{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Al det sadelståhej {{forumTopicSubject}}

Yeees, jeg har købt en pony for to måneder siden, og jeg mangler en springsadel til hende.

Jeg har aldrig købt en springsadel, og jeg er slet ikke inde i mærker osv, når det kommer til springsadler.

Så ja, jeg ville hører hvilke mærker og modeller, i finder gode og til en overkommelig pris? Jeg er 165, så har jeg lidt korte ben og lidt tykkere ben smiley

Og så kommer jeg til sadelmageren. Hvad gør man normalt, finder man først en sadel, jeg tror der passer, og så får jeg fat i en sadelmager, eller får jeg en sadelmager, som kommer ud og kigger på hesten, og siger hvad jeg skal kigge efter, eller hvordan foregår det?

Nogen der kan anbefale en sadelmager i eller omkring østjylland? smiley


Kommentarer på:  Al det sadelståhej
  • #1   24. apr 2014 Sadelmager først, der anbefaler nogen sadler, og så er det igang med at finde smiley

  • #2   24. apr 2014 Jeg fik en sadel bus ud, der fortæller man inden de kommer omhest, lige ryg svaj ryg osv. Så tager de et udvalg med, som de mener vil kunne passe. Så prøver man løs, for en ting er det skal passe på hesten, men du skal også finde dig tilrette i sadlen smiley held og lykke med at finde den rigtige sadel.

  • #3   24. apr 2014 Jeg har en hest som er meget besværlig at finde sadel til, og jeg fik Charlotte Knigge ud fra Saddlefitter.dk. Hun kiggede på min hoppe, og vurderede hvilke slags sadler og hvilke mærker vil ligge godt på hende. Så skrev hun mærkerne ned, og sagde hvilke hun selv havde på lager (hun kunne sagtens havde taget dem med, men det tænkte jeg ikke over), og så er det jo bare at få dem prøvet og udvælge en favorit smiley
    Jeg fik en kent&masters springsadel, som jeg er utrolig glad for! Vil jeg meget gerne anbefale!


  • #4   24. apr 2014 Jeg fik fat i saddelmager, som anbefalede en Wintec Pro Jump med Cair system. Den gav jeg 7000,- for inkl. stigeremme og et ekstra kopjern, og den er købt fra helt ny. Tilpasningen fik jeg gratis, fordi jeg købte sadlen hos hende. smiley

Kommentér på:
Al det sadelståhej

Annonce