{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det at holde hest?:)
  • #1   28. jul 2014 Jeg bruger 5.000-6.000 hver måned inkl. undervisning og eventuelle stævner (-:

  • #2   28. jul 2014 Men søg i forum - der har allerede været 1000 emner om det samme, hvor folk har været gode til at lave deltaljerede budgetter over deres hestehold (-:

  • #3   28. jul 2014 Dyrlæge er forskelligt fra år til år, da heste jo får skader engang imellem, og jeg har ikke lige nogen fast pris på dyrlæge pr. mdr.

    Opstaldning sommer: 350
    Opstaldning vinter: 500
    Foder: 160 pr. 15 kr sæk (ca. 2 sække pr. måned om vinteren)
    Smed: 410 pr. gang (hver 6-8 uge) inkl. kørsel

    Med i opstaldningen er der hø, halm og wrap. Hestene kommer til at stå i læskur der lige skal bygges, og derefter bliver det selvpas. Vi hjælper med de andre heste (jeg er eneste opstalder ud over ejer, så der er 5 heste i alt).

    Der er lavet en opsparing til dyrlæge regninger, også de obligatoriske som tandrasp og vaccine, samt gødningsprøve + evt. ormekur.

    Jeg bor i midt-/vestjylland.

    Senere kommer undervisning oveni, men dette får jeg ikke endnu, da min hest ikke er tilredet og jeg ikke finder dette nødvendigt.


  • #4   28. jul 2014 Jeg bruger 5-6000,- hver måned på staldleje m. foder (3500,-), kosttilskud, forsikring, smed, dyrlæge.
    Dertil kommer der undervisning som bliver omkring 1200-1600,- pr. mdr.
    Skal jeg have noget nyt udstyr, kommer dette også oveni.
    Så samlet set bliver det ihvertfald omkring 6.500-7.500,- hver måned..... smiley


  • #5   28. jul 2014 Sommer: 2650
    Vinter: 3050
    ^fuldpas. Ikke inkl foder.

    Foder: 159,- foder 15 kg sæk. Ca. 2-3 sække i måneden.
    Spring undervisning: 100 kr pr gang - en gang i ugen
    Dressur undervisning: 195 kr pr gang - en gang i ugen
    Smed: 1200 hver 7 uge, 4 sko
    Dyrlæge: 500-1000 kr hver måned (opsparings konto)
    Forsikring: 4500 årligt
    Klubmedlemskab: 500 årligt
    Stævne: 1000-3000 årligt (inkl starter, trailerleje)

    Der ryger alt i alt mellem 6000-8000 til side hver måned til hest.


  • #6   28. jul 2014 De første 5 måneder jeg havde egen hest brugte jeg omkring 6000,- i måneden da vi havde mange til der skulle ordnes igen (vaccination, smed, udstyr, fys, tænder osv.) men nu når alt er op to date og det nu kun er vedligeholdelse, så omkring 2500,- i måneden alt inkl.

  • #7   28. jul 2014 Hvad koster vaccinationer? Og hvilke skal de have? smiley

  • #8   28. jul 2014 Vaccination er forskellig pris fra dyrlæge til dyrlæge, og hvor mange man kan samle sammen. Jo flere heste man kan få vaccineret på samme tid, jo billigere er det som regel også.
    Jeg har givet alt fra 125-700 kr i vaccination


  • #9   28. jul 2014 en tommelfinger regel jeg har, er altid at have 10.000kr til uforudsete udgifter, du ved ALDRIG hvornår hesten bliver syg eller kommer til skade, og hvor slemt det er smiley

  • #10   28. jul 2014 Ja det er en DYR hobby, men til gengæld er den ALLE pengene værd i mine øjne smiley

  • #11   28. jul 2014
    Det letteste er at tjekke priser de steder du gerne vil have opstaldet hesten og tjekke priser på det foder du gerne vil give. Det er ret forskellige priser alt efter hvilke ting du gerne vil have inkl.

    Jeg regner med cirka 3000 kr til hest pr. måned - det er uden dyrlægeregninger.

    Opstaldning: 750 kr - strøelse, fodring, ridebane og ind/ud luk inkl.
    Hø/wrap 1,75 kr pr. kg købes på stedet: Om vinteren kan hun snildt spise for 500 kr, her i maj måned brugte jeg kun 200 kr
    Foder: 139 kr pr. måned vinter, 100 kr sommer
    Smed: 300 kr pr. gang - forskelligt hvor tit behovet er.

    = 1689. Og af de penge der er tilbage er der så til fys til hesten, udstyr, dækkener, stævnestart, leje trailer osv.


  • #12   28. jul 2014 I opstaldning giver jeg:
    Sommer: 0kr pr måned
    Vinter: 500kr pr måned
    Med i opstaldningen er der halm, ind og udlukning og så fodre gårdejeren 2 gange dagligt.

    Hver måned køber jeg to sække foder til 220 kr stykket.
    Hver 6-8 uge bruger jeg 500 kr på smed og ligger hver måned 900 kr til siden til evt. Dyrelæge. Wrap betaler jeg ca 60-70 kr om måneden for da jeg køber det med andre smiley


Kommentér på:
Hvad koster det at holde hest?:)

Annonce