{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Hvor længe plejer i at vente... {{forumTopicSubject}}

Jeg har flyttet min hest i forgårs, til et noget større sted, så han er stadigvæk lidt vågen og skal lige finde ud af tingene.

Hvor længe plejer I at vente, før i begynder at træne en lille smule? Jeg tænker måske bare noget jordtræning/let longering eller lign..


Kommentarer på:  Hvor længe plejer i at vente...
  • #1   16. jun 2014 1-2 uger, alt efter hvor hurtigt den falder til. Den jeg har nu, var klar til det efter 3 dage...

  • #2   16. jun 2014 Min hest bliver flyttet d. 30 i den her mdr.
    Og jeg tager hende allerede ud dagen efter, og går rundt med hende, så hun kan se sit nye hjem.

    Og det gør jeg i 2-3 dage.
    Og så bagefter tager jeg hende ud og longere, og så begynder jeg stille og rolig og ride hende igen, efter 1 uge (:


  • #3   16. jun 2014 Jeg plejer at give dem 3 dage til at falde til ro.. I mellem tiden går vi kun rundt og ser på omgivelserne udenfor i trække tov. Jeg slipper også hesten løs i ridehuset smiley Inden det lidt mere seriøse træning kommer. Så hesten har set tingende an.

  • #4   16. jun 2014 Da jeg flyttede min(fik ham hjem) så han hele stedet samme dag, longerede dagen efter, og smed mig allerede på nakken af ham på anden dagen.

  • #5   16. jun 2014 Kommer helt an på hesten mellem 1dag og 2 uger



  • #6   16. jun 2014 Tror det er meget individuelt
    Min part blev af diverse grunde flyttet to gange på 3 uger og fik derfor pause den første uge hvert sted. Dog var en uge ikke nok den anden gang så der var vi helt oppe på 3 uger med meget let arbejde (hun har samtidig ikke godt af ikke at blive brugt og kan godt blive dum at arbejde med hvis hun ikke bliver brugt)


  • #7   16. jun 2014 ca. en uges tid, alt efter hesten.
    Men også mere så den kan komme lidt mere ind i sin nye flok, inden man begynder at tage den ind og ud.


  • #8   16. jun 2014 Altså stævneheste og ponyer bliver jo også redet første dag de kommer på stævnepladsen så hesten ved jo ikke det er et nyt blivende sted.....bare en tanke...

  • #9   16. jun 2014 bare op og rid... hesten skal nok vende sig til det...

    som Mette siger så kommer stævne/show heste meget rundt og blive jo redet samme dag og dagene efter....

    jeg tror hesten er lige glad om den bliver redet... men hvis hesten er i træning så er det da dumt at stoppe i en uge for så at "genoptræne" igen...


  • #10   16. jun 2014 jeg kunne nemt finde på at ride samme dag som hesten er flyttet...

    Man kan jo heller ikke fragte krikken til en stævne plads 2-3 uger før et stævne


  • #11   16. jun 2014 Jeg rider også gerne med det samme. Accepterer så bare hvis hesten ikke har helst så meget energi som sædvanligt.

  • #12   16. jun 2014 Stævner og det at flytte hest kan da ikke helt sammenlignes?
    Det at flytte hest betyder vel forhåbentlig nye foldkammerater, hvilket stævner ikke gør smiley

    Da vi flyttede fik de en uges fri, hvor de første 3 dage kun var hej og nus på folden (de gik på døgnfold). De sidste to gik vi lidt rundt på gården, og derefter begynde let træning smiley


  • #14   16. jun 2014 Nu flytter jeg sjældent mine heste, kun i forbindelse med klargøring til kåring eller tilridningen, eftersom jeg betaler en mindre formue, forventer jeg at de er igang med træningen iløbet af et par dage, tænk hvis jeg skulle betale 6000 kr. om mdr og så den skulle stå og glo i 3 uger. Desuden har den jo i forbindelse med kåring eller stævner heller ikke meget mere end en opvarmning til at vænne sig til et nyt sted...

  • #15   16. jun 2014 Jeg vil nok vente en måneds tid med at prøve nye ting af eller svære ting af inden for ridning/øvelser

    De første dage vil jeg vise hesten stedet og bare strigle

    Den første måneds tid vil jeg strigle øve små øvelser som jeg ved hesten kan og ride let ikke alt for krævende

    For hvis hesten både skal finde plads i flokken og rides hårdt øves hårdt så vil min nok blive lidt ked af det


  • #16   16. jun 2014 Han er egentlig faldet fint til i flokken, de har taget så godt imod ham. Det går stille og roligt.

    Idag trak jeg ham ind fra folden, han startede med at vrinske lidt efter de andre, men så snart han kom op til stalden og så der var andre heste gik det fint. Vi gik ind og striglede på staldgangen og han stod så fint, stille og roligt. Han var selvfølgelig lidt vågen, for der skete en masse ting omkring ham, han ikke var vant til. Derefter gik vi ind i ridehuset, og gik et par runder. Det gik også fint. Så ud på udendørs ridebane og vise den, og derefter græssede vi bare lidt. smiley
    Det var dagens træning, på dag 3 smiley


Kommentér på:
Hvor længe plejer i at vente...

Annonce