{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Kamilla L
Kamilla L
Tilmeldt:
6. dec 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

HJÆLP Bomløs sadel / lammeskinds sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har fået af vide at jeg skal ud og finde en bomløs sadel... jeg ved ikke så meget om bomløse sadler så jeg ville lige høre om der var nogle af jer der viste noget om bomløse sadler eller som har en som jeg må købe.
Hvordan kan man se om bomløs sadel passer hesten?

Jeg har selv prøvet at finde ud af hvordan man gør men det har været uden held. Det som jeg også er kommet til at tænke over er at jeg os kunne ride i en lammeskinds sadel.
Men hvad er forskilden på en lammeskinds sadel og en bomløs sadel?

Hvis der er nogle der kan hjælpe mig ville det være til stor hjælp, på forhånd mange TAK


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP Bomløs sadel / lammeskinds sadel?
  • #1   19. apr 2014 Jeg har ikke den vildeste forstand på det område, men der er stor forskel på lammeskindssadel og bomløs. En lammeskindssadel er kun stof og puder, hvor en bomløs er en "normal" sadel, bare uden bommen som ligger lags hestens ryg. Prøv at Google dem begge hver for sig, så kan du se billeder:-)

  • #2   20. apr 2014 Jeg har købt på www.barefoot-denmark.dk et par gange og de er virkelig rare til at hjælpe. Hvis jeg var dig ville jeg skrive en mail til dem og få en præcis forklaring på hvordan sadlen må / skal ligge, hvilken størrelse forsvidsel du skal bruge osv.

    En lammeskindssadel er ikke nogen rigtig sadel men mere en "pony"pude (rigtig behagelig men duer ikke til seriøs ridning) hvorimod en bomløs minder rigtig meget om en almindelig sadel og fungerer som en også (groft sagt :P)

    Må man spørge hvorfor du har fået atvide at du skal købe en bomløs?

    - Og en helt anden ting: kender du ikke nogle som har en bomløs du kan låne og prøve på din egen hest eller du kan prøve deres hest med den? En bomløs er noget anderledes at ride i, det er ikke alle der synes den er særligt behagelig - selv elsker jeg bomløs og vil helst ikke ride i andet, men min søster (som har redet mine heste en del - i bomløs) hader det som pesten, hun ville aldrig anskaffe sig en.. Så der er lidt forskel på hvad man synes om dem smiley

    Held og lykke med projektet !
    Knus


  • #3   20. apr 2014 www.barefoot-danmark.dk smiley

  • Kamilla L
    Kamilla L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #4   20. apr 2014 Grunden til jeg skal finde en bomløs er at min heste har ondt i ryggen

  • #5   20. apr 2014
    Er hesten tjekket af en fys og bliver behandlet for det ondt i ryggen? :o)


Kommentér på:
HJÆLP Bomløs sadel / lammeskinds sadel?

Annonce