{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Forfangenhed - Hvordan er det gået jeres hest(e)? {{forumTopicSubject}}

Så var dyrlægen forbi til min pony i dag for at tage røntgen af forbenene efter vi d. 10 havde dyrlæge på ham første gang hvor vi fandt ud af han var forfangen.
Desværre så det ikke ud som vi havde håbet. Venstre forben er der næsten ikke drejet, men højre forben er det drejet ca. 10 grader, så dyrlægen er nu taget hjem for at kigge på billederne igen, hvor vi i morgen bliver ringet op og hører hvad der skal ske med ham.

Da ventetiden er ALT lang og man bliver mere og mere nervøs for den gamle dreng, så tænkte jeg at jeg ville hører hvordan det endelig er gået andres heste efter de har været forfangende.

Hvor meget havde det drejet sig, overlevede de og med hvilke følger? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfangenhed - Hvordan er det gået jeres hest(e)?
  • #2   21. jul 2014 Jeg har ikke så meget erfaring med selv det at Have en forfangen hest, da jeg kun var 10 da min pony blev forfangen, men jeg har meget erfaring med at holde fordangenheden på afstand efter hesten er ved at være rask, så hvis du har nogle spørgsmål skriver du bare så vil jeg meget gerne svare smiley

    Min egen pony overbelaster desværre sine led og gik dermed slidgigt, da hun blev forfangen, så hun blev aflivet efter nogle år i behandling, da vi kunne se hun tilsidst havde givet op og mistet gnisten i øjnene smiley


  • #3   21. jul 2014 Min har været forfangen flere gange. Det dog vist taget meget hurtigt i opløbet begge gange (er ikke sket hos mig)

    Hvor meget hovbenet er drejet ved jeg ikke, hun går kun som hygge/avls hoppe.

    Men hun lever i bedste velgående og spurte min smed sidst hvad han sys om hendes hove og sådan. Han sys de var super gode og intet tegn på hun nogen sinde havde været forfangen.
    Og hun er fyldt med krudt og viser sig gerne frem for en god komentar..

    Min går endda på sommergræs og det hele uden hun er blevet forfangen i år. (fik afvide af tidliger ejer dette ikke var muligt uden føl) men det er det. Og hun har ikke været forfangen har dog haft hende på jordfold 2 gange hen over sommeren simpelthen for hun ikke blev for fed men det også det hele.


    profilbillede
  • #5   21. jul 2014 Min islænder blev forfangen i 04, drejning af hovbenet ukendt. I 08 bliver hun det igen røntgen biller viser drejning på 12 og 14 grader! Hun stod stille i næsten 6 måneder med special beslag. men kom til at fungere 100% som ridehest igen. I 2011 blev hun aflivet pga forbenede dragtbruske. Rgt billederne viste også at der stadig var drejning af hovbenet, men det var hun ikke mærket af.
    Hun kom aldrig til at gå på døgngræs, men det var lige så meget på grund af vægten, men havde den sidste vinter jeg havde hende fri adgang til wrap og frøgræs uden problemet.


  • #7   21. jul 2014 Shadow har forfangenhed han går på jordfold men for meget lidt græs han har haft det et par gange men har overlevet alle gangene og har forsko på fordi at hovene er bløde smiley han er ridehest smiley

  • #8   21. jul 2014 Tak for de opmuntrende historier. Pludselig føler man at der er en chance for han bliver rask smiley
    Det er da helt utroligt hvodan med så stor en drejning alligevel er kommet så godt igennem det smiley

    Har lige to ekstra spørgsmål - Da de blev behandlet var det så kun med boksro, kølige omslag og sandbund, eller var der mere ved behandlingen? smiley
    Og hvornår kan man se om drejningen i benene er stoppet? Når pulsen i benene ikke er så kraftige mere eller?


  • #9   22. jul 2014 Shadow stod bare på løsdrift så han fik ikke boks ro når han havde varme hove kom de koldt vand i en spand og du kan altid ringe til dyrelægen smiley

Kommentér på:
Forfangenhed - Hvordan er det gået jeres hest(e)?

Annonce