{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Aflivning bedste løsning? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille hoppe på 20 år med diverse småskavanker, som lider af astmatisk bronkitis. Det svinger meget, hvordan hun har det mht. bronkitissen. Siden august sidste år til ca. april i år har hun egentlig haft det fint, men siden april har hun haft perioder, hvor hun har haft det temmelig dårligt. Hun spiser fint, vil gerne snakke, har ørerne fremme osv. men har svært ved at trække vejret. Før blev hun jævnligt motioneret, men dette er i disse perioder ikke muligt, uden det virker til, at hun hvert et øjeblik kan falde om. Jeg har prøvet diverse tilskud og næsespray fra dyrlæger samt urter, men intet er særlig effektivt. Hun har desuden gået i løsdrift i over et år, og jeg har været opmærksom på, at hun skulle være i strøvfrie omgivelser, men hun har det stadig dårligt. P.t. er hendes vejrtrækning heller ikke god, og hun bruger bugen til at presser luften ud. Om nogle dage kommer dyrlægen og ser på hende igen. Har tænkt på, om der skal gøres en ende på lidelserne og aflive hende. Har prøvet så meget, men efterhånden er det blot blevet værre. Vil selvfølgelig snakke med dyrlægen om det, og se, om han kan anbefale andre behandlingsmetoder, men vil også høre, hvad I ville gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning bedste løsning?
  • #2   24. jul 2014 Har hun prøvet en af de større astmamasker, som skal over mulen på hesten? Har hørt ganske godt om den.

    Hvis det også er prøvet, så ville jeg nok overveje om dette var hestens sidste sommer smiley


  • #3   24. jul 2014 JustADreamer: Nej, sådan en har jeg trods alt endnu ikke prøvet, skulle jeg måske snakke med dyrlægen om smiley

  • #4   24. jul 2014 Jeg ville give hende fred ..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   24. jul 2014 Vil mene at aflivning er en (desværre) god løsning.

    Som du beskriver det har din hest det ikke godt. Og derfor er det ikke en forkert løsning


  • #6   24. jul 2014 Tænk på din elskede pony.. Jeg har haft en astma hest for en del år siden..
    Ved godt at dyrlæger er blevet meget dygtigere, men er der værdig for din pony at skulle blive ved?
    Tænk hvis du ikke kunne alt det du gerne ville , bare fordi du ikke kan få luft nok.
    Nu hvor høsten er gået i gang er ved så ikke blevet lidt mere træls for den?
    Tænk dig godt om og se det lidt fra hesten side..


  • #8   24. jul 2014 aflive, den ved det ikke, mærker intet. I stedet for at bruge penge på div. behandlinger til en meget gammel hest.

  • #9   24. jul 2014 Tænk på at hvis du afliver vil det være den bedste løsning fordi... Den lider jo sindssygt og har brug for at komme på de evige hestemarker :). Men det er jo altid svært at sige farvel. Den har jo levet sit liv godt som 20 årig (godt klaret) MEN følg dit hjerte lige meget hvad vi siger skal du holde på din fornemmelse!
    Håber du kan bruge mit "råd"
    kærlig-hilsen Anne Katrine G


  • #10   25. jul 2014 Det er en svær beslutning, som det skal tages af en "professionel". Spørg din dyrlæge hvad hun/han mener er bedst for hesten.

    Min mening er at hvis hesten har smerter, som ikke kan helbredes skal den aflives. Det skal dog også siges at jeg ikke kender meget til sygdommen.

    Det lyder heldigvis til at du passer rigtig godt på den smiley Held og lykke.


  • #11   25. jul 2014 Snak med din dyrlæge, det er ham/hende der har vien og ekspertisen indenfor sådan et område...

  • #12   25. jul 2014 Jeg ville nok vælge den (svære) men rette løsning, at aflive.
    Hvis hesten har det så dårligt at den ikke kan leve under normale forhold, så er det altså ikke et liv der er værd at leve smiley


  • #13   25. jul 2014 Det er utrolig svært, når man ikke har set hesten.
    Men har man prøvet ikke at kunne få vejret ordentligt, så ved man, at det er ren panik indeni.
    Så jeg synes, du skal sige farvel til din dejlige hest, mens hun stadig har et "værdigt" liv og du slipper for at se hende have det endnu værre smiley
    Og jeg har prøvet sådan en maske til min den ene og det hjalp ikke hos os, men det var ret besværligt og dyrt smiley Men for nogen virker den vel smiley


  • #17   25. jul 2014 Kari F: Har før kigget på Mucolyt, men tror ikke, det vil have en afgørende effekt. Har før prøvet tilskud, som indeholder en del af de samme ingredienser som Mucolyt smiley

    Hoppedullen: Tak for tilbuddet smiley Vil først lige høre, om dyrlægen synes, det er et forsøg værd, men tror ærlig talt ikke, at ponyen nogensinde kommer til at blive fri for en eller anden form for tilskud, medicin eller lignende


Kommentér på:
Aflivning bedste løsning?

Annonce