{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Jeres Mening om salg af heste {{forumTopicSubject}}

God aften HG smiley
Jeg syntes vis man skaffer sig en hest skal man beholde den og ikke bare sælge den videre og gøre hesten helt forvirret. Der kan stadig godt være grunde til salg f.eks. sygdom, plads, økonomi, manglende kemi mellen hest og rytter. Men nogen af dem der der skriver " 2000 kr. KUN vis afhentning idag"
det syntes jeg ikke er fair overfor hesten. Bare at blive solgt sådan smiley .'
Hvis man sælger sin hest på den måde syntes jeg at man IKKE er en god ejer .Efter min mening skal man først møde hesten og se om det er noget for en.
hvad syntes i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres Mening om salg af heste
  • #2   21. jul 2014 Nu kan der være mange grunde til man skriver sådan.. Det kan være ejer er kommet i problemer og derfor slet slet ikke har råd til hesten og det som følger med..
    Eller måske der er problemer med hesten og fold sådan at ingen af dem fungere sammen.

    Så sys ikke man kan dømme sådan..

    Så har intet med ikke og være en god ejer eller dårlig ejer..


  • #3   21. jul 2014 well, står man og skriver "2000 kr. kun i dag ved afhentning" så er der nok en grund skal du se smiley
    for nogen tid siden stod jeg med 5 ponyer der skulle afsted, da min nabo døde pludseligt. Det skulle også gå stærkt og 3 ponyer blev givet væk, de sidste 2 slagtet.


  • #4   21. jul 2014 Synes det er helt forfærdeligt at nogle heste bliver kastet frem og tilbage.

    Men når det så er sagt, syntes jeg det er helt ok, hvis det er pga. Økonomiske problemer, eller hvis man ikke har kemien med hesten eller andet. smiley


  • #5   21. jul 2014 til TS
    Jeg ved dette er noget firkantet, men du har jo selv heste, som du vel har købt et sted, eller forældrene er købt et sted. Finder du dine egne heste forvirret? smiley


  • #6   21. jul 2014 Jeg er også mest til at man beholder hesten hvis man har anskaffet sig den. Hvis nu man simpelhen ikke kan give den det hjem den behøver, eller andet i den retning så kan jeg godt se at det er bedst at sælge den. Men så skal man altså også finde et ordentligt hjem til den, og ikke bare tage den første der henvender sig.

    Dem som påstår at de elsker deres pony over alt på jorden, og siger at de aldrig vil skille sig af med dem, og holder det - lige indtil de falder for aldersgrænsen. Dem kan jeg ikke forstå. Hvis man virkelig elsker sin pony så himmelhøjt, og ikke kan leve uden den, så sælger man den altså ikke. Jeg ville aldrig kunne gøre det i hvert fald.
    Men syntes efterhånden der er mange der anskaffer sig heste, som ender med at have 21 forskellige hjem. Hesten kan jo ikke selv vælge, så jeg syntes absolut at man skal tænke sig om inden man sælger, og finde noget ordentligt.


  • #7   21. jul 2014 Så det vil sige, at jeg ikke skulle have solgt min bedste ven igennem 4 år til en skøn familie, som elsker den. Dvs. at jeg skulle have beholdt en pony som jeg var ved, at være for lang til og som jeg ønskede at starte stævner med, men jeg ikke kunne pga. aldersgrænsen??? Dvs. at jeg skulle have en pony til at gå som egentlig bare ville være en omkostning for mig, og som jeg ikke ville kunne give det den elskede, fordi man skal beholde den hest/ pony som man nu anskaffer sig. Skulle jeg have redet rundt på en pony som jeg var for lang til hjemme, selvom jeg gerne ville starte stævner? Hvem er det godt for?? Hverken jeg eller ponyen opnår det bedste!

    Hvad så om 10 år og alle ponyer går på en mark fordi de ikke må skifte familie. Hvad med alle de nye talentfulde unge rytter, som så inderligt ønskede sig en pony at starte stævne på og have som sin egen. Det vil de ikke kunne, for hesten/ ponyen skal jo ikke skifte familie. Undskyld men jeg forstår ikke helt denne holdning!!

    Jeg forstår godt at heste ikke skal være kastebolde. Dette ønsker jeg for ingen heste. Men der bliver altså nødt til at være noget handel!! Hvad med den hest/ pony du har. Er den solgt pga. økonomiske problemer?? undskyld men det er altså ikke så mange der er det.

    Som Lille My skriver: man skal tænke sig om inden man sælger.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   21. jul 2014 Jeg har intet imod salg..
    Bare man som ejer sikre sig vidt muligt at hesten kommer til en ny ejer der behandler den godt..

    Ærligt tror jeg at en hest er ligeglad bare den får "kærlighed"...


  • #10   21. jul 2014 Lykke: TS siger jo ikke at heste ikke må blive solgt overhovedet.

    "Men nogen af dem der der skriver " 2000 kr. KUN vis afhentning idag" det syntes jeg ikke er fair overfor hesten. Bare at blive solgt sådan :-/""


  • #12   21. jul 2014 Ponyen var skam ingen top-pony, men en pony der nød at starte et stævne i ny og næ. En pony der virkelig viste sig frem. Jeg var for lang til ham dvs at vis jeg skulle have beholdt ham var han blevet fold bums. Syntes det er synd, at ponyer skal blive fold heste for ingen værtens nytte. Det er vores job som sælger at finde en familie som vil behandle den som den fortjener. Solgte min pony til en familie i Schweiz, og mange kritiserede mig for dette. Men den lever i dag luksus livet og kunne på ingen måde få det bedre.

    Jeg forstår godt, at det er noget pjat at skrive: hvordan skulle jeg lever uden osv.
    Men dette er vel lige så meget fordi folk tror det er et salgstrick. Åhh hun var glad for den, mon ikke vores datter / søn også bliver det. Det er noget pjat!!

    Sælg vis det er det bedste for begge parter men sælg ikke bare for at sælge. Vælg den rigtige fra starten - så vidt muligt.


  • #14   22. jul 2014 Kan godt forstå man sælger hvis man kommer i kogle problemer, men syntes ikke heste skal blive til en kastebold..

    Min egen pony jeg købte for 3 uger siden, han er kun 5 år gammel.. De første 3 år af hans liv har han ikke haft kontakt med mennesker og har været menneske sky.
    De sidste to år af hans liv har han så haft menneske kontakt, og mindst 5 forskellige ejere, hvis ikke flere.
    Jeg har en pony der et blevet kastet rundt med, dog er det ikke så slemt igen (:

    Så er der en jeg står opstaldet ved, hendes hest har haft 8 ejere på to år, og flere end det, for hun kender ikke til noget fra før 2011..

    Syntes ikke man skal tilbyde en hest såda et liv..
    Jeg må heller ikke vokse mere til min pony, men man kan så også sige det ikke er hver dag jeg rider ham, og når jeg gør, så er det turridning, så overbelaster ham ikke (:

    Og hvis jeg gik hen og blev for stor, så ville jeg stadig ikke sælge ham, han er min ven, og jeg sælger ikke mine venner. Man kan lave så meget andet med en hest end kun at ride (:


  • #15   22. jul 2014 Det er ikke fair at heste bliver kastebolde, MEN der er altså tale om heste, ikke små mennesker. De har ikke brug for os, de har brug for andre heste. Så længe køberne behandler dem pænt, og lader dem være heste, så tror jeg de er ligeglade med hvem der står på ejercertifikatet.

  • #16   22. jul 2014 Hvad så med shetlandsponyen eller Falabellaen ?

  • #17   22. jul 2014 Hvad med de to racer?

  • #18   22. jul 2014 de er jo osse små ponyer så skal man osse skille sig af med dem eller hvad?


  • #19   22. jul 2014 Nårh, nu forstår jeg.
    Det kommer jo nok an på hvem man er. Hvis man har haft en Shetter som børnepony, og så man bliver for stor, så er der nok nogen der sælger. Falabellaen er der vel ikke nogen der rider på.. Så den kan man vel ikke helt blive for stor til.

    Men nu er der jo også mange der ikke rider, men kører vogn eller jordtræning. Så man behøver ikke nødvendigvis blive for stor. Jeg kommer heller ikke til at ride på mine ponyer, men har så meget andet at lave med dem smiley


  • #20   22. jul 2014 Der jo mange der sælger hesten pga. konkurrencerne og det må man vel selv om, men jeg tror at der kommer et tidspunkt i alle "hesteliv" hvor hesten ikke skal flyttes rundt på mere og fortjener at få fred.
    Hvis man skriver "2000,- hvis afhentning idag" er det vel et tegn på at man er desperat efter at få hesten solgt. Måske pga. dårlig økonomi. Jeg tror kun folk gør det hvis man ved at hesten vil kunne få det godt et andet sted. smiley


Kommentér på:
Jeres Mening om salg af heste

Annonce