{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Sadel - kan denne bruges som midlertidig? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

vil lige høre, om i mener at denne EURO Rider spring sadel kunne bruges som midlertidig i et år eller 2, (selvfølgelig med sadelmager ind over) eller om det er no go?

min hest går rigtig godt med kieffer, men kan ikke rigtig finde den model jeg gerne vil have, på markedet lige pt smiley

så hvad synes i om denne? Ved godt man ikke kan forvente det største af den, men vil den kunne bruges ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel - kan denne bruges som midlertidig?
  • #1   22. apr 2014 (link fjernet)

  • #2   22. apr 2014
    Hvis den passer hesten kan man, men det er jo ikke til og vide.


  • #3   22. apr 2014 det jo det, og det bliver selvfølgelig tjekket først. man må heldigvis prøve at lægge den på hesten og sætte sig op uden stigbøjler, for at afprøve den.

  • #4   22. apr 2014
    Hvis du kan se det ud fra det, så går det jo - jeg er sådan en hys en der ikke har nerverne til en bomsadel uden den er tjekket af sadelmager ;o)


  • #5   22. apr 2014 det er også det jeg mener med tjekkes smiley får sadelmageren til at komme så det passer med når sadlen kommer, hvis det er smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   22. apr 2014 Hvorfor købe en midlertidig?

    Hvorfor ikke bare finde en sadel som både du og hesten kan bruge? Det behøver vel ikke nødvendigvis være en kieffer.


  • #7   22. apr 2014 fordi økonomien ikke er til en helt dyr sadel lige nu

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   22. apr 2014 Amn: mu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du har at gøre godt med, men sadelmagere har ofte tonsvis af sadler i forskellige former, størrelser og farver i alle prisklasser smiley

    Tænker bare, det er da træls at bruge 1500kr. På noget midlertidigt hvis man kan vente lidt også måske få en sadel til 1000kr mere som er den helt rigtige smiley


  • #9   22. apr 2014 har maks 3500 at gøre godt med. og der skal helst være plads til en omstopning også smiley men har bare hørt så meget dårligt om stübben og dem jeg har siddet i, har været meget hårde.. og det er næsten de eneste der er på markedet lige nu til under 5000 kr. kieffer kan jeg godt lide, og det ved jeg kan ligge på hesten. kender ikke så meget til andre mærker, men ved bare at det skal være en sadel med smal talje, og god læg og knæstøtte, og så må det ikke være flatseat, da jeg døjer lidt med at holde mine knæ på plads. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   22. apr 2014 Amn: ved ikke om landsdel har noget at gøre med prisen?

    Men her i sønderjylland kan man uden problem få smidt lækre kieffer sadler i nakken til omkring 2000-3000kr smiley

    Men sadlen du linker til er udemærket. Kvaliteten er ikke i top, men hvis den ligger godt på hesten og du sider godt i den, så er den super smiley


  • #11   22. apr 2014 okay smiley ved heller ikke, nu kigger jeg mest på nettet, og de eneste jeg sådan rigtig kan finde, er kieffer inn eller nöbert kopf - kopfen kunne være en mulighed, men inn passer ikke så godt til mig smiley vil helst have en Donau, af den lidt nyere model end den der er på nettet lige nu smiley men det også svært at være kræsen når man ikke har flere penge end jeg har lige pt.

    men har dårlig ryg/skæv ryg, så skal bare have en ordentlig sadel også. og den må ikke være for hård, eller bred i taljen, da min hofte har en træls tendens til at hoppe ud af led, og det skal de først til at makke med nu -.- smiley


  • #12   23. apr 2014 Har hørt det skulle være en rigtig lorte sadel.. Men okay, kvaliteten afspejler sig i prisen, kunne jeg forestille mig .

  • #13   23. apr 2014 tak for din respons rikke smiley

  • #14   23. apr 2014 Har en springsadel af det dærke med løbende hest.den kan du købe for 1000 u porto
    Send besked ved interesse

    Sort 17 tommer


  • #15   23. apr 2014 turbohest: den info kan jeg ikke bruge til så meget. skal vide bomvidde, kammerbredde og så vil jeg også gerne høre hvad mærket hedder, så jeg kan være sikker på min sadelmager kan rette den til smiley

Kommentér på:
Sadel - kan denne bruges som midlertidig?

Annonce