{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Hjælp omkring koldblods heste {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen. Det er fordi jeg har en Belgier basse som bliver to år her den 11 maj. Han er en super dejlig hest og jeg elsker ham rigtig højt. Men han er ved at være en stor dreng og han skal jo snart til at have noget mere opdragelse så han er til at styre og træne. Men jeg kunne godt bruge lidt hjælp fra nogle der har forstand på de store heste. Så i må meget gerne skrive til mig her eller sende mig PB.
Her er lidt oplysninger om min dejlige dreng.
Som sagt er han en ung herre på snart 2 år. Super skøn hypper.
Han har været flaske føl da hans mor desværre døde da han var en 2 måneder gammel så det kunne også have meget at sige. Han er meget afhængige af menneske og nogle gange kan være lidt for meget lege syg.
Han er rigtig stor af hans alder at være så det er også derfor jeg gerne vil have lidt gode råd.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp omkring koldblods heste
  • #1   21. apr 2014
    Jeg tænker bare generelt en der har styr på adfærd og indlæring? :o)


  • #2   21. apr 2014 Den eneste erfaring jeg har med Belgiere er dem som jeg har fået med min part, som har Belgier i sig. Hun er meget bevidst om sin størrelse, og derfor bliver man nød til at markere sig, og være bestemt overfor hende. Med en hest i den størrelse, så skal der klare retningslinjer til. Ellers bliver det for farligt smiley

  • #3   21. apr 2014 Min beskedne erfaring ( Har en Jyde opstaldet ) , siger mig at de skal simpelthen lære ens personlige rum at kende ellers bliver man løbet over ende hvis man har en gulerod i hånden, ellers tror jeg ikke de er så forskellige fra andre heste .

  • #4   21. apr 2014 Ja aliens er de i hvert fald ikke smiley

  • #5   21. apr 2014 Lige præcis. Men han er lidt speceil og især når han er flasket op. Han er meget afhængige af os mennesker og v i træner med ham over i vores ridehal. Og der er han rigtig dygtig. Men når vi står og strigler ham kan han være lidt af en ballade mager men det kan jo også være hans alder. Han vil gerne prøve grænser af men jeg ved ikke om det ville være best at få en ud der har noget forstand på det og evt. kunne lære mig noget om hvordan det egentlig skal forgå. ??

  • #6   21. apr 2014 Hvad præcist gør han du ikke bryder dig om ?

  • #7   21. apr 2014
    Måske en af de her er i dit område :o)
    http://www.blueberryhill.dk/index.php/find


  • #8   21. apr 2014 Respekterer han dit personlige rum? Det er Meget vigtigt han gør så sørg endelig for at den gør det! smiley

  • #9   21. apr 2014 Det der er det største problem med ham her at han meget gerne vil have opmærksomhed. Så hvis vi står og strigler og nusser sparker han ud med forhovene. Og hvis han ikke for hans vilje bliver han fornærmet og kan finde på at bide. Ude på folden vil han gerne løbe efter mig/os altså kun i leg men har prøvet markere mig hvor det er grænsen den går men det er som han bare tager det som leg. Altså der er ingen ondt skabt i ham det kan jeg mærke på ham. Men jeg er meget forsigtig især da det er jeg er gravid. smiley Han er meget utoldmodig og vil meget gerne lave noget. Han lyser op med energi og vil meget gerne ud at gå noget med ham men det skal være sådan at jeg kan styre ham sådan at vi begge for glæde ud. smiley

  • #11   21. apr 2014 Hvem er BBh Vibeke H. ?? Jeg vil nemlig også gerne have at han får gode oplevelser uden man skal være sur, træt og irriteret. Det skal være sådan at vi begge har gode oplevelser.. smiley

  • #12   21. apr 2014 Det er nu også en leg jeg aldrig ville lege med en hest, kan godt se der er nogle der gør, men jeg føler at det ligestiller hesten og mig, altså vi er legekammerater, og der er hesten altså for voldsom/stor .

    Tror også du kunne have glæde af proff. hjælp . Lyder lidt til den får den ønskede opmærksomhed selvom den burde have haft en irettesættelse, og det duer ikke .


  • #13   21. apr 2014 Det er tydeligt at han ikke respekterer menneskets personlige rum..Sæt op en "mur" foran dig. Når han træder over denne mur begynd at skub ham ud af dit rum(muren) Han skal blive udenfor denne mur medmindre DU inviterer ham ind. Hvis han begynder at følge efter dig samle dit træktov (karabinhagen skal du holde på) og begynd at slå træktovet over dine skuldre og rundt om din krop så han får et dask hvis han er for tæt på! Det er vigtig du er konsekvens og at du bakker ham ud af dit personlige rum..Tramp i jorden og vift med tovet hvis han ikke vil respektere det og hop imod ham med vilde bevægelser. Når du står og strigler og han begynder at vade ind i dig så hop op og ned og vift med armene og lav en sjov høj lyd. Når han går væk så stop. Efter nogle sek 5-10 så begynd at strigle igen og gentag hvis han vader ind i dig igen. Hvis han bider så klap ham en! Jeg accepterer ikke at blive bidt og der er nok mange der bliver sure på mig nu men dette bør man ikke acceptere!

    Men ja en BBH-instruktør er en rigtig god ide hvis du ikke selv magter opgaven smiley
    Mvh TT


  • #14   21. apr 2014 Min unghest havde også svært ved at respektere mit rum, og vadede bare ind i en. Og det der virkede var bakke. Hver gang han oversked, eller stod utolig på staldgangen eller andre steder, så blev han rykket på plads - hver gang! Det tog mig en dag 20 min at rense den ene baghov, fordi han blev ved med at gå frem (: men bakkede ham tilbage hver gang, og nu står han super pænt (: og kan stille ham i ridehuset, og rode i en pose gulerødder uden han kommer hen og maser, fordi han nu har lært at acceptere at det ikke er ok at mase. Og hvis han gør det, bak bak bak. Nu er det så rart at have en hest der står og går pænt, fordi han respektere mit rum og ikke løber mig ned. Så bakke, lærer hesten at bak på komando, stille hesten tilbage HVOR du stillede den, hver gang (: det virkede for min, rigtig hurtigt!

  • #15   21. apr 2014 Nu ved jeg ikke om du har børn, men opdragelse er lidt ligesådan, de skal vide hvad der er rigtigt og forkert .

  • #16   22. apr 2014 Tusind tak for alle de gode råd alle sammen. Jeg vil helt klart tage mig ved lære af det. smiley

Kommentér på:
Hjælp omkring koldblods heste

Annonce