{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.838 visninger | Oprettet:

Andreas Helgstrand... {{forumTopicSubject}}

http://www.tv2nord.dk/arkiv/2014/04/21?video_id=47083&autoplay=1

Da mit andet indlæg gik lidt galt i byen, prøver jeg lige igen.

Jeg synes virkelig det er skidt at man som menneske, kan finde på personligt at true en rytter på livet, på grund af Andreas' handlinger.
Godt nok rider han ikke på en måde som jeg kan lide og jeg synes også han er alt for hård ved sine heste, men det er hans arbejde. Jeg synes det er helt ok at udtale sig omkring hans ridning, det gør jeg også selv, og jeg må da ærligt indrømme at hvis folk synes jeg rider dårligt eller gør ting forkert, så vil jeg også gerne vide det, det berører tilsyneladende ikke AH spor, men man kan da håbe det trænger ind til ham engang...
Jeg synes dog det er helt forkert at true med at slå ham ihjel, give ham tæsk så han ikke længere og sådan nogle ting. Jeg har da også selv villet hive ham en lussing engang i mellem, men det gør ikke mig til et bedre menneske heller...
Jeg mener som sagt kun at jeg synes man er sunket for dybt, hvis man truer et menneske på livet, hvad sådan noget angår, man burde kunne gorholde sig proffesionelt.


Andre forumemner med "Andreas Helgstrand"
Andreas helgstrand
ved i om han er blevet udnævt til ol??:)
Skrevet af: Ann-Louise K. Jensen . - 2. aug 2012

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andreas Helgstrand...
  • #1   22. apr 2014 Er enig med dig! Synes folk er gået alt for vidt nu! smiley

  • #2   22. apr 2014 Tak Tanya! Jeg var lige bange for at jeg virkelig havde den sygeste tankegang og var helt galt på den smiley

  • #3   22. apr 2014 Selvfølgelig er der nogle ting jeg heller ikke synes er i orden, men at folk "finder på", og begynder at true ham og hans sponsorer synes jeg er at gå alt for langt!
    Så helt alene om den tanke er du ikke;-)


  • #4   22. apr 2014 Ja, den måde han rider og behandler sine heste under ridning på, er ikke i orden, det burde og er slet ikke nødvendigt for at få hesten til det den skal, så ja det er latterligt!

    Og jeg synes også det er mere end fair at han får hård kritik på det.

    Men som du også siger, trusler er altså ikke i orden smiley


  • #8   22. apr 2014 Et gør jeg også! Hans ridning er langt fra lækkert at se på, var det ike fordi jeg har været så heldig at se få andre ryttere ride deres hest korrekt og behandle dem ordenligt, ville jeg aldrig selv stræbe efter det niveau!

    Hans ridning er afskyelig, men jeg ønsker ham dog heller ikke død!


  • #10   22. apr 2014 Tina - Ja, han har i den grad fortjent at blive trådt godt og grundigt over tæerne, så han kan virkelig kan mærke, at han har jokket i spinaten!
    Men døden synes jeg dog er en for voldsom straf.


  • #12   22. apr 2014 Pipfuglen - Ja det er heg også helt enig i. Det er også for dårligt at alle dandre bare har kunne komme næsten ubemærket forbi fra DRF/FEI og at AH så lige skulle være dråben...

    Ja, det kan godt være du har ret, han er i hvert fald oprigtig ked af et eller andet i det klip. Og ja helt enig. De trusler ødelægger enhver form for kommunikation og debat!


  • #13   22. apr 2014 Hold da op! Har godt nok en anden mening end jer, eller sådan næsten!
    Jeg synes at det er dybt forfærdeligt at folk sender mails, hvor de truer Andreas på livet! At folk kan finde på sådan noget, men selvfølgelig dette er en debat der aldrig ender.. Folk har hver sin mening.
    Nej selvfølgelig var det ikke i orden at Andreas red ind på Akeem med den blå tunge, det har han også beklaget. Så er jeg sådan set fuldstændig ligeglad med hvad andre folk tænker og/eller siger, jeg ved hvor meget Akeem betyder for Andreas. Så synes slet ikke det er i orden at folk sviner sådan!
    Jeg er ved at blive godt og grundig træt af at folk ikke bare kan lade det ligge, eller bare ikke snakke så voldsomt om det!
    Bare min mening smiley


  • #15   22. apr 2014 Ja så er spørgsmålet- Hvad betyder den hest for ham? Blå tunge osv osv. Ja jeg skal love for den betyder meget for ham. Nej det gør den nok ikke.

  • #16   22. apr 2014 Donna'erne HDR
    Enig med dig! Forskellen er bare at jeg har en anden side af denne debat, eller hvad man nu siger smiley


  • #17   22. apr 2014 Nanna - Ja Akeem betyder sikkert meget for Andreas og det er vel også derfor han er så ked af det.
    Men det ændrer stadig ikke på at han kan være meget hård ved hesten, gør det?


  • #18   22. apr 2014 K S AA J
    Hvad fanden i hele hule helvede ved du egentlig om det? Lad hver med at udtale dig om noget du ikke ved en skid om!


  • #19   22. apr 2014 Jeg synes også lidt at det er det vi påpeger herinde.

    Man kan bedømme ham på sit erhverv og på det han gør, men man kan ikke bedømme ham personligt ud fra det.


  • #20   22. apr 2014 Siger heller ikke at det ændre noget, men som de selv siger i klippet udstyret sad forkert smiley

  • #22   22. apr 2014 Donna'erne
    Enig, at de blæser en stemning op nu hjælper ikke en skid smiley


  • #23   22. apr 2014 Jeg er sådan set meget enige med jer begge to, men jeg fik også lige af vide at det jo langt fra er den første hest Andreas har redet, hvor udstyret sidder forkert, det kan være en fejl første gang og måske også anden gang, men derefter er det et valg man tager.

  • #24   22. apr 2014 Kan vi ikke blive enige om at det er rytterens ansvar at udstyret sidder korrekt, og dermed rytterens skyld, hvis hesten får skader eller lider fordi det ikke gør.

    Det er da en latterlig undskyldning, du tænker da ikke på din hest hvis du sætter dig op uden at tjekke at trensen ligger ordentligt.


  • #25   22. apr 2014 Det er også rigtig, men folk glemmer at tænke på at Andreas ikke er den eneste der gør eller kommer til det. Den eneste grund til at folk er så oppe at køre, er at det er Andreas Helgstrand. Og nej det er ikke smart af Andreas men giv dog manden en chance!
    Nu vil jeg væde med at folk skriver "Han ha fået chancer nok!" eller "Han skal ikke have flere chancer, han er og forbliver dyrmishandler!". Men forskellen er bare at han mener det denne gang venner smiley


  • #29   22. apr 2014 Donna'erne
    Nej da slet ikke smiley
    Oversat fra snop-sprog: Andreas har jo folk til at sadle op, han forventer at det er i orden når hesten kommer ind i ridehuset smiley


  • #31   22. apr 2014 Tror ikke at han gør det igen smiley

  • #33   22. apr 2014 Donna'erne - Nemlig! smiley

  • #35   22. apr 2014 Kan så fortælle at han ikke sælger Akeem, men at han giver den en pause. Hvor efter han så vil prøve igen smiley

  • #38   22. apr 2014 Sus
    Det var da så lidt, det er altid så rart med lidt insider viden smiley

    Donna
    Nemlig smiley


  • #40   22. apr 2014
    Det er menneskeligt at fejle, men at lave de samme fejl konstant og de sidste mange år blive fanget igen og igen i grimme billeder og videoer - det holder jo ikke.


  • #41   22. apr 2014 Wauw det jeg er mest chokeret over at se her er at hesten rent faktisk er på fold. Gad vide om det var for nogle bedre optagelser eller om den virkelig er en af de få heldige der må se en fold.

  • #42   22. apr 2014 DD
    Akeem kommer på fold.


  • #43   22. apr 2014 Nanna

    Kender du manden privat eller står du og stalker stedet dagligt siden du ved dette?


  • #44   22. apr 2014 Jeg syntes faktisk ikke han fortjener en chance til.
    Han har redet sådan i mange år og han er jo udmærket godt klar over, at det ikke er ridning på hestens præmissser, selvfølgelig er han det, ellers skal han i hvert fald have sine skole penge tilbage.
    Om han så har folk til, at sadle sin hest op, er jeg bedøvende lige glad med. Andres hest - Andreas ansvar. Og han er sikkert godt klar over hvordan biddet egentlig sidder, hvor stramt næsebåndet og kæde spændes, samt han nok også godt er klar over hvor hårdt han egentlig sparker til hesten.

    Jeg finder det forkasteligt, at der i danmark og under dansk rideforbund forekommer ridning som denne. Andrea er ikke den eneste nej, men det undskylder ham ikke, at farmand så sidder under drf har nu nok også spillet sin rolle. Jeg håber og beder for, at vi i fremtiden får et forbund, hvor reglerne bliver fulgt og ridning som denne vil få konsekvenser, uanset hvem der måtte benytte den.


  • #45   22. apr 2014 Folk skal få hovedet ud af røven og tage sig sammen. Andreas har lavet en fejl, og er 100 på at han fortryder sine handlinger. Sagen er afsluttet og dermed er dén ged baberet.

  • #46   22. apr 2014 DD
    Jeg sidder og stalker manden og hans hest, med et kamera og det hele! Hver dag også i påsken, julen og andre helligdage! Hvad tror du selv?


  • #48   22. apr 2014 Nanna

    Shit hvor fedt! Håber du altid har passende tøj på, ellers bliver man hurtigt syg i det danske vejr.

    Nej præcis, derfor undre det mig du 'ved' hesten kommer på fold dagligt, da det 'egentlig' ikke er det Andreas plejer at gøre med de dyreste heste. Og Akeem er nu ikke den billigste trods alt.


  • #49   22. apr 2014 Mia
    Enig! smiley


  • #50   22. apr 2014 Dødstrusler er svinsk, og det er ikke ok, men det ændre stadigvæk ikke på, at han er et svin... -.-

  • #51   22. apr 2014 Hver sin mening smiley

  • #52   22. apr 2014 ÉN ting er hvad man syntes om det han laver en anden ting er at komme med trusler om tæsk osv.. er IKKE ok.

  • #53   22. apr 2014 Desuden Nanna... du er da totalt nuts? En mand der har været så led ved sine heste, og du kan stadigvæk ikke se det? Ej men altså... som Tine siger, så er hesten hans ansvar og han har sgu reddet så længe, at han godt ved hvordan man rider, og hvordan ikke opfører sig på en hest...

  • #54   22. apr 2014 Det handler så ikke om meniger men fakta på det punkt.



    Meeeen for at vende tilbage til emnet: Dødstrusler bliver aldrig ok. Ikke i min verden ihvertfald. Man kommer ingen vejne ved at synke ned på sådan en niveau, vil man ændre noget er det godt og man kan i den grad sige det har givet pote. Men hvad ændre en trussel? Absolut intet ud over man bliver et ringere menneske. Det samme gælder hvis man har behovet for at svine folk til. Så er man pludselig på samme niveau som dem der støtter det hele.


  • #56   22. apr 2014 Som sagt, jeg har denne debat fra et andet synspunkt. Så kan i sige hvad i vil, ændre ikke min mening bare fordi i har en anden smiley

  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #57   22. apr 2014 Der kan udveksles mange meninger og holdninger omkring ridning og træning af heste ! For at have en god debat må debatten foregå på ordentlig vis, det kniber desværre i nogle af indlæggende !
    Denne sag med Andreas Helgstrand og hesten Akeem Foldager giver forhåbentlig stof til eftertanke hos de ansvarlige ejere af hesten !
    I øvrigt er det strafbart at true andre mennesker på liv og helbred !
    Andreas lærer af sine fejl , det bør der ikke herske tvivl om !
    Dansk Rideforbund har inhabile personer blandt sig !
    Hesten har fået træningsfri og sponsorer har trukket sig !
    Andreas er oprigtig ked af det forkerte han har gjort , det bør der ikke herske tvivl om !


  • #58   22. apr 2014 K S AA J: Synes på ingen måde det er i orden det han har gjort, men han har sikkert haft staldfolk til at sadle hesten op også, hvem ved om der er en, som er kommet til at spænde kandaret forkert. Han skal jo selvfølgelig sørge for, at alt er som det skal, men det kan altså godt glippe engang imellem, hvis man skal skynde sig ligesom han sikkert skulle den dag. Men selvfølgelig er det der er sket på inden måde i orden!!! smiley

  • #59   22. apr 2014 DD:
    Har før været oppe hos ham sammen med nogle af dem jeg red med før, hvor vi fik en lille rundvisning. Hestene kommer på fold, dog ikke i så lang tid eller på en stor fold, men de kommer da ud. Dengang jeg var der havde han Uno Donna Unique og selv den kom på fold. Ja jeg må sige jeg er overrasket, men ja ja de kommer da ud smiley


  • #60   22. apr 2014 Tak Maja smiley
    Ja at det stadig er under alt kritik er hvad det er MEN i det mindste kommer de da lidt ud.
    Da jeg besøgte ham stod der nemlig ingen ude nun unghestene. og begrundelsen var de var for dyre. Derfor jeg blev så overrasket.
    Men dey viser da forhåbentligt at selv han ændre lidt efter lidt smiley


  • #63   23. apr 2014 Sus, måske har han forstået det efter det postyr her, men han har redet sådan i rigtig mange år, så jeg har svært ved at tro at han lave om på det smiley

  • #64   23. apr 2014 Jeg har ondt af manden, jeg synes det er synd at folk er så lede!

  • #66   23. apr 2014 Pipfuglen
    Det er så hyggeligt med dine citater, vi kan ikke bruge dem til en skid!


  • #68   23. apr 2014 Det gør jeg sådan set også, er bare ved at være træt af at folk ikke tænker over hvordan man selv ville have det.

  • #71   23. apr 2014 Det tror jeg da også folk gør, men de fleste folk der laver fejl og får hård kritik retter det bagefter. En som Andreas Helgstrand burde især være opmærksom på sine handlinger da han jo er meget omtalt i forvejen, At han så adskillige gange vælger at møde op til forskellige stævner shows med heste der bløder ud af mundvigene eller har sår på siden, forstår man jo godt at folk begynder at se det som én der gør det med vilje. Altså hvor mange gange må man fejle før det derefter er et valg man har taget?

  • #72   23. apr 2014 Tina J
    Ej hvor hyggeligt at du fortæller mig at jeg skal cykle, måske vi skulle begynde sammen?
    Jeg har som sagt en anden side af den her debat, men jeg har aldrig sagt at jeg støtter op omkring det. Men at jeg har ondt af den stakkels mand, hele verden angriber ham. Hvordan ville du selv havde det, hvis det var dig hele verden var imod? Men kald mig hvad du vil, det er jeg sådan set pænt ligeglad med. Du kan ikke stoppe med i at gøre hvad jeg kan lide, så længe min hest er glad er jeg glad.


  • #73   23. apr 2014 Jeg kan ikke rigtig se så, at din holdning er meget anderledes end vores.
    Det der bliver sagt her er at det er synde for AH at han bliver truet på den måde og det er slet ikke ikke fair.

    Derudover kommenterer Folk også bare hvad de synes om hans ridning og hans måde at håndtere hestene på, men det ændrer da ikke i at det er synd og træls for ham at han bliver truet med døden osv...


  • #74   23. apr 2014 Argh, man mister jo AL credibility når ens sag "rykkes" ved trusler. Alle de seriøse røster drukner jo. Gid folk ville lade være, så de voksne kan få lov at påvirke via sponsorer o.l. i stedet!

  • #75   23. apr 2014 Forskellen er at jeg faktisk kender historien bedre end i gør. Det er selvfølgelig ikke i orden at udstyret har siddet forkert, det kan godt være at det er sket gang på gang. men forhelvede, der er så mange der laver de samme fejl gang på gang. Uden at lave om på dem, og dem er der ingen der siger noget til. Den eneste grund til at dette er så meget oppe i tiden er, at han hedder Andreas Helgstrand.

  • #78   23. apr 2014 Nanna

    Påstår du dermed at AH, en af landets mest priste dressurryttere, ikke kan se med det blotte øje at udstyret sidder korrekt før han sætter sig op? Er det din plan at forsvare hans ridning med at han ikke forstår sig på udstyr?


  • #79   23. apr 2014 Har jeg også en plan nu? Hold da op hvor er i gode til at fortælle mig hvad jeg gør og siger, og hvilke meninger jeg skal have. Hvor er det latterligt.

    Pipfuglen
    Det er en historie jeg ikke kan udtale mig om offentligt, da det er en privat sag smiley


  • #80   23. apr 2014 Jeg fortæller dig ikke noget, jeg spørger. Det angav jeg ved at bruge et spørgsmålstegn.

    EDIT: TO spørgsmålstegn. Der var nemlig to spørgsmål.


  • #82   23. apr 2014 Pipfuglen
    Jeg skriver med Andreas lige pt. + jeg har snakket med rigtig mange der kender bedre til sagen end nogen af jer nogensinde kommer til.


  • #83   23. apr 2014 Andreas har forstået det. Tro mig.
    Og at i sidder og kører rundt i det de næste mange uger ændrer alligevel ikke noget. Hver sin mening.
    Jeg bryder mig stadig om Andreas, og at i ikke gør er helt op til jer.
    Vi kan intet gøre alligevel.
    Lad os bare acceptere hvordan sagen er blevet grebet an af professionelle, de ved hvad de gør.
    Akeem har det jo fint.


  • #85   23. apr 2014 Jeg synes kritikken er helt på sin plads - det er totalt uacceptabel behandling/ridning af heste...længere er den bare ikke!

    Nanna du skriver han elsker sine heste...jeg vil sgu nødigt elskes af den mand. Med mindre du går ind for " den man tugter elsker man"...så må man sige, at de heste aldrig tvivler på hans kærlighed...fy føj siger jeg bare! det eneste den mand er ked af, er han en gang for meget er blevet taget med fingrene i kagedåsen..



  • #86   23. apr 2014 Jeg har en anden side af historien, det må i respektere. Jeg har fået noget andet afvide.

  • #87   23. apr 2014 nanna: Du skriver : "det er menneskeligt at fejle", jojo bevares det er det da. Men så retter man op på den fejl, og gør ikke en hverdag ud af den. AH har jo før været i rampelyset fordi han er hård ved hesten, specielt når det kommer til brugen af kandar.

    Ja der er mange andre prof. der rider lige så afskyeligt, og måske endda værre f.eks den serie med billeder af Anky: https://www.google.dk/search?q=anky+grim+ridning&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FI5XU4eeIonjOvmYgegO&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1680&bih=925#facrc=_&imgdii=_&imgrc=zePZ19eGM0nx-M%253A%3B9yedkYfJdpOa7M%3Bhttp%253A%252F%252F4.bp.blogspot.com%252F_XJPVbyyr-oY%252FSY1_WspC8hI%252FAAAAAAAAAUE%252FZiRcg8eX4v0%252Fs400%252Fanky.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.heste-nettet.dk%252Fforum%252F3%252F349319%252F349319%252F%3B400%3B278

    Men det ændrer ikke på at det er forkert. Akeem har lidt overlast, det er jo fremlagt. Det er bare ikke okay.

    Jeg tænker at AH har sagt undskyld før, men det er ikke blevet bedre.. Hvordan kan man så forvente at det skal være anerledes denne gang?

    Bare en tanke..


  • #89   23. apr 2014 Melder mig ud af det her nu, det er ikke det værd.

  • #90   23. apr 2014 Det er da aldrig iordent at skrive trusler og onde beskeder til andreas helgstrand.
    Men når det så er sagt så støtter jeg heller ikke på ingen måde op om det han har gjort.
    Jeg forstår til dels begge parter i denne sag smiley


  • #91   23. apr 2014 Har I slet ikke tænkt over, at I ikke er en skid bedre selv?

    At sidde og debattere om hvad han har gjort og ikke gjort, og om at han mishandler sine heste. Få da et liv og kom videre!

    Og nej, jeg støtter bestemt ikke op omkring mishandling, men hesten er blevet undersøgt af en dyrlæge og f.eks. mener han ikke at der er nogle sporemærker der er prøvet på, at blive dækket.

    Og lige en ting mere... jeg vil vædde med, at de fleste af jer herinde, OGSÅ har prøvet at sætte udstyret forkert, OG er kommet til at prikke lidt for hårdt med sporen, så der måske er gået hul.

    Man lærer af sine fejl - husk det... men jeg gider ikke, at diskutere det...


  • #93   23. apr 2014 Cecilie: Udstyret var ikke sat forkert, men det var hånden som brugte udstyret som var sat forkert.. Nej der var ikke sporemærker 4-5 dage efter.. Men kæben var klart overbelastet, ligesom der kan været sket store vævsskader på tungen.

    Hvis ikke tingene bliver diskuteret, hvor ender vi så? Skal vi alle bare tie, og lade tingene fortsætte.. Ligesom den video der kører på facebook hvor er kvinde slår/banker et ½år gammelt barn, skal man også tie der?

    Ytringsfrihed er en god ting..


  • #94   23. apr 2014 Hvordan kan der være en anden side fra mishandling?

    'Hesten var led ved mig, derfor var jeg led ved den. Det alt sammen bare Akeems skyld' eller hvad?
    Eller: 'jeg blev tvunget en en maskeret mand til at udøve mishandling på mine heste, det ikke min fejl'?
    Jamen beklager jeg har svært ved at se hvordan der kan være 'en anden side' der retfærdiggøre mishandling.

    Gu pokker er det synd han for trusler. Og jeg betvivler slet ikke han har en svær tid pt. Men mon ikke han burde have overvejet det de første mange gange, at bomben ville springe en dag?
    Personligt mener jeg jo så barr man nu man er igang burde få fat på mange af de andre ryttere også, for nej det er ikke kun AH.


    Men er det ikke modigt at påstå at vide man ved mere end nogen andre her inde nogensinde kommer til at gøre? Hvorfra helt præcis vil man vide det fra?

    Når det er sagt så betvivler jeg voldsomt meget en mand som andreas udtaler sig til mindreårige han ikke har noget med at gøre. Ved mindre man self har relation til hinanden, så undskylder jeg min påstand.


  • #96   23. apr 2014 Sjovt som folk melder sig ud af debatten, så snart det ikke lige går deres vej. Tror ikke der er nogen af os, der kan være uenige i at trusler ikke er vejen frem...kan ikke se andre har skrevet andet.

    Vi taler altså ikke om en enkeltstående lille fejltagelse, men om en mand der gang, på gang, på gang er alt for hård ved sine heste...hvis manden var så fantastisk dygtig burde den slags slet ikke værre nødvendigt...hvilket det ALDRIG nogensinde bliver i min verden! Manden har også et kæmpeansvar netop ved at være forbillede for så mange unge.

    Billederne er taget til et åbethus arrangement...de er ikke taget i skjul...der er publikum på og alligevel rider han hesten på den måde, vidner for mig om en mand, der har følt sig urørlig og har troet han kunne slippe afsted med alt.

    At han så nu har fundet ud af noget andet og har fået "bondeanger" får altså ikke mig til at synes bedre om manden! Som sagt er det her IKKE første gang...


  • #97   23. apr 2014 Det kan godt være, at I mener at jeg er naiv nu, men når han siger undskyld tror jeg på manden. De heste dér har det som blommen i et æg ellers ville de ikke kunne præstere på det neavu og som sagt har jeg været oppe på stedet og se det med mine egne øjne. Så også en af beriderne ride en af hestene og det så fint ud. Men jeg siger på ingen måde, at det han har gjordt er i orden, tværtimod! Men som sagt er han kommet med en undskyldning, som jeg er så naiv og tro på smiley

  • #99   23. apr 2014 Hvis han behandler sine heste så dårligt så havde de sagt fra for længst. Så er det ikke når de går top klasser i dressur, så er det meget meget før.


  • #100   23. apr 2014 Cecilie, jeg ER bedre en Andreas helgstrand, nej jeg er ikke på hans niveau og det kommer jeg heller aldrig. Men jeg har satme aldrig redet en hest sådán og bare der er jeg et bedre menneske. Men selvfølgelig mener man at det er okay at ride sådan gang på gang, bare man undskylder efterfølgende, så er det jo det.

    Nej det er ikke noget vi får noget ud af, men samfundet er nu en gang udviklet sådan at konflikter af akutualitet, med væsentlighed, identifikation og sensationer bliver diskuteret, lige så vel som det forsvundne fly, men det fik vi nu heller ikke noget ud af.
    hvis alt er i den skønneste orden, hvorfor må en dyrlæge uden for drf så ikke komme med? ja man kan jo undre sig smiley

    Og til sidst vil jeg så væde med, at du vil komme til at skulle skylle rigtig mange penge, hvis du vædder med de fleste herinde om, de har prikket hul i hesten med sporen. Jeg tror ikke du er klar over hvor hårdt et spark der skal til, for at der går hul på hesten. Spore er til at forfine signaler, de er IKKE til, at sparke med.

    Nogle lærer af deres fejl, muligvis også Andreas, der har efterhåndet været en del fejl fra hans side af, så mon han snart har lært det?


  • #102   23. apr 2014 "jeg vil vædde med, at de fleste af jer herinde, OGSÅ har prøvet at sætte udstyret forkert, OG er kommet til at prikke lidt for hårdt med sporen, så der måske er gået hul."

    Ja, jeg har skam sat udstyr forkert, men det er snart længe siden, fordi jeg ikke længere er nybegynder. Det vil måske ske hvis jeg får noget udstyr i hånden som jeg aldrig før har arbejdet med, men det ville jeg jo så hellere ikke bruge til et stævne.

    Jeg bruger ikke sporer på min hest, og har aldrig redet nogen af mine heste til blods, hverken med pisk, sporer, bid eller andet udstyr. Eller, jo, der var en gjord der gav gnavesår, men det fiksede jeg ved at give hestene fri, og levere produktet tilbage til forhandler.

    AH er ikke nybegynder, så jeg forstår ikke at man kan argumentere at han ikke kan finde ud af at montere udstyret på en hest.


  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #103   23. apr 2014 Det er sagen uvedkommende om man kan lide Andreas Helgstrand eller ej !!
    I forhold til den fremvisningen af Akeem Foldager den 12/4 - 14 blev hesten ikke redet etisk korrekt !! Hesten er blevet påbudt træningsfri og sponsorer trukket sig !
    Hestens Værn vil føre tilsyn med Akeem Foldager ! Hestens Værn erkender og undskylder deres angreb mod Andreas Foldager!
    Det var bedre Hestens Værn brugte alle midler, alt hvad der stod i deres magt til at melde John Byrialsen for mishandling og vanrøgt af heste !!!!!!!
    Mon den hestemishandler er blevet sigtet eller dømt ???
    Er det ikke tilfældet så kan ALT virkelig lade sig gøre !!!
    Neej , der er virkelig stille omkring den sag ,, !!!??



  • #104   23. apr 2014 Pipfuglen: Hvad nu hvis han rendt faktisk mener det den her gang? Hvordan ville du have det, hvis folk ikke troede på de undskyldninger du kom med? Truede dig? Han har gjordt noget forkert og det kan vi vidst alle sammen være enige om, men han får jo ikke en chance for at ændre sig. Synes man skal tænke over at han stadig er et menneske smiley

  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #106   23. apr 2014 Hvorfor drejer det sig om personen og ikke sagen ???? ,,, Akeem Foldager HAR TRÆNINGSFRI !!!! Hesten bliver passet og plejet til punkt og prikke !!! De ansvarlige personer i denne sag har erkendt deres ansvar og tager kritikken til efterretning !!!
    Men hvis der er nogen der løb fra deres ansvar var det mishandlingen og vanrøgten af de stakkels heste i Polen !!!!!
    Der er intet sket i denne sag !!!! Aboslut intet !!!!
    Prøv lige at tænke bare en lille smule over dette !!!!


  • #107   23. apr 2014 Det drejer sig da om personens ridning, ikke selve personen. Han er sikkert både pæn og flink og god til at lave mad, men hans ridning er desværre for hård, og det er under al kritik at det præmieres i FEI regi.

  • #109   23. apr 2014 Jeg syntes at den ondskabsfulde person som har taget de billeder skal stå frem.. Og så skal man lade Andreas være, da jeg vil mene at han har fået straf nok nu.... Som der tidliger er skrevet har hans heste det som blommen i et æg, der er sket en stor fejl, men kom nu videre.. Hvis han mishandlede hestene var han sku ikke kommet så langt i sporten..

  • #110   23. apr 2014 Er det ondskabsfuldt at dokumentere, hvis ikke mishandling, så noget der ligger tæt op af?

  • #111   23. apr 2014 Jeg synes at det er direkte skræmmende at man kan mene at bare hestene er kommet langt, så kan intet af det rytteren foretager sig være dyremishandling. Vi ser det indenfor alle grene af ridesporten - det er ikke bare dressur - og det bliver aldrig bedre hvis folk lukker øjnene for det. Der må altså være vigtigere ting end point.

    Der er så mange andre på toppen der ikke får taget den slags billeder/videoer - fordi de ganske enkelt ikke rider sådan.



  • #112   24. apr 2014 Helt enig Nanna!

  • #113   24. apr 2014 Søster McFluff: Der er bestemt heller ikke blevet lukket øjnene overfor den sag. Synes manden har fået sin straf nu!

  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #114   24. apr 2014 Hvis Dansk Rideforbund eller Hestens Værn mener der er en sag der skal/bør politianmeldes gør de det vel !!
    Men Dansk Varmblod og Hestens Værn var ikke intersseret i sagen med John Byrialsen/hestene i Polen !!! Der var virkelig er åbenlys grund til at politianmelde John Byrialsen !!! ,, og han har vanrøgtet og mishandlet sine heste på den mest forfærdelige vis i mange år her i Danmark også !!!
    Men der er stadig intet sket i den sag !!!!
    Den selv samme person John Byrialsen har stadig med heste at gøre !!!
    Den hesteejer John Byrialsen har virkelig begået noget strafbart !!!
    Men intet er sket i denne sag !!!!!!


  • #116   24. apr 2014 Tekst taget fra facebook
    Danmark er et land gennemsyret af jantelov. - gennemsyret af snæversynethed , bedrevidenhed og ondt i røven. Kun døde fisk flyder med strømmen - Danmark må være fyldt med døde fisk..
    Epona TV er 2 'små' piger, som på ganske banal 'moppe' facon har formået at hive hobetal af uvidne, inkompetente og 'rivegilde' lystne folk med på deres ide om at få Andreas ned med nakken - under dække af at 'bekæmpe mishandling '. Men agendaen er en anden! Et spil, en hetz, som har kørt i snart 5 år, og som vi er mange der har været vidne til! 5 år! Og NU - endelig!!! Får de fat i billeder af en - EN- blå tunge og SÅ ruller Cirkuset! Organisationer æder løgne om skosværte og mishandling råt. Medier smisker sig i ( uvident/ ubekræftet) forside stof og middelmådigheden deler vandene og tager sit "15 minutes of fame" greb i DK. Alt sammen på bekostning af ET udsat individ. Føj!
    ''Bidløs, bomløs og barfods- ridning'' skulle forestille at være det 'nye sort' og nu også det eneste lovlige?! Er dette tilfældet, synes jeg ærlig talt vi skal stoppe med at 'holde' hesten. Stoppe med at sidde på den, holde i den og indespærre den! JA, hesten har blå tunge - NEJ, det kan ikke være rart og NEJ, det ser ikke pænt ud! Men al seriøs topsport har sin pris! og Akeem har altså sin tunge endnu! Tænk på skøjteløberens knogler når de falder på den hårde is, Balletdanserens deforme tæer og Bokserens forslåede ansigt og skadede frontallap..! Man KAN ikke "hygge" sig til præstation! Der er folk, der læner sig tilbage og så er der sportsfolk der går på med krum hals. Interessekonflikt, ja -lige der! ( og fred være med begge "banehalvdele"!)
    Tophestene har ikke selv noget valg nej. Vi træffer valget for dem og byder dem - til tider/ ved uheld- blå tunger, slidmærker, sår og ømme muskler, TILGENGÆLD lever disse topheste som konger døgnets øvrige 23 timer! Med kiropraktor, skumbade, solarievarme, luksus foder, fysio, massage lider de BESTEMT ingen nød! Jeg ville personligt til hver en tid ønske at være tophest fremfor rideskole øg. - og mon ikke det egentlig er denne diversitet, der i bund og grund er frøet til hele denne debat !
    Kære Epona TV, - find dog noget andet 'mishandling' at bruge jeres dyrbare tid på! Prøv svineindustrien, hønseindustrien, kvægindustrien, pelshandlen , krisen i Syrien, hungersnød osv. Gro ud af 'folkeskolen' og drop jeres personlige mobning og hetzdrevne - ja faktisk ondskabsfulde -og MEGET personlige lynching, - NU!

    Kunne ikke være mere enig!


  • #117   24. apr 2014 Der er billeder af det er BIDET sammen med TØJLEN og ikke det andet udstyr der trykker tungen.
    Dyrlæge rapporten siger det var hans tøjleføring der skyld i skaderne.

    Men Andreas står og tuder lidt, mens han siger en af hans underbetalte staldpersonale havde sat udstyret forkert, og vupti, så køber alle den forklaring.

    Nanna
    Jeg kender til detaljerne omkring dyrlægebesøget og hans samtaler med DRF fra de indblandede personer, og kan fortælle, at det han siger til dig ikke er sandheden.
    Han er oprigtigt ked af det, men om det er fordi hans forretning bliver ramt eller han har ondt af hesten, vides ikke. Mon ikke han er blevet forskrækket, og derfor er det en blanding af begge dele?

    Det gør så ondt at kende til de her detaljer, når man ikke må sige noget.

    Men jeg kan sige så meget, at der, ikke i forbindelse med det her, er kommet nye folk i toppen af DRF, og der er en STOR ændring på vej. Det hele er startet med de nye retningslinjer.


  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #118   24. apr 2014 Andreas Helgstrand fremviste Akeem Foldager på en ikke tilfredsstillende måde d 14/4 -14 ,og er der grundlang for at rejse en sigtelse for dyremishandling vil han blive sigtet !!
    Men hvordan i al verden kan danske hestefolk lukke øjnene for John Byrialsens vanrøgt og mishandling af heste i 2013 ? og mishandling og vanrøgt af heste i 2011 ( der blev han sigtet og dømt ) i 2009 , ja der kan nævnes den ene mishandling efter den anden som John Byrialsen har begået !!!


  • #120   24. apr 2014 Nu har jeg fuldt lidt med på sidelinjen og vil lige give min mening smiley
    Hvis AH slipper af sted med at kunne ride en hest med blå tunge og tydligt ubehag er det uhørt. Der er TYDELIGE etiske regler som DRF selv har udstet og dem har AH overtrådt. Hvor trækker vi så grænsen, når hesten falder om af ilt mangel? Hvis der bliver sat et eksmpel, kan vi håbe på at alle de andre ryttere der gør præcis det samme tænker sig om en ekstra gang når de sætter sig i sadlen.


  • #121   24. apr 2014 Godt indlæg Pipfugl smiley

    Og Nanna den eneste ondskabsfulde person her, er AH og nu har folk bare fået nok af at se på det.

    Og fordi en hest står med ørerne fremme er det ikke automatisk = at hesten stortrives. Heste er forskellige - nogen viser stor rekation på ting og andre vrikker nærmest ikke med et øre..

    https://m.youtube.com/watch?v=1xLJ0nso61A



  • #122   24. apr 2014 Jeg synes alt det her det forgået er gået for vidt. Jeg tror inderligt at nogen folk kun tager til sådan nogle angemaner for at nedgøre ham, og få ham ned med nakken. Han er lige så meget menneske som alle os andre. Man skal ikke komme og sige der ikke har set en almindelig person være uretfærdig over for sin hest. Han bliver jo kun kørt op fordi han er kendt.

    Jeg må sige jeg har mistet en for dyrens beskyttelse efter deres udtagelse af " vi hoppede nok lidt for hurtig på vognen" så jeg mener nu at de er lidt utroværdige, hvis de hopper på den inden det overhovedet er undersøgt..


  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #123   24. apr 2014 Jo , jo Andreas Helgstrand er en kendt person, og Dyrenes Beskyttelse og Hestens Værn vil jo gerne fremstå som seriøse og troværdige !!!
    Er man det når man udtaler sig offentlig om en sag der ikke er grundigt belyst ??
    NEJ !!!!
    Hørte offentligheden nogen udtaleser fra dem m h t vanrøgt/mishandlingssagen i Polen, og hvad foretog de sig ???
    Intet !!!! Absolut intet !!!
    Der var over 50 heste der sultede ,havde store smerter p g a åbne sår ,, døde af sult og underernæring !!!
    Og den selvsamme person John Byrialsen har stadig med heste at gøre/ejer heste !!!!
    Hvorfor kan dette lade sig gøre ???
    Det er åbenbart mere spændende at jagte personen end at forholde sig til forbrydelsen !!!


  • #125   24. apr 2014 Jeg kan fortælle at en af de "tunge drenge" fra DRF sidder og arbejder på højtryk omkring sagen med AH, og hvad der skal ske, om der skal nogle hårde sanktioner til. Personligt håber jeg at der bliver en konsekvens for AH, så DRF kan sende et signal til andre ryttere.

  • #126   24. apr 2014 alle fortjener en chance til, men ikke tonsvis af chancer og ikke chancer der skal bredes ud over 10+ år. Nanna Lund jeg kan slet SLET ikke forstå din tankegang!
    Er personen der har taget dette billede ondskabsfuld?
    Havde Andreas redet ordentligt, ja så havde der intet ondt været i de billeder.


  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #127   24. apr 2014 DRF har jo flere sanktionsmuligheder , hvad enten der bliver tale om en advarsel ,, eller udelukkelse for stævnedeltagelse i en periode , som jo så afstedkommer bortvisning fra landsholdet , det må tiden vise !
    Så har DRF statueret et eksempel og udvist handlekraft !
    Så er de danske og til en vis grad de udenlandske hestekredse og medier vel tilfredse , retfærdigheden er sket fyldest !
    Men der er stadig ingen i hestekredsene der ønsker retfærdighed m h t vanrøgtssagen i Polen !
    Hvorfor er sagen med Akeem Foldager så meget mere spændende end de udsultede , døende og døde heste i Polen ?


  • #128   24. apr 2014 Han burde fandme få samme tur!!! Tænk at hesten skal lide, bare for at tilfredsstille ham AH og give ham penge i pungen!!! Klamt

  • #129   25. apr 2014 Sag vedr. Andreas Helgstrand
    Administrationen orienterede bestyrelsen om forløbet i sagen, som er opstået under et privat arrangement hos Helgstrand Dressage. Bestyrelsen vedtog følgende udtalelse:

    Dansk Ride Forbunds bestyrelse har vedtaget ”Retningslinier for etisk korrekt anvendelse af hesten til ridesport”, hvor det bl.a. fremgår, at:
    ? Indenfor al ridesport skal hensynet til hesten prioriteres over alt andet.
    ? Hestens velfærd skal gå forud for avlerens, trænerens, rytterens, ejerens, hestehandlerens, stævnearrangørens, sponsorens og officials interesser og ønsker.

    Dansk Ride Forbunds bestyrelse fastslår, at al ridning skal foregå i henhold til de etiske retningslinjer – ikke kun ved stævner under Dansk Ride Forbund, men nok så vigtigt under den daglige træning.
    De etiske regler er fastsat af bestyrelsen. Afgørelse af om ridningen i konkrete tilfælde overtræder de etiske regler træffes af de dømmende udvalg dvs. disciplinærudvalg og appeludvalg.

    Appeludvalget består af fem medlemmer, hvoraf to medlemmer skal have juridisk kandidatgrad.

    Disciplinærudvalget udpeges af bestyrelsen, og Appeludvalget er et uafhængigt udvalg, der vælges direkte af klubbernes repræsentanter på repræsentantskabsmødet.

    Disciplinærudvalget og Appeludvalget kan i henhold til vedtægterne af egen drift afgøre en sag, hvis udvalget finder at burde påtage sig afgørelsen.
    Henset til sagens karakter opfordrer bestyrelsen Appeludvalget til at tage sagen til behandling.

    2 Ekstrabevilling til afdeling kommunikation
    Det blev besluttet at afsætte ekstra midler til informationsarbejde om etik i ridesporten, træning og uddannelse af heste og ryttere, korrekt anvendelse af udstyr m.v. Administrationen udarbejder oplæg til godkendelse.


  • #130   25. apr 2014 Omg, det her er jo værre end i en børnehave...... kom da videre i Jeres liv, for pokker da. Sket er sket, og det kan der jo ligesom alligevel ikke laves om på nu, heller ikke selvom at, I bruger flere dage på, at diskutere det.... så bliv da voksen.

  • #131   25. apr 2014 Alle hva efter anky da hun blev taget i rollerkur alle og så hva man efter spring rytter og tja nu en dansker . Jeg siger ik det er i orden at ride hesten så tunge er blå . Og mener også at Andreas burde ha vidst beder . Men han er jo langt fra den eneste han rider bare på ol plan mens den gense rytter der rider på klub og distrikts plan rider på samme måde det er også slid i siden på hesten efter sporer og til tider sår smiley . Folk der rider med skarpt bid og hvor heste nærmest er holdt i holdning er det retfærdigt skulle de så også ha dødstrusler den ganske admidelige rytter det har høje ambitionerne . Men nej tror måske der er gået lidt Janet lov i den .

    Men når det er sagt han har fået en lære streg men hva med ALLE ANDER smiley . Hva får de .
    Men syntes selvf ik det er i orden og han som rytter burde ha tjekket udstyr og som sagt de der sadler op ved hvordan han vil have det de er proffesionelle opsadlet smiley .
    Håber han kommer tilbage til den gamle ridestil som han hade da han red for blue horse . Han er en smadder dygtig rytter og har gjort det godt og det kommer han til igen er jeg sikker på

    Men syntes også heste folket generelt skal kikke ind ad på sig selv . Og folk herinde er jo flest uden bid og sadle folk??. Og det er der heller ik noget galt i det er hyggelig og glæder mig til jeg selv har lært min hest det ????


  • Kirsten Karla J
    Kirsten Karla J Tilmeldt:
    mar 2014

    Svar: 9
    #133   25. apr 2014 Hesten er ligeglad med , om det er en eliterytter eller en amatørrytter der mishandler eller er grov ved hesten ! Danske heste er beskyttet af "Loven Om Hestehold" , men det kræver en anmeldelse straks når lovovertrædelsen finder sted !
    Alle har ret og pligt at anmelde overtrædelse af denne lov !


  • #134   25. apr 2014 Der bliver gjort noget ud af alt det her, som det ikke er eller bør være.
    Det er ikke et angreb på Andreas som person, det er et ''angreb'' på hvordan ridesporten har udviklet sig. Om det er rytteren der render rundt til klubstævner eller folk der rider internationalt er ligemeget, hesten og dyrevelfærd bør komme i første række.
    Det er Andreas der bliver taget fat i, fordi han endnu engang har overtrådt de etiske regler, og samtidig er han vel også DK's officielt førende dressurrytter. Det har intet med jantelov at gøre, det har noget at gøre med at den gængse opfattelse af hvordan en hest bør håndteres og behandles skal revurderes, og ja. At DRF skal tage sig sammen og skride til handling, og som det mindste bare overholde deres egne etiske regler, OGSÅ overfor klubstævnerytterne.

    Og jeg tror virkelig ikke på at nogen hest er så sensitiv at der går hul på den ved meget lette signaler med spore eller andet. Jeg kender en der kunne rive hul på sin hests næseryg i en sidepull. Der blev konkluderet at hesten var meget sart, for det var da ikke rytteren der sad med 20 kg. i hver hånd - eller noget.


  • #135   26. apr 2014 Så skulle man anmelde alle der rider . Enten for hård hændet ridning el dyremishandling . For alt hva man gør mod dyres vilje er vel mishandling ??. Vis man skal se så skråt på det ??. Men som sagt syntes det er godt det bliver taget op og hånd om det . Selv om man ride klub el distrikts el ol . Er alle regler lige så meld i du bare din veninde for hårdhændethed ridning . For det er jo det der opfrorderes til el hva

  • #136   28. apr 2014 hanne

    Det er en lidt ekstrem tilgang til det, men ja, hvis du ligestiller al ridning med sporehuller og blå tunger, så bør du anmelde alle der rider. Jeg tror dog ikke du får noget ud af det.


  • #137   29. apr 2014 Det hva så ik lige det jeg mente . Men rider du islænder putter man vægt klokker på for at få beder og mere fremad rette tølt og pas gang og vis man så ik ka holde det sætter man skaber bid på for den er jo en stærk lille satan ??.så får den mundsår osv . Og såen forsætter det men som jeg selv skriver godt der bliver taget hånd om det så må man da håbe at den menige rytter også kikker indad og tager ved lære .

  • #138   29. apr 2014 Søster McFluff
    Det var ikke sporehuller.


  • #139   29. apr 2014 hanne

    Nu er klokker på ingen måde det samme som hverken et skarpt bid eller sporer, men nej, jeg rider ikke med vægtklokker, og jeg er sådan set hellere ikke fan af at andre gør. Grunden til at man gør det er at femgængere kan have en tendens til at søge for meget mod passen, og vægt fortil øger trav-tendensen, hvilket gør en pas-agtig hest renere i tølten (jeg synes personligt at det er snyd, men jeg synes at dyrplageriet er til at overse når vægtgrænserne overholdes). Bruger man vægt bare for at bruge vægt, eller fordi man tror at det skaber mere løft, så ødelægger man mere end man gavner, da løftet kommer fra bagpartsbæring (ligesom på alle andre heste... host, hr Helgstrand, HOST!).

    Vægt skaber ikke fremdrift (eller jo, hvis det skaber ubalance, så ryger hesten på forparten, og så er det afsted... Men det ville man hellere ikke betragte som særligt professionelt), og dermed skaber det hellere ikke behovet for skarpere bid. Kender du nogen der rider efter den devise er du velkommen til at give dem en verbal opsang herfra.

    Nu rider jeg ikke selv pas, men det virker bagvendt på mig at man skulle bruge vægt for en bedre pas, når vægt fortil som regel betyder at man søger at rense passen ud af tölten... Det er vist meget almindeligt at man bruger almindelige klokker, uden vægt, for at undgå at hestene træder sig i koderne. Der eksisterer udstyret sådan set for at forhindre skader, ikke skabe dem.

    Men ja, jeg er udmærket klar over at islænderregi ikke er perfekt, men tro mig, jeg er blandt de forreste der brokker sig over det. FEIF har netop også udstukket nye retningslinjer med firewalls der forhindrer ryttere i at opnå topplaceringer hvis hestene ikke rides forsvarligt - selv den reneste tölt kommer ikke forbi middel hvis hesten er stiv, og for hårdt hold i tøjle udløser altså gult/rødt kort. Det skal stadig nå at vise sig hvilken effekt det vil få, men jeg kender mange der allerede nu er begyndt at fokusere langt mere på deres opstilling og hjælpere end før, så NOGET er der da sket.


  • #140   29. apr 2014 Nanna

    Sir Caramello blev disket i 2012 pga blødende sporehuller. Hvilket udstyr har siddet forkert den dag?


  • #141   29. apr 2014 Man ka så bare også håbe at. Det sker for andreas også at han kommer tilbage til den pæne ridning som han ku da han red for blue horse.

    Nu hade den jo ik huller men slidtage el hævninger el brug af sko sværte , det har hver 3-4 hest på en ride skole . Stadig ingen undskyldning for hans ridning men desværre realiteten . Blå tunge vs hvor hesten får/har mund sår sker også tit på rideskoleren . Men jo jo han burde vide beder især når der er kamra på ? For hva der skjules er jo ik opdaget om man bruger den en el anden salve el hva man gør bare det ik bliver opdage?? ? Så er det helt iorden el hva ? .

    Jeg krydser finger finger for at han lære af det for han er en skide dygtig rytter , bare ik lige nu . Og han kommer tilbage i fine stil .


  • #142   29. apr 2014 AH er jo ikke en grøn rideskole-elev, og hestene er ikke rideskole ponyer. Det er mishandling i begge tilfælde, men professionelle ved altså bedre. Det er også dem de menige ser op til, så de kan gøre en kæmpe foskel hvis de laver noget om.

  • #143   29. apr 2014 Det er jo så liggyldigt om andre rundt omkring landet gør det samme, det giver ikke ham ret til, at ride hestene på denne måde.

    Selvom der måske ikke var huller i hesten så kan vi vist ikke komme uden om, at der var slidtage og det er da absolut heller ikke i orden. Spore er hjælpemidler og blev disse brugt korrekt så ville der hverken være slidtage, hævelser eller huller for den sags skyld.


  • #144   30. apr 2014 Det syntes jeg så ik hvorfor er det det så din nabo må gerne men ander må ik ahhh kom nu lige ind i kampen . Uanset hvem det er er det da lige forkert om det er en proffesionelle el en skide amatør el bare en skovtursrytter helt ærligt der er Inge forskell over hovedet

  • #145   30. apr 2014 Og at han er proffesionelle og burde gøre det anderledes for han ved beder stop nu alle bude vide beder . Og ik kun ham smiley


  • #147   30. apr 2014 Jeg siger så absolut heller ikke, at det er i orden, at naboen gør det.
    Men fordi naboen gør det, giver det ham da overhovedet ikke ret til også at gøre det. Ligesom det heller ikke er mindre slemt bare fordi andre gør det. Grunden til, at det har givet ham så mange problemer er jo nu engang at han er kendt og profesionel, hvilket jo klart gør, at han bør vide bedre.
    Jeg syntes det er træls at høre på, "der er så mange andre der også gør det" "hvorfor skal det lige gå ud over ham" Det nu engang sådan det er, han er fuldt ud berettiget til al den negative opmærksomhed han har fået raget til sig, også selvom der er andre rundt om i landet der er ligeså slemme.


  • #148   1. maj 2014 Jeg siger ik hvorfor det lige skulle gå ud over ham men sender du naboen dødstrusler el siger du lukker hendes heste fri fordi hun er en dyreplager det er det jeg mener og jo men alle burde vide beder ik kun ham . Jeg ser ik op til Andreas . Og syntes det er rigtig dejligt at der bliver tage hånd om det men at sende dødstrusler og sige han aldrig mere skulle have med heste at høre er da langt ude og kalde ham svinsk osv

Kommentér på:
Andreas Helgstrand...

Annonce