter hest ja...

  • #12   17. apr 2014 Ja, men hvis alt hvad der er at finde, blir fundet på de billeder, så må alle fejl der siden opstår, jo være opstået efter købet, og så kan du alligevel ik sende tilbage.
    Du får jo din egen dyrlæge til at undersøge den OG tage blodprøve der blir gemt.

    Du har jo self også prøvet hesten mere end een gang, og afprøvet alt det som afprøves kan inden smiley



  • #15   17. apr 2014 Ja, med hvad jeg allerede har været ude for med de to heste jeg har ejet, tror jeg simpelthen ikke det er noget for mig, at kaste mig ud i sådan noget her. Hun er efter sigende blevet erklæret insolvent i fogedretten, og ingen vil handle med hende i området (har skrevet med en person der bor i lokalområdet). Det sætter bare en masse tanker igang i mit hoved, og jeg har svært ved at se, hvorfor jeg skulle være den ene heldige, der har en god handel med hende, når jeg kun har læst om rigtig dårlige erfaringer med hende på nettet. Det gør mig virkelig ked af det, men jeg er ikke parat til at handle en hest ud fra at være blevet forblændet af den, mens jeg skal løbe en risiko med sælger. Meget vil jeg gå på kompromis med, men ikke sælger, det har jeg simpelthen ikke nerverne til...

  • #16   17. apr 2014 Øv også, hvor har du bare været uheldig!! smiley Det lyder, som om du nærmest har fundet alle de rådne æbler, der er...

    Jeg er - ligesom du - et tillidsfuldt menneske og har også svært ved at forstå, hvorfor nogle mennesker er så opsatte på at snyde og bedrage andre. ISÆR, når det er levende væsner (dyr), det handler om.

    Men godt, du denne gang fik opdaget, at sælger var en snyder, før du fik købt hesten, i det mindste.


  • #18   17. apr 2014 Hold fast i dine fornærmelser,er også blevet snydt mange gange,jeg havde også mine fornemmelser,men holdte ikke fast i dem,det skulle jeg ha gjort og fortryder det det så for eftertiden holder jeg fast i mine fornemmelser,det har kosten mig rigtig mange penge

  • #19   17. apr 2014 stutteri hopla på sjælland har nogle top klasse heste..
    når det er sagt.. så burde nogle mennesker virkelig ha tæsk! det er SÅ træls sådan noget der!! kan godt forstå at du er frustreret og ikke TØR at købe drømme hesten.. -.-
    Håber du finder din nye bedste ven.. hvor sælger ikke snyder dig..


  • #20   17. apr 2014 Lige et kram fra en, der selv er blevet snydt. Både med exmand, hus og pony....! smiley

  • #21   17. apr 2014 Et kram tilbage til dig Helle, det lyder som noget af en omgang smiley Godt vi er nogle der kan holde sammen herinde smiley

  • #23   17. apr 2014 Rikke M: Ved du om de har springheste til salg i øjeblikket? På deres hjemmeside henviser de til ridehesten, men jeg kan ikke finde nogen fra deres stutteri derinde smiley

  • #24   17. apr 2014 Prøv evt at tjek nørrelund.dk - de plejer at have gode heste til salg. Og dem er der ikke noget pjat med.

    det er nu ikke kun i hestebranchen som det er galt med. Folk sælger alt som om det var guld, uden at det er andet værd end skrot. Kender rigtig mange eksempler på at folk har købt katte som ikke er noget værd. De er syge, har div helbredsmæssige problemer mm.
    For mange drejer tingene sig bare om penge, og at få så mange af dem som muligt.



  • #25   17. apr 2014 Ja, det kan du nok have ret i, det er bare så koldt og kynisk at have den tilgang til det, når det er dyr man har med at gøre.
    Og tak, dem vil jeg lige tjekke ud smiley


  • #26   17. apr 2014 Fuf ærgerligt at du ik er til dressurheste, har lige set den skønneste...

Kommentér på:
SÅ træt af hestebranchen!

Annonce