{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Hest stresser uden foldkammerat {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har en hoppe, som lige var blevet solgt, men måtte sendes retur efter 2 dage, fordi hun det nye sted ikke lavede andet end at gå frem og tilbage ved hegnet. Hun spiste intet, viste ingen interesse for de andre heste på folden og drak kun når den nye ejer trak hende hen til vandet. Hun var tydeligvis meget stresset over, at være blevet flyttet fra hendes foldkammerat herhjemme, så nu da hun er kommet hjem igen, går de sammen igen i en ny flok.

Har I oplevet noget lignende? Har I nogen forslag til, hvordan vi skal gribe det an og vænne de to fra hinanden?

Jeg kunne virkelig godt bruge jeres hjælp! ALLE typer råd og forslag er velkommen, vi vil så gerne kunne sælge hende og have hun får det godt uden den anden hest...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest stresser uden foldkammerat
  • #2   15. jul 2014 Synes bestemt heller ikke det var lang tid at give den. Nogen heste skal bruge flere uge på at falde til smiley

  • #3   15. jul 2014 Den gik med to andre hopper.
    Vi ved godt at det ikke var lang tid, men vi blev alle ret bekymret, fordi hun ikke spiste noget overhovedet, løb frem og tilbage ved hegnet, var dehydreret, svedig og det var så varmt.


  • #5   15. jul 2014 Jeg synes godt nok også det er kort tid at give den. Kender flere heste, for hvem det tog i hvert fald en uge at falde bare lidt til på folden. smiley
    Kom hun i boks det nye sted? Og hvordan tog hun det?
    Hvor er det godt at I tænker på hesten og på at den selvfølgelig skal have mad og vand, men som Dragvik skriver så skal den jo nok spise når den bliver sulten nok. smiley


  • #6   15. jul 2014
    Er det et anderledes sted den er kommet til? Mere gang i den, større eller mindre flok, større eller mindre fold? Grovfoder på folden eller græs eller jordfold?


  • #7   15. jul 2014 Giraffen og kyllingen - Ved faktisk ikke om hun kom på boks, umiddelbart tror jeg det ikke.
    Og ja, det var ret tidligt vi "gav op" på hende, men nye ejer sagde at de aldrig havde set noget lignende, og de havde flere ude at se hende....

    Krikken - Hun kom på en græsfold med 2 andre hopper, som er meget stille og rolige og de havde taget fint imod hende. Hun plejer at gå på fold med 2 vallakker og 2 andre hopper, men har de sidste par måneder kun gået med 1 vallak - min hest.

    Men hun har kun været det samme sted hele hendes liv - hun er 7. Det eneste tidspunkt hun har været væk fra gården var for et par år siden i 2 uger, og vi ved ikke hvordan hun var der, vi har ikke hørt noget skidt.
    Men ja, som sagt har hun de sidste par måneder kun gået med min vallak, som hun også gik med sammen med de andre heste de sidste... 3 år ca.


  • #8   15. jul 2014
    Det var også mest selve stalden. Om hun kom fra en lille stald til at blive flyttet til en stor rideskole :o)


  • #9   15. jul 2014 Hun kom fra en lille stald ja, men jeg ved ikke hvor stor det nye sted er. Men folden var gemt lidt væk, så de kan ikke se eller høre andre heste eller ridecenteret, så det kan ikke have været fordi, hun blev stresset af at der skete meget.

  • #10   15. jul 2014 Jeg ville nok lige give hende et par dage mere, til at falde til ro. :o)

    Er der slet ingen forbedring sket efter 5-7 dage, ville jeg blive bekymret. :o)


  • #11   15. jul 2014 CTS - Altså ved nye ejer eller sammen med den gamle foldkammerat? smiley

  • #12   15. jul 2014 Det nye sted, naturligvis. :o)

  • #13   15. jul 2014 Godt nok, tak smiley

  • #15   16. jul 2014 Dragvik - Jeps, det må jeg prøve! Håber i hvert fald det kan lade sig gøre, ellers bliver hun godt nok svær at sælge og det påvirker også min hest rigtig meget at hun er her, så nu må hun mande sig op og stå på egne ben! smiley

  • #16   16. jul 2014 Er det adskillelse fra foldkammeraten eller det nye sted hun reagerer på?
    Kan du fx gå en tur med hende alene eller sætte hende på en anden fold, der hvor hun er nu, eller reagerer hun voldsomt på det?


  • #18   16. jul 2014 Sig B - Da hun kom herhjem og kom et nyt sted hen, tog hun det rigtig pænt. Hun går bare stille og roligt rundt, kigget en smule, men hun var overhovedet ikke stresset eller nervøs for at være et nyt sted, så jeg tror ikke det nye sted er problemet, men dét at hun mangler ham.
    Hun stressede også lidt over det før de blev solgt, hvis jeg fjernede ham fra folden. Selv hvis hun stadig nemt kunne se og høre ham.



  • #19   16. jul 2014 Men alt i alt lyder det da til, at hun måske bare skal have en kold tyrker og så en masse tid... Så må man jo prøve selv at proppe hende med foder.

  • #20   16. jul 2014 Jasmin har også gået før (da hun gik med en møgkrikke) hvor hun ikke spiste andet end med os, og kiggede hele tiden og ville intet - var tvær og sur og varm. Men det gik over efter et par uger med stressningen.
    Jeg synds også 2 dage er kort, men man kan ikke forvente andet, når hun har været samme sted hele livet. Måske du skulle få Urban flyttet hen til det andet sted i en enkelt uge, indtil hoppen har lært at de andre også er gode nok.

    Det fungerer vel ligesom mennesker, man er altid lidt mere tryg hvis man bare har en man kender ved sin side indtil man kender de andre lidt mere smiley


  • #21   16. jul 2014 Camilla - Ja, Tina forslog også at han fulgte med i en uge eller to, men han skal bare ikke til at følge med rundt i halvdelen af DK, hvis køber ombestemmer sig smiley

  • #22   16. jul 2014 Men det er jo enten det - eller at du muligvis kommer Tim at hænge på hoppen eller at det går ud over att du ikke kan træne Urban selv smiley

    Jeg havde hellere ikke været for det, men hellere prøve end at stå med problemet fra starten smiley


Kommentér på:
Hest stresser uden foldkammerat

Annonce