{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyreslag... erfaringer...???
  • #1   12. maj 2014 Lige aflivet vores hafling i sidste uge efter 1½ uge med tiltagende nyreslag og en uge på smertestillende....
    Hun kunne næsten ikke gå....stakkels hest smiley


  • #2   12. maj 2014 Hun fik en beskæring, begyndte at halte dagen efter ...blev mere øm, tænkte smed havde taget for meget af...tænkte forfangenhed....fik dyrlægen ud til weekend da hoppen slet ikke ville ud af sin boks....hove slet ikke ømme....nyreslag fik taget blodprøve...dækken på og smertestillende i en uge....ingen bedring og sidst på ugen sagde vi farvel til hende.....

  • #3   12. maj 2014 du ka ofte mærke det på "ryggen" hvis du mærker der ved rygsøjlen lige over krydset, og den er kold der, men varm på resten af kroppen er det ikke godt...
    og de "krymper" sig ofte sammen


  • #4   12. maj 2014 Hun begyndte at ryste over hele kroppen og havde ingen energi og kunne næsten ikke gå. Hun fik smertestillende i 14 dage og det begyndte så småt at blive bedre efter 10 dage. Det hele varede nok 3 uger ca. Dyrlægen var forbavset over at hun er konkurrence hest idag og går store klasser men mirakler kan ske smiley

  • #5   12. maj 2014 Min første hest havde det.. Han fik et "anfald" 2 gange på det år jeg havde ham. Det ene var fordi jeg ikke havde fået skridtet ham ordentligt varm en dag da det var rigtig koldt og vådt i vejret. Det andet var på en tur, hvor jeg ikke havde redet i flere dage i træk og selvom vi skridtede 20 min var det ikke nok.. Begge gange kom dyrlægen og gav ham en indsprøjtning, som fik smerterne til at gå væk.
    Jeg lavede simpelthen reglerne at han mindst skulle skridte 15 min før og efter træning og at der ikke måtte gå mere end én dag imellem han blev redet. Hvis der gjorde skulle vi kun skridte nogle dage i træk efter..
    Det var ikke pga hans nyreslag jeg solgte ham og hos hans næste ejer var der ikke nogen "anfald"..
    Nu er det ihvertfald 10 år siden jeg havde ham og der er sikkert sket en masse siden (mht forskning, foder der er godt for sådanne heste osv) smiley
    Jeg kunne tydeligt mærke det på måden han gik på. Hans bagpart føltes fuldstændig stiv og med bagbenene gik han ligesom ældre mennesker, der tøffer afsted med meget små skridt - hvis du forstår hvad jeg mener, det er sådan jeg bedst kan beskrive det..


  • #6   12. maj 2014 Jeg havde redet en stille skovtur dagen efter et stævne. Mest skridt og en smugle trav og galop, men bestemt en meget let tur for hende, da vi kom hjem kamp svedte hun, kunne næsten ikke stå på benene og var helt "fjern". Min veninde ringede efter dyrlægen mens jeg rykkede udstyret af hende, men inden dyrlægen kom var hun næsten "normal" igen, gik og græssede og der var ikke det vilde at se, ud over hun var lidt stiv i bagparten. Hun skulle have 3-4 ugers ro, hun fik smertestillende og en flydende E-vitamin kur fra dyrlægen og måtte ikke få foder. Kun græs og hø.
    Derefter skulle hun skridtes i ca. 3 uger også stille og roligt i gang.

    Havde jeg ikke set hende så dårlig er det ikke sikkert jeg lige ville have opdaget det før jeg skulle ride igen også er det ikke sikkert det lige ville være det der var blevet mistænkt.

    Min ridelæres hest har haft 3 voldsomme nyreslag på ca. 3 måneder. Det første i november, det andet fik han d. 24 december om morgen også et igen i januar. han har lavet dem på folden og gik alene efter det første.. Det var så voldsomme at dyrlægens maskine ikke kunne måle hans tal, da de var for høje. han har ikke fået foder siden november. kun vitaminer, lucerne og wrap


  • #7   12. maj 2014 Vi tog vores i opløbet en masse tæpper på og dyrlæge!

Kommentér på:
nyreslag... erfaringer...???

Annonce