{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Dilemma - Hvor skal vi være? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

Mig og Kailie (Med Osie og Vito) er kommet i et dilemma. Vi har for lang tid siden planlagt at vi tog til DHE Træf sammen og så skulle vi være sammen en uge inden. Det havde vi planlagt skulle gøres hos mig.

For at være sikker på at vi også klingede sammen i den virkelige verden skulle vi mødes hos hende først. Det har vi så været her i påsken.
Men nu er vi kommet i tvivl om hvad der er smartest, hvad angår til sommer.

Jeg har min 12 årige fjordvallak, og hun har sin 3 årige shetlandshingst som er tidl. vanrøgtet. Unghingsten er selvfølgelig en del mere sensitiv end min bombesikre, 'ældre' vallak. Unghingsten har prøvet at køre én gang før i sit liv, og nu skal han køres 2 eller 3 gange på 2 uger. Og det er alligevel 3x90km han skal køre.

For og imod har vi skrevet ned på billederne herunder. Men i får lige lidt tekst til det også.

Hos mig(Sarah) kan de få en fold sammen, og på den måde være ''tvunget'' til at knytte sig til hinanden som de meget gerne skulle inden træffet så unghingsten ikke skal afsted 'alene'. Samtidig kan unghingsten møde en hoppe, noget der er vigtigt for os da vi ikke kender hans reaktion.
Kailie vil desuden meget gerne møde min hest Blakken, og vi har en ekstra hest at træne med hos mig iforhold til ved hende.
Desværre er der hunde på stedet, og de er IKKE bange for heste men unghingsten er bange for hunde. Og de gør altså (angriber ikke, men gør og løber efter). Vi kan ikke gå/ride tur ved mig, det kan vi ved hende.
For at være doven nævner jeg også det at vi skal cykle/gå derud, men vi har så muligvis hele mit hus for mig selv da min familie tager ud at rejse.

Hos hende slipper unghingsten for at køre den ekstra tur, og skal kun køres 2x80km (min kan sagtens klare turen). Hos hende har unghingsten (som aldrig har kendt mere end den ene hest den går med) mulighed for at støtte sig til en anden mens den lærer min at kende.
Vi kan desuden både ride og gå ture med ponyerne.
Af faciliteter er det nogenlunde det samme, udover at vi har 3 ekstra folde, foruden dem hvor hestene skal gå på.

Der er klart flest fordele ved at vi er hos mig, men der er også en del ulemper. Hvad synes I?
http://oi62.tinypic.com/1z17inn.jpg
http://oi62.tinypic.com/24x2efa.jpg


Kommentarer på:  Dilemma - Hvor skal vi være?
  • #1   20. apr 2014
    Ville tage med i beregningerne hvis hingsten og vallakken slet ikke kan sammen - det kan jo ske. Hvad så :o).

    Men vil da klart mene at det er pænt relevant og vide hvordan hingsten ter sig blandt hopper, før man slæber den med et sted med mange hopper - og evt. hestegale oven i.


  • #2   20. apr 2014 Det er selvfølgelig en mulighed Krikken. Min hest er typen der kan med alle, men skulle det ske alligevel har vi trods alt en ekstra vallak han kan gå sammen med istedet som endda passer i størrelsen. Hos hende kommer de til at gå 3 sammen, så hvis min fungerer med hendes anden så går det også op.

    Men de skulle helst fungere sammen. Hendes hest er typen der har brug for tryghed og en hest han kan føle sig tilpas og sikker ved, min hest er god ved alle, så længe de ikke er mega dominerende.

    Det med hoppen har vi muligvis en løsning på, men da det ikke er noget vi kan regne med så ved vi ikke rigtig smiley


  • #3   20. apr 2014
    Det er i hvert fald et sats og tage en hingst med et sted hen uden den har set hopper før :o). Fordi kan man ikke få det arrangeret tænker jeg også at det er nødvendigt og have styr på; hvad så hvis hesten flejner og ikke er til at holde/styre og bare stresser helt op? Så skal man jo have mulighed for at kunne få hesten hentet på stedet.

    Men jo ofte går sammenlukning fint. Jeg ved bare at min fx gik fint alene på fold med en vallak ½ dag, da jeg så lukkede hende der ud igen efter ridning så jagtede han hende og blev ved og ved - han havde ikke tænkt sig at stoppe før hun var død. Da vi endelig fik det stoppet skulle hun IKKE der ind igen.

    Og min provokere på ingen måde, holder sig altid for sig selv - han løb bare direkte imod hende selvom hun var et stykke fra også skulle hun bare nedlægges.


  • #4   20. apr 2014 Vi er altid to til holde ham (selvom jeg også har min hest ved mig det meste af tiden) og mulighed for at smide ham i boks og få ham hentet kort efter. smiley

    I nødstilfælde har vi folde nok til at smide ham på alenefold, selvom vi selvfølgelig ikke er meget for det. smiley


  • #5   20. apr 2014 HAR EN IDÉ!! SKRIVER PÅ FB!!

  • #6   20. apr 2014 Der er mulighed for at møde en hoppe begge steder, så det skal der ikke bekymres om længere smiley

  • #7   20. apr 2014 Vi fandt så mere på minussiden ved mig.. Hendes anden (hingst) kommer til at gå alene i knap 2 uger.. smiley

Kommentér på:
Dilemma - Hvor skal vi være?

Annonce