{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Hvilket bid? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid ment, at tre-delte bid er bedst, men nu er jeg stødt på en hest, som ikke trives med et sådant bid, hvilket har fået mig til at tænke en del...

Derfor er jeg interesseret i at høre, hvilket bid I synes bedst om. Om det er tre-delt, to-delt, u-delt, samt hvilket bid. Jeg vil også gerne høre, hvorfor I synes om netop DET bid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bid?
  • #2   25. apr 2014 Min går helt klart bedst på et udelt fra Myler smiley Han kan slet ikke have nogen form for uro i munden, og så snart han får det, er han meget urolig på biddet og "nikker" med hovedet, selv hvis jeg ikke har tøjle kontakt smiley Ponyen red jeg med et 2 delt, som fungerede godt for den. Jeg har aldrig haft gode erfaringer med 3 delte, da jeg synes de giver for meget uro smiley

  • #3   25. apr 2014 Min den ene kan ikke fordrage 2-delte, så snart man før tøjlen er han lige ved at smide sig selv bagover. Den anden har jeg før i tiden brugt 3-delt til, men kan har endnu ikke virket særlig tilfreds med de bid, udover lige det med parrerstænger som jeg skal bruge som startbid til distance, men det var desværre stadig ikke helt godt i dressuren.
    Igår lånte jeg så et 2-delt bauchner bid og i starten var han meget urolig i munden og skummede helt vildt. Men efter 15 minutter kom der ro på, og han snappede knap så meget i bidet, og fik et mere jævnt sug. Så jeg har bidet på prøve i en uge, og hvis det stadig fungere så godt, jamen så er det jo sådan et bid han skal have.


  • #4   25. apr 2014 Jeg har gode erfaringer med HS sensogan bid, jeg har nu 2 3-delte D-ringsbid med sensogan fra HS, min pony elsker at have den i munden! smiley
    Ellers ville jeg anbefale et udelt gummibid smiley


  • #5   25. apr 2014 Min hest er glad for tynde, rolige bid. Det har jeg fundet i et tyndt, todelt baucher-bid med faste ringe. Det fungerer bare så fint - god ro i munden og kontaktsøgning. smiley

  • #6   25. apr 2014 Jeg bruger også 2-delt baucherbid, det giver rigtig god ro i hestens mund.

  • #7   25. apr 2014 Valg af bid afhænger enormt meget af hesten
    Jeg har en der går med tredelt messingbid, da hun bedst kan lide det metal. Men hun er i det hele taget ret let bare at smide et bid på.
    Den anden går med et tredelt bid med fladt midterstykke, da hun så har mere plads til tungen. Hun er dog enormt svær at finde bid til..

    Jeg er helt klart mest for tredelt, og gerne muffebid, men mine kan ikke gå med det - desværre. Men igen, det handler meget om hvilken hest man smider biddet på, for nogle kan slet ikke klare uroen fra et tredelt bid.


  • #8   25. apr 2014 Jeg er glad for Myler bid, min unghest går super fint på sit Myler med parerstænger... Han er helt afslappet i munden, så snart han får det på.... Det er dejlig smalt, så optager ikke for meget plads for hverken tunge eller mundvige....

    profilbillede
  • #9   25. apr 2014 Ballonfisken: Nemlig smiley Det vigtigste er at hesten kan li bidet, så må ens egne præferencer komme i anden række smiley

  • #10   25. apr 2014 Jep smiley

  • #11   25. apr 2014 Jeps Ballonfisk. Det måtte jeg også sande med min smiley

  • #12   25. apr 2014 Jeg læste engang en helt del af Johannes Agårds indlæg, og blev bidt af at han er tosset med to-delte så tunge som muligt. Jeg øvede et sådan bid, og det er jo mildt i forhold til mange andre bid, og min hest har aldrig gået bedre på noget bid. Jeg red før med et ekstremt tyndt tre-delt, og jeg hader det som pesten efter jeg kan se hvor fantastisk min hest går på det. Jeg havde overvejet det populære baucher bid, men prøvede så min venindes hest med det, og synes ikke om det, synes ikke det ligger roligt, og et bid skal jo heller ikke ligge roligt, ikke når man har en hest der hele tiden skal beskæftiges smiley

  • #14   25. apr 2014 Laksen: Og ny forskning viser jo så at de færreste heste har plads til tykke tunge bid. Jeg vil hellere ride med tynde bid og derved være sikker på der er plads smiley Rider maks med 12mm bid, dog er min kandar 16mm da det endnu ikke har været muligt at finde en tynd kandar i str 11,5

Kommentér på:
Hvilket bid?

Annonce