{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Anbefaling - hjælp - mylerbid {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe godt kunne tænke mig er mylerbid til min hoppe.

Problemet er bare, hvilket et der passer til os ? - ja jeg ved godt jeg "bare" kan ringe og hører nærmere i de forskellige butikker, men jeg vil gerne lige høre jeres mening.

Problemet har altid lagt på at hun ikke har lært at gå frem til hånden, men i stedet for tygger helt ekstremt (er blevet tjekket fra top til tå og tænder ordnet og hingstetand er blevet fjernet hos Hørsholm. Kiropraktor var også ude og løsne hendes overlinje op, da den var lidt stram. Alt dette for en måned siden.)

Chandra, som hun hedder, er meget følsom i munden, jeg har hørt mylerbid skulle være rigtig godt.
Jeg har fået undervisning af Claus toftgaard, Jørgen Olsen og en landsholdsrytter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling - hjælp - mylerbid
  • #2   28. jul 2014 Har lige haft et. Et muler toklat hedder det, fungede hun overhovedet ikke på smiley

  • #3   28. jul 2014
    At hesten tygger på biddet er typisk enten fordi biddet er for langt eller for uroligt ( ofte tre delt, men for nogen er to delt også ) eller en kombination.

    Samt det kan være ridningen.


  • #4   28. jul 2014 Hvad kan jeg så gøre krikken når det kan være 2 delt og 3 delt der kan være for uroligt? Har også brugt 1000 kr på et anatonomisk muffebid med D ringe.. Var vildt irritabel når hun havde det i munden, sad korrekt.

    Jeg tror ikke det er ridningen, når jeg har Claus toftgaard, Jørgen Olsen og en landsholdrytter inden under min ridning og får undervisning 4 gange ugeligt.


  • #5   28. jul 2014
    Jeg vil anbefale dig og tjekke www.hestemund.dk - der er også en masse videoer på youtube. Samt jeg gerne sender hendes bog.

    Men start med og få målt hestens mund med en bitfit fx - de udlånes i mange ridebutikker eller ved private. Der efter forsøg med et ganske alm. to delt i passende størrelse også med et ganske alm. udelt - de fås til fx 129 kr mener jeg i Horze eller Hooks, ikke de tykke sorte gummibid.

    Det kan godt være ridningen - min tygger fx hvis jeg tager for meget fat, eller hun spænder under ridningen. Men det er kun kort varigt. Dyr undervisning er desværre ikke altid = god ;o).

    På hestemund.dk er der en video om bid der skal passe i længden, på youtube er der en video om hvordan man måler med bitfit.


  • #6   29. jul 2014 Myler er toppen! smiley
    Havde nogle problemer med min hest og gik derfor på jagt i bid-junglen smiley endte med at købe et Myler bid og har aldrig fortrudt det! Min hest åbner nu selv munden når jeg fører bidet mod hendes mund, under ridning er der meget mere ro i hendes mund og så virker hun bare så meget mere tilpas med det her bid! smiley
    Bor du i nærheden af en Horze butik? Der købte jeg mit, og fik lovning på de tog det tilbage mod 10%, hvis ikke det passede elr fungerede for os.
    Men som Krikken anbefaler så kig Hestemund.dk som er meget brugbar og evt læs hendes bog. Og som Krikken også skriver så mål hendes mund, men du kan bare bruge en halmsnor i stedet for en bitfit, gør jeg altid og det funker upåklageligt for mig smiley


Kommentér på:
Anbefaling - hjælp - mylerbid

Annonce