{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Misrøgtede heste - loven burde ændres! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg faldt over denne nyhed på hestenettet, jeg ved ikke hvor mange der har læst den, men her er den:
http://www.heste-nettet.dk/nyheder/10656/

Efter min mening er det simpelthen absurd at politiet ikke kommer før der er gået 5 uger! Disse heste ville jo have været døde af sult inden den tid!

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan tage en dyrlæge ud som vurderer hestenes tilstand, fjerne de dyr der er i kritisk tilstand og tage sagen op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misrøgtede heste - loven burde ændres!
  • #2   18. apr 2014 Ej! Puha, hvor er det forfærdeligt!! smiley smiley

  • #3   18. apr 2014 Mit hjerte græder smiley Stakkels stakkels dyr smiley
    Politiet burde få en STOR opsang og blive svinet lidt mere til så der måske ændres på nogle procedurer! smiley
    Mvh TT


  • #4   18. apr 2014 Ej, hvor er det ondt!!! Hvis man har få mange heste, så kom af med nogle! Stakkels heste! smiley smiley :'( smiley :'( smiley Hvorfor går det ALTID ud over DYRENE?????????????

  • #5   18. apr 2014 Puha, jeg kan slet ikke holde sådan noget ud:'(.. Hvorfor skal mennesker være så hjerteløse, tårerne triller:'(.

    Forfanden hvor skal de satans politikere da bare få de øjne op og få lavet en anstændig lov der gør at de rette foreninger kan ind på privat grund og tvangs fjerne dyr der lider.. Frem for at det skal være en politimand uden forstand på dyr eller en gammel halv senil dyrlæge der desværre gang på gang giver de usle mennesker en ekstra chance...


  • #6   18. apr 2014 Ville så lige sige det er ikke altid det er sådan det forgår, har da engang ringet til politiet og sagt at de skulle få fjernet noget heste fra en nabogård, og de kom ud og kigget og ringede til nyt heste liv og under en uge så var de væk ... dog en blev tilbage da de lige havde købt den og den få fin ud smiley men ikke lang tid efter var den også fjernet..

    Det sker nogle gange at der går for lang tid desværre, men heldvis ikke altid.


  • #7   18. apr 2014 Heldigvis ikke altid nej, men det sker og det skal der bare ændres på:(. Det er rigtig fint at nogen heste bliver reddet hurtigt men hvad kan se heste som i forvejen står uden vådt eller tørt, inde i en mørk grisestald og som ikke har set dagens lys i flere måneder bruge det til..

    Nej du, jeg synes vi skal sætte nogen bestemte retningslinjer op for nogen bestemte dyreværns foreninger der gør at de selv skal kunne gå ind på privat ejendom og selv eller med en godkendt dyrlæge, skulle ha lov til at beslaglægge musrøgtede dyr..


  • #8   18. apr 2014 men syntes også denne sag du snakker om der har de være noget dumme og ikke fjernet dem med det samme da de var rigtigt slemme så stor fejl fra deres side og det gå jo så ud over dyrene. smiley

  • #9   18. apr 2014 Jeg synes bestemt ikke at foreninger skal have mulighed for at gå ind på folks grund og fjerne dyr, hvor ville det ikke ende henne?

    Nej jeg synes loven skulle ændres således at når politiet hører om sådan noget her så tager de med det samme en dyrlæge med ud og heste som dem i dette indlæg så bliver fjernet med det samme.


  • #10   18. apr 2014 Kan det ende værre end eksemplet her?, jeg vil en million gange hellere have at at en familie for fjernet deres hest. uretmæssigt end at se en hest der sulter ihjel fordi politiet ikke selv har reducer til at tage ud og korrekt vurdere den.

    Selvfølgelig kræver det at det kun er visse dyreværns foreninger der for ret til dette, og visse personer ved disse dyreværns foreninger der bliver korrekt uddannet til at vurdere hvornår dyret skal fjernes og behandles.

    Er helt enig i at ikke alle og enhver skal kunne gå ind og fjerne folks dyr, men når nu vi lever i et samfund hvor staten ikke har ressourcer til at håndtere musrøgtede dyr, jamen så må man jo uddanne dem der har ressourcerne til dette og.lade dem tage sig af det..


Kommentér på:
Misrøgtede heste - loven burde ændres!

Annonce