{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Depression og hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med at have en depression og have hest.

Jeg gik selv ned med en depression i efteråret, men har det bedre nu. Er i overvejelser omkring at købe hest, men er i tvivl om hvorvidt det er en god idé i tilfælde af, at depressionen rammer igen.

Så hvad er jeres erfaringer med at have hest samtidig med en depression? Giver det jer noget overskud og glæde, eller er det bare endnu en ting der er svær at overskue?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression og hest?
  • #1   17. apr 2014 Jeg led af depression for nogen år siden og havde hest også.
    Jeg står i en stald hvor alt bliver gjort så havde jeg ikke overskuddet til at komme derud så vidste jeg hun blev passet så jeg skulle ikke bekymre mig.

    Men må sige at når jeg var derud på mine slemme dage så fik jeg et pusterum og kunne bedre rumme alle mine tanker og det var så skønt bare at komme væk hjemmefra, hesten for mig, var den bedste medicin smiley

    Er ikke helt 100 % rask endnu men hver dag kan jeg mærke det bliver bedre og kunne ikke undvære min hest i mine "mørke" dage smiley


  • #2   17. apr 2014 Jeg har selv depression - er i behandling, men det kommer af langvarig overbelastning. Hvis jeg ikke havde hest, så sad jeg nok ikke her nu .. smiley

  • #3   17. apr 2014 Jeg led(lider) af depression igennem hele 2013.
    På daværende tidspunkt havde jeg en unghest, men de gange han ikke ville som jeg ville, slog det mig helt ud - til sidst gik jeg slet ikke ud til ham.
    Nu har jeg en sød hoppe, som har sine nykker,
    Men hun er virkelig også et frirum.


    Tror det handler om at finde den helt rigtige hest, uanset hvor man er i depressionen smiley


  • #4   17. apr 2014 Tænker at du måske kunne prøve at finde en part, syntes helt klar man bliver i bedre humør, men man får også dårlig samvittighed hvis man nu ikke kommer derud hver dag. Så er det måske bedre bare låne en hest en gang i mellem, så står du ikke med alt ansvaret for hesten smiley

  • #5   17. apr 2014 Jeg havde også depression igennem en lang årrække. Hesten var mit frirum og min medicin. Hvis det ikke var for hesten, så havde jeg nok ikke været her smiley
    Jeg har nu været ude af sygdommen et par år og kan virkelig takke hesten for alt ! smiley


  • #6   17. apr 2014 Synes den er meget både og...

    Jeg blev selv ramt af en depression efter min gamle hoppe blev aflivet i '12 (havde højest sandsynligt i forvejen, men det væltede helt for mig efter det), hvor jeg et år efter fik ham jeg har nu.
    Selvom han har været en stor mundfuld som har krævet rigtig meget arbejde, så har han også været noget af det bedste der er sket for mig længe.
    Idet jeg står i en delvis selvpasser stald (skal ud hverdag og ordne boks og blande foder), så var jeg NØD TIL at skulle op og ud hver dag, hvilket jeg tror har været godt for mig. smiley
    Det var bestemt ikke hver dag jeg havde overskud til at lave noget som helst med ham, ikke engang strigle, men jeg kom stadig ud af huset, da hesten jo skulle passes. smiley

    De dage hvor jeg så havde overskud til ham, kunne det gå rigtig meget begge veje, afhængigt af hvordan det gik med ham (da han som skrevet var en rigtig stor mundfuld), gik det godt og noget var lykkedes, som at rense alle 4 hove i et tag, så blev jeg sådan helt YES!, grundet succes oplevelse, men hvis det derimod var en af de dage, hvor han var RIGTIG strid (bed, sparkede, farede frem og tilbage på staldgangen mm.), så havde jeg egentlig bare mest lyst til at ligge mig hjem under dynen og blive der...

    Men alt i alt, når jeg kigger tilbage og til hvor vi er nu, så har Dakota nok været den bedste medicin jeg kunne få. smiley


  • #7   17. apr 2014 Dejligt at I vil dele jeres erfaringer:-)

    Det skal siges, at den hest jeg overvejer at købe er min lånehest, som jeg fik hjem for en måneds tid siden, og nu er blevet tilbudt at købe.

    Der er mulighed for fuldpas på stedet, så hun vil blive passet, selvom jeg ikke har overskuddet til at komme derud.


  • #8   17. apr 2014 Jeg har en depression, der er udviklet af stress.
    For mig kan det være svært at komme ud af døren, og ud til hesten, og det kan være svært at overskue at skulle muge ud og ride. Men at være sammen med hesten virker som en form for terapi for mig, og jeg har det som regel bedre når jeg kommer hjem fra stalden, end jeg havde det før jeg tog afsted. smiley


  • #9   17. apr 2014 Jeg er sikker på at det vil gavne, at have hest smiley

  • #10   17. apr 2014 Da jeg havde en meget svær depression kunne jeg ikke magte min hest og havde sjældent overskud til at ride ham. Men efter hånden som jeg fik det bedre igen, kom glæden ved at have hest tilbage. Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person, hvis du selv føler du kan overskue det, så synes jeg du skal springe ud i det. smiley

  • #12   17. apr 2014 Jeg tror det kan gå begge veje. Jeg har depressive tendenser og har nok haft depressioner før. Jeg har ikke keen hest men privat part. Jeg har i perioder haft hesten som mit eneste lyspunkt og hun er nok grunden til jeg er her i dag. Samtidig har jeg perioder hvor jeg ser hesten som en sur pligt og har slet ikke overskud til noget som helst andet end at muge ud (hvilket så er blevet mit frirum fordi jeg kan lukke mig inde med musik og bruge min krop)

  • #13   17. apr 2014 Jeg gled helt ned med depression og social angst sidste år, havde jeg ikke haft mine heste så havde jeg ikke Været i live i dag!!.

    Min Læge sagde til mig at heste og ridning er virkelig godt mod depression da du både for frisk luft og motion.

    Min kæreste ved os nu at hvis jeg glider ned så skal han bare smide mig ud i stalden så kommer jeg glad hjem igen.

    Folk med depression burde næsten få ordineret rideture for det er virkelig noget der virker:).


  • #15   17. apr 2014 Jeg lider af svær depression + en masse til.
    Jeg har heste og uden dem ville jeg slet ikke kunne stå op mere.


Kommentér på:
Depression og hest?

Annonce