{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange gange har du faldet af?:)
  • #1   29. jun 2014 Hmmm, tror jeg er faldet af omkring 3 gange på 3 år= doven og rolig hyp smiley smiley

    Men mit værste fald var på jernhesten på vej hjem fra min hyp hvor jeg styrtede og brækkede begge albuer, Av Av smiley


  • #2   29. jun 2014 eehm, har ikke helt styr på hvor mange gange jeg er faldet af, men det er over 50 gange smiley
    og mindst 45 af gangene er på den samme pony som jeg red i lidt over et år xD

    Men jeg har præsteret at falde af 7 gange på en halv time, det siger vel lidt sig selv? smiley

    Mit værste fald? smiley jeg har nu egentlig været meget heldig alle gangene smiley der er intet sket med mig, på den dårlige måde i hvert fald smiley
    Jeg skulle en gang ud og ride, jeg havde ondt i ryggen, og jeg faldt af, og så havde jeg ikke ondt i ryggen længere xD (og heller ikke andre steder xD ) så det var jeg egentlig meget glad for lige den dag smiley


  • #3   29. jun 2014 Det har jeg slet ikke styr på. :o)
    Jeg er ikke faldet af de sidste 4 år, tror jeg, fordi jeg er blevet mere forsigtigt.
    Inden da faldt jeg af et par gange om året, og da jeg havde pony faldt jeg af MANGE gange. Har slet ikke tal på det, men næsten hver gang, og nogle dage flere gange.

    Mit værste fald var da en hest stejlede og smed sig direkte bagover. Jeg nåede at skubbe mig lidt væk, så den landede på mit knæ. Det gav mig knæskade, som jeg stadig døjer med i dag, 5 år efter, og en voldsom hjernerystelse (+ smadret ridehjelm).


  • #4   29. jun 2014 Jeg er holdt op med at tælle smiley

  • #5   29. jun 2014 Utroligt nok er jeg ikke på den anden side af 20 endnu, er jeg ret sikker på... smiley
    Mit værste fald, som rent faktisk var et styrt - men altså... Red på marken med min daværende part, det var vinter og der var sne - der var så kommet is på marken, også gled hesten og jeg røg under hende - mens hun ihærdigt prøvede at komme op og stå, fik hun både væltet oven på min gentagende gange, trådt på mig og ja... Slap med en masse blå mærker og hesten overlevede med chokket, dog har jeg stadig ikke været oppe på hende igen - til trods for at det snart er på den anden side af 4 år siden.. Stoppede parten på hende en enkelt måned efter, da jeg simpelthen blev så bange for hende...


  • #6   29. jun 2014 2 gange.

    Den første gang var på en rideskolehest.

    Den ene gang på Líf fordi vi red uden sadel, og pludselig tager hun hovedet ned og laver nogle små buk - så røg jeg af. xD

    Jeg er ikke rigtig faldet af. Jeg har været tæt på, men når det kommer til stykket er jeg god til at hænge fast. xDDD


  • #7   29. jun 2014 Trine har også haft et par slemme fald på jernhesten smiley har dog aldrig brækket noget smiley

    Pony rumpen har selv prøvet det med at falde af og ikke ha ondt længere smiley

    CTS det kommer vel en dag at jeg bliver forsigtig smiley


  • #8   29. jun 2014 2 gange af en pony der hed sandy fordi den bliv bange og er bild når jeg springer og der fladt jeg af, 7 gange på Lucky( mest over spring og fordi jeg er skør!), 1 gang på min mors hest( tideliger western hest og var kun 8 år), 1 gang på min gamle pony( min lillebror løb og den var 4 år også løb den også og jeg faldt af var 8 år) = 20 gange for er faldet af flere gange tror jeg!

    Mit værdste fald:

    I forgårs da min hest snublede og da jeg røg ned med hovedet føst i en vandgrav smiley


  • #9   29. jun 2014 Så mange gange at det ikke kan tælles ;).

    Har 2 fald der var rigtig slemme. Det ene var hvor hesten refuserede ved er spring, sprang alligevel, jeg blev slynget ind i ridebanehegnet og tilbage i hesten der var stoppet så den lossede mig en på siden af hovedet i bar forskrækkelse.
    Andet fald blev jeg sprunget ud af sadlen og landede på min arm. Det resulterede i en brækket arm smiley


  • #11   29. jun 2014 Team haverkamp har heller ikke et præcist tal da jeg glider over hesten ret tit smiley

    Hauge av for satan smiley

    Heiwa er jeg bestemt også, er kendt for den der hænger fast der hvor jeg rider smiley er kun faldet så mange gange af fordi jeg udfordre skæbnen smiley

    Lucky øv bøv smiley

    Sacha uh det lyder ikke sjovt!


  • #12   29. jun 2014 Ja smiley

  • #13   29. jun 2014 Er faldet af 6 gange på min nye pony, som jeg har haft i 8 måneder. Ellers rolig pony, men jeg stoler for meget på ham nu.
    I alt er jeg faldet af 13 gange i de 10 år jeg har redet.
    Mit værste fald har enten været da jeg falde af min gamle 3'er pony (Hermann) og brækkede armen, og da jeg faldt af ham og fik lavet en rygskade. Det har resulteret at jeg ikke kan bruge min venstre arm, og er skæv i ryggen, så rider ikke så godt mere... Men man vender sig til det. Jeg ryger bare et par point i dressuren, så nu er jeg springrytter smiley


  • #14   29. jun 2014 Har selv fået en rygskade efter jeg er faldet af smiley

  • #15   29. jun 2014 Faldet af 2 gange på 5 år.
    -Og det er ikke ligefrem rolige heste jeg har redet. (Problemheste, genoptræning og tilridning af heste) Og stoller faktisk for meget på de kære dyr? smiley
    -Mit værste fald var mit første, hvor mine togskinner gik i stykker og jeg fik blodnæse.


  • #16   29. jun 2014 det kommer an på hvordan man definere at falde af for hvis man mener at man falder af når man lander på fødderne (kommer fx til at stige for hårdt op å hesten og svinger helt over på den anden side og lander på fødderne ståene) så er jeg faldet af LANGT over 100 gange

    men hvis man først mener man falder af når man ikke lander med fødderne (fx at man kommer på et spring hesten stopper men du fortsætter ud over halsen og laver en kolbøtte) så er det nok omkring en 10-20 gange

    og det var på 6 år med egen pony (så var der 1 fald for ca 10 år siden før jeg begynde at ride) og så igen i de 4 år til jeg fik min egen (tror jeg ikke)


    det værste var nok engang hvor jeg var hoppet lang tid før hesten gjorde og derved mistede balancen og fløj af og hesten så jokkede den lidt rundt om mig

    det var slemt fordi hesten var så tæt på en ''flad'' rytter og man var jo faldet med fart på


    men den der nok gav mig mest chok hvor det stadig sidder i mig og jeg kan føle hvor ubehageligt det var
    det var nok den gang hvor jeg red min søsters hest og hesten gik stille og roligt og slappede af efter ridning og jeg sad og slappede af
    (vi red selv fordi det jo bare var at skridte stille rundt og de andre var i stalden)

    så fik JEG foden ind i noget ''hegn'' som der var sat op i ridehallen som en barirre og der væltede så nogle stolper som jo gav hesten et chok så den begynde at galopere
    og mig som var 11 år gammel og ikke havde særlig meget erfaring med sådan en ''stor'' hest (158) røg ud over røven på hesten (og der er langt ned) og så kyssede jeg bunden med bagdelen jeg skynde mig at få fadt i hesten som stod og ventede lidt længere henne og sige undskyld til den og ''trøste'' den fordi jeg var skyldig i at den fik et chok og så stod jeg og tudet lidt stille for mig selv pga chokket og så lige tørre dem væk og så gik hesten og jeg hen til stalden
    og lille mig -er der nogle som vil hjælpe mig op på hesten
    de andre -ja hva nu da?
    mig -jeg er faldet af
    de andre - hva kom du noget til hvad skete der
    mig fortalte det det der var sket og at jeg slog mig ikke særlig meget (det var jo bare et lille bump som alle nok har prøvet) (self ikke at jeg tudet smiley )
    og så kom jeg op igen ved hjælp af min søster

    så da vi kom hjem så sagde hun at de andre syntes jeg var så sej fordi jeg bare hoppede op igen uden at være bange

    så måtte jeg så lige fortælle at der faldt lidt tårre fordi jeg fik et chok men jeg havde jo lært man bare skulle op igen når man var faldet af så det måtte jeg jo bare gøre smiley


  • #17   29. jun 2014 4 gange på 10 år:-) På ret sindssyge ponyer smiley især min gamle pony smiley

  • #18   29. jun 2014 Aldrig faldet af og redet i 6 år nu på lidt af hvert smiley

  • #19   29. jun 2014 Kan jeg faktisk slet ikke huske. Det er efterhånden sjældent jeg falder af. Jeg har redet nærmest hele mit liv (startede som 3 årig) og er snart 18, så det er da helt klart blevet til nogle gange da jeg var mindre. Men siden jeg fik min sidste pony er jeg nærmest ikke faldet af (7-9-13). Tror det er fordi der nærmest aldrig sker noget, og når der gør er jeg vel blevet bedre med balancen osv. smiley

    Men mit værste fald (styrt) var da mig og min pony var på tur i skoven, og vi galoperer men så snubler ponyen over noget og laver en koldbøtte, hvor den lander på mig. Så det gjorde ondt, men faktisk mest forskrækkelsen var slem. Og da jeg så var kommet op havde jeg jo så en løs pony, fedt! Godt jeg havde min veninde med smiley


  • #20   29. jun 2014 Jeg er nok faldet af omkring 15 gange eller sådan noget :b falder ikke så tit af..
    Jeg har 2 gange det var de værste.

    Den ene var på min nu afdøde fjordhest. Vi skulle galopere og pludselig begyndte hun at bukke. Jeg røg af og brækkede min arm..

    Den anden var på min nuværende islænder. Vi skulle ud og ride på en mark. Lige da jeg hopper op, vælger hun at løbe fremad i fuld galop. Jeg valgte med vilje at glide af, da jeg vidste der var en grøft forude og jeg var bange for at jeg skulle lande i den grøft. Så jeg gled af og fik trykket de fleste af mine ribben.. Det gjorde så ondt..:(


  • #21   29. jun 2014 124 gange XD på omkring 7 år :3 xD

  • #22   29. jun 2014 Hmm... Under 20 gange på 3 år tror jeg smiley

    På min egen "burde" jeg falde af mindst 10 gange om måneden, men er efterhånden blevet ret god til at holde mig fast xD


  • #23   29. jun 2014 2 gange på 5 år smiley Første gang fik jeg ikke ordentlig fat i sadlen, og sad fast og hang fast i stigbøjlen... Anden gang var da jeg skulle prøve part og den satte i fuld galop, jeg tabte stigbøjlerne og tøjlerne var løse smiley

  • #24   29. jun 2014 Sikke end masse forfærdelige fald og sjove historier smiley

    Falder ret tit når vi laver pony games/mounted games smiley når vi skal hoppe op på hesten kommer jeg til at hoppe for hårdt til og glider over på den anden side smiley


  • #25   29. jun 2014 1 gang på.... 7 år smiley

  • #26   29. jun 2014 8 gange på 5 år.

    Mit værste fald var nok en gang jeg red på en galophest, og skulle galopere på den for 2. gang, og så stak den af med mig. Instinktivt sprang jeg selv af, i hurtigere galop end jeg nogensinde har oplevet. Jeg slap utroligt nok med en blodtud, en lille hjernerystelse og ikke at kunne gå ordnetlig i 2 dage -.- Men oplevelsen sidder stadig godt fast i mig idag - 2 år efter!

    Det er det trælse ved mig - jeg springer tit af instinktivt hvis hesten laver noget, og jeg alligevel er ved at falde af xD


  • #28   29. jun 2014 Mange gange da hesten stod stille, men kun 2 gange da hesten var i gang.

    Mit værste fald er da min hest blev bange for en motercykel og galoperede ned i den anden ende af folden.
    På halvvejen faldt jeg ind i hegnet (hun galopperede lige ved siden af) og jeg fik blodforsammling i højre arm + en lille hjernerystelse.


  • #30   29. jun 2014 Maja L er der sket dig noget ??

  • #31   29. jun 2014 Jeg er faktisk ikke faldet ret meget af i mine 20 år som rytter... Tror egentlig kun jeg har kysset jorden 10-15 gange i alt... Hvordan jeg har båret mig ad med det, ved jeg ikke..

    Mit sidste fald for ca 4 år siden gav mig så en rygskade. Jeg blev kylet af for fuld udblæsning og landede direkte på ryggen.. Så nu må jeg gå til kiro og massør, samt starte forfra med min opstilling.. Røv irriterende...


  • #32   29. jun 2014 Puha efter 14 år på hesteryg, en del tilridninger og et par år med en meget sprælsk låne pony så har jeg ikke længere styr på det smiley
    Men mit værste var sidst jeg røg af. Det var lige før efterårs ferien 2011 hvor jeg ikke bare faldt af men hesten væltede med mig og landede på mit ben, hvilket jeg stadig har problemer med og skal opereres i nu :(.

    Men jeg tror det er ham jeg lånte et par år der har rekord i at smide mig af. Han var 23 år og alligevel kunne han nå at kyle en af 3-4 gange på en ridetur smiley


  • #34   30. jun 2014 19 gange på 4 år smiley

    Der fald jeg kom mest til skade på, er hvad? 2 år siden eller sådan noget, hvor jeg landede på mit hoved som det første :S
    Jeg fik hovedpine, sand i munden, næsen, ørerne og mine øjne, forstuvet hoften og ondt i 3 ribben.. Og skulle holde mini juleaften med to veninder bagefter, og de var med til ridning da det skete xD men blev ikke bange derefter (:
    Den gang jeg blev nervøs og blev nødt til at sige min part op, var fordi han løb i guld galop med mig over 3 marker + buk og over en vej, og faldt så af på den anden side af vejen.. Kom intet til, udover et kæmpe chok, som gjorde mig nervøs for at ride han smiley

    Men ellers når jeg har været faldet af er der for det meste ikke sket noget, udover det ovennævnte, og ellers hjernerystelse, blodforsamlinger og blå mærker xD
    Blev også engang kastet ind i barrieren, og har også før landet på benene, da jeg faldt af over et spring på 100cm, følte mig ret sej der 8)


  • #35   30. jun 2014 8 gange på 10 år, mit værste fald var på en new forest elev hest, da jeg skulle galopere smuttede den væk med mig og havde ingen kontrol. Faldt af da den lavede en meget meget lille volte, brækkede armen, faldt af den pony to gange timen før:)

  • #36   30. jun 2014 Hylleborg og hyppen - Det er jo det!
    Jeg tør ikke rigtig at "udfordre skæbnen" som du selv gør. Jeg er lidt mere forsigtig når det kommer til sådan noget. Hæh.
    Jeg er altid så bange for at komme til skade. xD


  • #37   30. jun 2014 jeg har faldet af mega mange gange, men det har nærmest altid været min egen skyld da jeg har lavet et eller andet åndsvagt smiley

  • #40   30. jun 2014 Mit værste styrt var til et springstævne med min pony, hvor hun stejlede og væltede ind i barrieren og landte ovenpå mig. Jeg har dog ikke tal på hvor mange gange jeg er faldet af, men kan sige at det er NOK gange smiley

    Mit seneste fald var i går, da min hest Pascal smed mig af da han lavede bukkespring. Gudskelov havde jeg ridehjelm og vest på, men jeg fik alligevel en hjernerystelse og måtte hentes af en ambulance og på skadestuen. smiley


  • #41   30. jun 2014 Kathrine købte du ham af en der hedder sisse? Det kan være jeg kender ham smiley

  • #44   1. jul 2014 Ca 20-25 gange på 6-7 år

  • #46   1. jul 2014 Jeg er faldet af 22 gange, jeg har ikke rigtig slået mig. smiley

  • #47   1. jul 2014 Nok et par hundred. I mine "unge" dage, red jeg alt med 4 hove, uanset sind. Det har resulteret i 46 skruer i arme, ben, ryg og nakke. og 8 stålplader og 2 kugler for at holde sammen på skidtet, min mand spørger ikke efter forsikring, han vil heller have en samlemanual smiley Derfor har jeg/vi koldblod og en frieser som jeg ridder handicapridning på. Ikke flere vildbasser til mig smiley smiley er også blevet "lovet" af lægerne ikke at komme op og gå mere, men men men jeg er i fuld vigør og med fuldtidsjob ved siden af.

  • #48   1. jul 2014 På et år 3 gange smiley 2 gange af min egen og mit værste skete så i april, døjer stadig med en korsbåndskade derfra smiley

  • #49   1. jul 2014 Omkring... 20-30 gange efterhånden? Er ikke ret heldig xD

  • #50   1. jul 2014 Ikke flere end jeg kan tælle på mine hænder smiley

    Mit værste fald har nok været, da jeg blev "tabt" ind i en anden hest og forstuede nakken.


  • #51   1. jul 2014 det er næsten 3 år siden jeg blev smidt af sidst smiley

    Men ja dengang red jeg også heste med utilpasede sadler og savning i tvang af de skulle gå ned med hovedet så forståeligt nok smiley

    Meen så mange gange jeg ikke har tal smiley


  • #52   1. jul 2014 I løbet af de sidste 2 år: 3 gange.
    Længere tilbage kan jeg ikke huske smiley

    Sidst var i lørdags, da hesten refuserede et spring
    Den første afsidning var et styrt, hvor min pony glemte at løfte benene over springet.
    Den næste var, da ponyen blev bange for golfspillere og gjorden var løs, så jeg blev kylet af smiley


    profilbillede
  • #53   2. jul 2014 3 gange på den pony jeg har nu, over 20 gange på min gamle part som jeg red ½ år og så over 25 gange på den ride skole pony jeg red på ;P

  • #54   2. jul 2014 Har ikke tælling mere smiley Men det er ret mange i årenes løb smiley
    De værste styrt jeg har taget var det ene på min tidligere hoppe da gjorden på westernsadelen gik op da vi red i fuld galop, så sadelen gled ned af siden på hende. Klarede heldigvis at smide mig af selv om det var svært. Mistede pusten og fik blodnæse.
    Det andet var når min tidligere part (om foråret) bestemte sig for at ignorere stopsignalet fuldstændig i galoppen da han ville på vej hjem. Vi galoperede op ad en lille bakke hvor der intet sne og is var. På den anden side (skyggesiden) var der en vej med en sving der var fyldt med is. Før vi nåede toppen bad jeg ham om at gå ned i trav men han bare fortsatte. Jeg vidste om den sving og isen så jeg satte mig på røven og drejede ham alt hvad jeg kunne for stoppe skulle han. Det resulterede i at han valgte at bare hoppe videre rundt, jeg mistede balancen da han tog fuldstendig røven på mig og han satte af gårde ned ad bakken.. smiley Jeg smed mig så af da jeg ikke ville risikere at få den dumme fjordhest ovenpå mig. Dette resulterede i at jeg slog mig kraftigt, mistede pusten og så måner og stjerner da jeg var ved at besvime. smiley
    Mvh TT


  • #55   2. jul 2014 TT lyder bestemt ikke rart! smiley

  • #56   2. jul 2014 Nope. smiley Du kan tro jeg var tosset. Hesten løb hjemad igennem byen. Der kom en dame nærmest løbende indover i skoven da hun pludselig så ham komme galoperendes uden rytter. Jeg ringede til stalden og sagde han var på vej. Da jeg kom var de ved at skulle sadle ham af men NOPE. Han blev sadlet op igen af mig og måtte ud at ride en lille tur mere da det er MIG der bestemmer hvornår vi skal hjem smiley Tror det var adrenalinen der kørte på mig for da jeg var færdig havde jeg hovedpine og klarede næsten ikke at køre hjem.. Tænk bare hvis noget havde sket med han igennem byen smiley

  • #57   2. jul 2014 Har heldigvis aldrig prøvet noget særlig slemt!

  • #58   2. jul 2014 Jeg kan sige at 7,9,13 bank i bordet så har jeg heldigvis aldrig brækket noget eller blevet indlagt (endnu) smiley

  • #59   2. jul 2014 Samme her smiley

  • #60   2. jul 2014 Puha, det kan jeg godt nok heller ikke tælle smiley Dengang jeg gik på rideskole red jeg engang på en pony, som bare rendte afsted med rytterne når den kunne. Jeg tror jeg faldt af 6 gange på 45 minutter..

    Hmm, mit værste fald.. Jeg tror måske det var engang, da jeg stadig gik på rideskole, hvor jeg på udendørsbanen satte i galop med den pony jeg nu red på. Det gik super godt og jeg lavede en volte - da der så pludselig fra stalden, som vi vender væk fra, kommer et par grinende og halvløbende tøser ud fra. Det eneste jeg kan huske er, at ponyen bukker, jeg glider ned mod halsen og pludselig ligger jeg bare på jorden. Da jeg prøver at løfte mig bliver jeg fuldkommen svimmel og må bare ligge mit fjæs ned i jorden igen smiley Jeg havde vist fået et lille black-out. Det viste sig, at jeg havde fået en lille hjernerystelse og slået mit kraveben, men heldigvis ikke alvorligt. Men alligevel - dumme, dumme tøser smiley

    Nu jeg tænker over det, er jeg bare glad for, at det aldrig har været så galt at jeg har brækket hverken arme eller ben af det. Blot en helvedes masse gange, hvor min halvpart refuserede på springene, og jeg så fortsatte ligeud smiley


  • #61   2. jul 2014 Funke - ha ha..Når du nævner spring så har jeg en sjov historie.. Den anden halvpart jeg havde på samme sted som fjordhesten havde jeg aldrig sprunget på men det havde jeg med fjordhesten. Jeg havde først været på banen og sprunget med ham og så hentede jeg hende (en frederiksborger hoppe) og skulle springe. Jeg er dog ingen verdensmester i spring og havde aldrig sprunget på hende før..og jeg havde glemt at sætte springene ned fra 70cm... Jeg sætter hende i galop imod springet og så sætter hun af så meget tidligere end forventet så jeg flyver i luften, tager en saltomortale og lander så flad som jeg er på ryggen i det samme øjeblik som hendes ejer kommer smiley hmm dødsflovt smiley smiley

  • #62   2. jul 2014 TT: HAHA! Men på den positive side var det da godt, at du ikke slog dig alvorligt smiley Jeg har heller ikke tal på, hvor mange gange jeg røg af til springtimerne - det er lige før jeg vil sige, at jeg ikke kan huske en time, hvor jeg ikke er røget af smiley

  • #63   2. jul 2014 Jeg slog mig men var oppe på under et sekund da jeg virkelig var pinlig berørt smiley

  • #64   2. jul 2014 Haha, det kan jeg godt forstå smiley

  • #65   2. jul 2014 7 gange på 10 år, hahaha smiley

  • #67   3. jul 2014 Ikke så tit mere, men jeg har altid tilredet mange heste.
    Så der må man også tage nogle ufrivillige afsidninger.. Tog en i lørdags, på en hest jeg har i ridning, og det var første gang i 3,5 år.


  • #68   3. jul 2014 Tror jeg har taget en 20-30 ture på 14 år. Jeg er ret god til at blive siddende på meste. Er styrtet er par gange også, men der er heldigvis aldrig sket noget alvorligt med hesten eller mig.

    Sidste gang jeg røg af var da Misty havde rytter på for 8. gang. Skulle lige se om den kunne galopere og så gik den i rodeo-mode. Første gang faldt jeg ordentlig ud over skulderen så jeg ikke slog mig, men anden gang ramte jeg med hovedet først og fik slået luften ud. Lå så længe på jorden at ponypigerne troede jeg var død smiley Slap med en øm nakke og så gik der lige lidt tid før jeg havde lyst til at galopere igen.


  • #69   3. jul 2014 Har slet ikke styr på hvor mange gange jeg er røget af! Rigtig mange gange! Og 90% af dem var på min gamle pony smiley jeg har faktisk været meget heldig de fleste af gangene smiley der har så været en gang, vor det var rimelig slemt. Det var et dobbeltspring vi skulle springe. Så render min pony uden om det første spring, så jeg kommer meget ud af balance og hænger på siden. Hun galoperer bare videre, hvor jeg så slår hovedet ind i støtten på B'eren smiley jeg fik en lille hjernerystelse af det smiley

  • #70   3. jul 2014 Tror vi mærker os de 15-20 gange smiley

    Eneste gang hvor jeg er kommet rigtig til skade er i november sidste år, hvor jeg røg af og brækkede ryggen og mit bækken..


  • #71   3. jul 2014 Jeg har ikke faldet af nogen i de 6 år jeg har redet men har været meget tæt på det flere gange.

  • #72   3. jul 2014 Tror at det er blevet til over 60 gange. smiley Har også redet virkelig mange forskellige heste på de 13 år jeg har redet, blandt andet en masse små utilredne shetlandsponyer og sådan smiley
    Mit værste styrt var da jeg blev kastet ind i barrieren og brækkede armen. Men jeg er da røget på skadestuen nogle gange med hjernerystelser, sår på hagen og lignenede smiley Ellers aldrig noget alvorligt udover avs i ryggen og en masse hjernerystelser smiley

    Det er dog ikke så ofte at jeg falder af længere, da jeg efterhånden har specialiseret mig i at sidde fast på hestene smiley


  • #74   3. jul 2014 Jeg kan slet ikke huske hvor mange gange i alt, jeg er faldet af en hest... Men jeg ved dog, at i de 3 første måneder jeg fik min hest, nåede hun at smide mig af 4 gange smiley

  • #75   4. jul 2014 Jeg er holdt op med at tælle smiley
    Mit værste fald har vist nok været da jeg var oppe på en hest der var under tilridning og kan ikke huske om det var første gang, men den skulle i hvert fald ride alene efter en anden rolig hest, men pludselig eksploderede den og begyndte at bukke altså virkelig at bukke tror jeg blev siddende 1-2 buk inden jeg røg ned med hovedet først. Jeg fik pustet alt luften ud af mig så kunne ikke få vejret og havde ondt i ryggen lang tid efter, kan stadig mærke det i ryggen når jeg sidder på en bestemt måde efter 2 år den dag i dag. smiley


  • #76   5. jul 2014 er røget af 20-30 gange på 5 år.

    profilbillede
  • #77   5. jul 2014 Hmm nok mellem 50-70 gange i alt.

    Faldt aldrig af min hoppe som jeg havde i 12 år, men hendes sønner her dog tabt mig et par gange.
    Armani 2 gange (Ind til videre) og Atlantis en enkelt gang.

    Mine fald ligger mest tilbage til pony tiden i springningen :))


  • #79   6. jul 2014 Jeg er holdt op med at tælle smiley Mine to værste fald er hvor jeg for 2 år siden brækkede kravebenet, og for 2 uger siden hvor jeg brækkede hoften smiley

  • #80   8. jul 2014 Så mange gange at jeg er holdt op med at tælle

  • #81   9. jul 2014 jeg vil tro omkring 10 gange. smiley

    Mit værste har nok været da jeg havde sprunget for første gang og skulle lige ha et sidste spring, hvor jeg efter springet taber mine bøjler, mister balancen og ryger ind mod væggen. lander uheldigt og brækker min skulder. bliver også snittet af Sylvanas hov på mit knæ. der slap jeg med et blåt mærke på mit knæ.

    det sjoveste har nok været på min efterskole's strand, hvor jeg havde været ende i vandet på en af deres ponyer og rider op på stranden, hvor hun vælger at rulle sig. vidste hun ville gøre det. smiley slap med et ømt knæ og hovedpine et par dage. smiley


  • #82   9. jul 2014 jeg har for resten redet i 12 år. smiley

  • #83   9. jul 2014 Alt for mange gange, men gør ligesom dig.. Udfordre skæbnen for meget. smiley Men mit værste er nok på min tideligere hest, som var en traver.. Jeg tog i skoven uden sadel, med en veninde, og når vi er skoven går det ikke stille til.. Så vi kommer i fuld hammer galop på en sti, og så er der bare pludselig et spring, så min hest refusere, og jeg falder over halsen, og slår hovedet mod en sten. Jeg lå bare og kiggede op i luften i nogen sekunder, og så fik jeg en hestesko, af min veninde da han var 163, og uden sadel er det svært at komme op.. Og så fuld galop igen, hahah. smiley

  • #84   9. jul 2014 Jeg er faldet af 11 gange på 16 mrd xD jeg er bare jeg uheldig

    Det sjove er det mest udfordrende jeg har gjort var en springe med en trækker xD så jeg r bare uheldig


  • #85   11. jul 2014 På min egen pony, som jeg har haft 3,5 år, er jeg faldet af fire gange. En gang ret alvorligt hvor jeg endte på skadestuen med forskellige undersøgelser. Heldigvis ikke noget alvorligt, men det kunne det ligeså godt have været.
    Heldigvis er vi ovre det nu.

    Jeg har ikke længere tal på hvor mange gange jeg er faldet af i de ca 9 år jeg har redet. Det er nok alligevel over de 30 gange smiley


  • #86   11. jul 2014 Sagen er den, at også selvom man virkelig kan få nogle grimme oplevelser med at falde af (har selv ikke turdet ride uden en trækker i et halvt år da jeg engang fald af en rideskolepony og fik min skulder af led, desuden turde jeg ikke ride i lang tid efter indtil jeg mødte min nuværende pony), kan man også få nogle virkelig sjove oplevelser med det. Og nogle gode historier bag efter.

    Her i september sidste pr faldt jeg af min pony, fordi hun blev bange for et hegn der var nogen der var ved at sætte op. Jeg var slet ikke klar på det, så jeg lander nede på jorden uden at tænke over det.
    Hun kigger derefter lidt forvirret ned på mig og jeg begynder bare at grine, af hende, og af situationen fordi det jo var lidt tåbeligt at min gamle dame blev bange for en så ligegyldig ting. og hun bliver også sådan helt lystig.
    Jeg kommer op igen, og vi rider forbi det samme sted igen. Denne gang var jeg klar på at måske ville kigge på det. Men hun gør det samme igen, som om hun ikke allerede var blevet bange for det en gang.
    Hun kigger, stopper og hopper til siden, og jeg var så tæt på at falde af igen.
    Næste gang trak jeg hende forbi stedet, og så stoppede hun igen op.
    Jeg grinte bare så meget og smilede af hende. Jeg besluttede at nu var det nok for denne dage og så kunne vi prøve igen dagen efter (hvor hun slet ikke bare kiggede på noget ;))

    Forresten var det uden sadel.


  • Freja A
    Freja A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #88   2. aug 2014 Jeg er 11 og jeg er faldet af cirka 20 gange smiley

Kommentér på:
Hvor mange gange har du faldet af?:)

Annonce