{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.889 visninger | Oprettet:

ADVARSEL Århus Ridecenter {{forumTopicSubject}}

PAS PÅ hvis du overvejer at flytte din hest(e) til Århus Ridecenter.


Jeg har haft Shubi stående på Mariesminde (som huser Århus Ridecenter) siden februar i en privat lejet stald, som derfor også blev ledet privat.
Jeg har aldrig før oplevet et så fantastisk sted! Gode faciliteter, dejlige mennesker og en fantastisk ledelse af stalden, som gjorde at der var plads til alle - ikke bare i flotte ord, men i praksis!

Jeg har haft min gang på mange ridecentre, klubber og private stalde. Og altid har der været hvisken og tisken i krogene - utilfredshed over dette og hint!
Hvis der er en konflikt opstalder og udlejer imellem, ender det ofte med at opstalderen bliver smidt ud, fordi udlejer ikke gider bøvl.

"Hvis man er utilfreds, kan man jo bare smutte"
^ Det har man som opstalder, nok hørt et par gange fra staldejeren/ledelsen.

Men i den privat lejede stald - under den private ledelse - sagde man "Hvis nogle er utilfredse, skal vi finde ud af hvorfor - og have det løst"


I starten af juli, blev det offentliggjort at Århus Ridecenter fra den 1. August ville stå for ledelsen af stald 2, som er den min hest og en del andre, står i.
Det kom som et lyn fra en klar himmel.


Dette betyder selvfølgelig at der skal skrives kontrakt med den nye ledelse, altså Århus Ridecenter.
Denne SKAL underskrives inden den 1/8 for at hesten kan blive stående - dvs. at nogle opstaldere er blevet bedt om at underskrive kontrakt med mere eller mindre ukendte personer, mens de har været på ferie i udlandet.


Jeg modtog min kontrakt (den første) på mail d. 18/07 - dvs. jeg har reelt set haft fra d. 18/7 til d. 31/7 til at tage stilling til om jeg vil skrive under på at have min hest der, på helt andre betingelser, vilkår og priser, end da jeg flyttede derud.

Århus Ridecenter var så sikre på min umiddelbare accept af kontrakten, at de samme dag havde sendt 2 eksemplarer med post DK, med en frankeret svarkuvert, så jeg kunne sende den ene underskrevne tilbage.
Sådan blev det dog ikke.

Efter en længere korrespondance over mail, satte vi os ned kl. 10 søndag morgen d. 27/7 og holdte et ca. to timer langt møde, hvor der blev skrevet ændringer i kontrakten, og udpensling af punkter, ned.
Enden på dette, blev at de sagde de vil have et svar mandag d. 28/7, på om Shubi skal stå der i august mdr. (der ville vi skulle lave en helt anden, midlertidig kontrakt) og/eller om der vil blive skrevet under på kontrakten, så Shubi kan stå der, til en af parterne opsiger kontrakten.


Søndag aften (d.27/7) får jeg en mail om at de tilbagekalder deres tilbud om opstaldning sendt til mig den 22. juli både på mail og som post.
Og hvis jeg ønsker at stå der på et senere tidspunkt SKAL jeg skrive under på en helt speciel fuldpasordning som koster 3000.- om måneden. (En prisstigning på ca. 80 %)
Dvs. at jeg ikke kan stå der på samme vilkår, betingelser og priser, som andre opstaldere på Århus Ridecenter.


Jeg vil som sådan ikke sværte dem til, da jeg som sagt har været enormt glad for stedet - men jeg vil gøre Jer som hesteejere og eventuelle kommende opstaldere på Århus Ridecenter, helt klart, at kontrakten bør blive læst GRUNDIGT igennem!


Især bør man være meget opmærksom på, om
"Varsling for forhøjelse af staldleje"
og
"Varsling for opsigelse"
passer sammen.


Så man ikke ender i en situation hvor man ikke har råd til prisstigningen (eller bare ikke ønsker at stå der til den nye pris), men ikke kan komme ud af det, før ændringen er trådt i kraft, og pengene overført.


Derudover vil jeg anbefale alle der ønsker at have hesten til at stå på Århus Ridecenter, at have ALLE aftaler på skrift.

UNDERSØG om de ting der bliver sagt er rigtige.
BOR ned i punkterne i kontrakten.
Lad jer ikke forblinde af de flotte faciliteter, ord og visioner - for ja dem er der masser af - men se stedet for det, det er, og føl efter i maven.


Tænk jer om, før i skriver under på noget i måske fortryder og som kan blive en meget dyr og træls lærestreg.

....

Det er pisse ærgeligt. Det er et sindssygt lækkert sted.
Og jeg er virkelig ked af den drejning det hele har taget.
Men som sagt;
Pas nu på!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL Århus Ridecenter
  • #1   29. jul 2014 Det lyder helt sindssygt i mine ører med 3000 i opstaldning ?.:O. Især det område.
    Jeg kommer selv fra Vestsjælland nær Slagelse . Og jeg giver selv 1200 for boks ,hø,halm og wrap. Plus en 100 kr for at de står for udmugning (maskine).
    Jeg bruger ca.1500-1700 kr om måneden på opstaldning og foder som jeg selv køber .
    Jeg som troede at Jylland var super billigt et sted at ha hest:)


  • #3   29. jul 2014 Pia
    som TS skriver, så har hun det hele på skrift, med at de laver det om uden videre!
    Jeg ville nok være lidt mere forbeholden, og passe lidt mere på end du giver udtryk for at ville smiley


  • #4   29. jul 2014 TS thumbs up, for at du gider prøve, at gøre det nemmere for andre smiley

  • #5   29. jul 2014 Pia:
    Det er netop den fornuft du skal holde fast i smiley
    Jeg håber du bliver rigtigt glad for at stå der.
    Det jeg bare ønsker at gøre opmærksom på, er at man skal læse kontrakten grundigt igennem.

    Og så synes jeg lige du skal se den prisliste jeg har fået tilsendt af Århus Ridecenter d. 22/7. Så du lige har noget reelt at kigge på, og ikke kun mundtlige aftaler.
    Læg især mærke til hø mængden.

    http://gotinstincts.dk/media/1010/prisliste.pdf



  • #6   29. jul 2014 Og det har Altid været 8 kg.

    Siger det bare smiley

    ^Sikke da nogle underlige smileys der er her på HG egentlig.

    Lonny: Ja jeg synes også det er liiige i overkanten. smiley

    Og tak Anja - det kræver godt nok alligevel noget is i maven. (Jeg står jo altså stadig derude med hesten smiley )
    Jeg synes bare det ville være så skide ærgerligt hvis folk skriver under på noget de fortryder.
    Og vil bare gerne have bredt ud at man skal være OBS smiley


  • #7   29. jul 2014 3000,- er godt nok meget for opstaldning, selv hvis de har gode faciliteter. Jeg giver selv 1000,- om måneden inkl. Boks, foder, ind og ud lukning osv.. Der er dog en rideskole i nærheden af mig som også tager 2500,- pr. hest i opstaldning smiley
    Godt du gør os opmærksom på det smiley


  • Peter T
    Peter T Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   29. jul 2014 Ret skal være ret.

    Vi vil ikke have heste opstaldet på Aarhus Ridecenter uden at der er en opstaldningskontrakt, og vi har i den konkrete situation vurderet, at vi ikke kan leve op til den pågældendes forventninger til fleksibilitet i forbindelse med selvpas opstaldning hos os.

    Som følge deraf konkluderede vi, at vi i stedet kunne tilbyde en fuldpas ordning frem for en selvpas ordning baseret på eventuelle tilkøb. Da en fuldpas ordning til ca. 3.000 kr. per måned ikke havde interesse, kan vi ikke tilbyde den pågældende opstaldning fra 1/9. I stedet har vi tilbudt den pågældende at blive stående på vores ridecenter i august på samme vilkår som hos tidligere udlejer, så vedkommende har tid til at finde et andet sted.

    Lige nu har vi ikke modtaget nogen tilbagemelding fra den pågældende om vores tilbud, men læser i stedet den pågældendes advarsel på Hestegalleriet, som vi finder besynderlig.

    Vi glæder os til gengæld over, at den pågældende slutter af med at skrive, at ”Det er et sindssygt lækkert sted” og det er vi helt enige i!

    Lige nu har vi ventelister, men det skal ikke afholde nogen fra at komme og besøge os. I den forbindelse kan man også få en kopi af vores opstaldningskontrakt.

    Såfremt det har interesse, kan vores daglige leder Peter Tapdrup træffes på telefon 20137079 eller på email peter@tapdrup.dk, hvis nogen skulle være interesseret i at aftale besøgstid.

    Med venlig hilsen

    Aarhus Ridecenter
    Blåvej
    8471 Sabro


  • #10   29. jul 2014 Der er jo altid 2 sider af en sag, og hvor er det dejligt at få begge sider af denne konflikt.
    Jeg er ikke tilhænger af at man hænger ridecentre ud på offentlige sider, og jeg må sige at jeg egentlig godt kan forstå Aarhus rideklub i denne sag.
    Hvis der har skullet et 2 timer langt møde til at gennemgå en kontrakt med opstalder, og man stadig ikke er nået til en enighed omkring selvpas opstaldning, ja så kan jeg godt forstå at Aarhus rideklub melder klart ud at de ikke mener at kunne imødekomme trådstarters krav til selvpas,og derfor ser sig nødsaget til kun at kunne tilbyde hende fuldpasordning. Det er vel en virdering af at begge parter kan stilles tilfreds i det lange løb, og ikke rende ind i ustanselige problemer.
    Som trådstarter så fint selv påpeger, så er der ikke noget værre i en stald, end dem der konstant har et eller andet at brokke sig over!


  • #11   29. jul 2014 Der er en del jura i dette.
    Hvis der er kontrakter med tidligere udlejer, så er ny ejer/udlejer forpligtet til at overtage alle lejere på deres gamle kontrakter. Der kan så varsles ændringer i henhold til tidligere kontrakt.


  • #12   30. jul 2014 Hej Peter smiley

    Det eneste jeg skriver, er at man skal kigge kontrakten grundigt igennem inden man underskriver. Det går jeg ikke ud fra du kan se et problem i. smiley

    Selvfølgelig kan i ikke have opstaldere uden kontrakt.
    Men det betyder ikke at kontrakten behøver at være udformet på den måde, den er.
    Og man behøver måske ikke at vælge at gøre det i præcis den måned hvor der er allerflest på ferie.

    Mht. Fuldpasordningen:
    Faktum er at der er blevet skrevet til mig på mail at ”Aarhus Ridecenter overtager forpligtigelserne fra 1. august på de vilkår, som *tidligere udlejer* tidligere har annonceret på Facebook jf. vedhæftede pdf.”

    Efterfølgende viste det sig desværre, at kontrakten som i tilbød ikke levede op til disse tidligere vilkår. Kontrakt og vilkår blev løbende ændret som måneden skred frem og dette har selvsagt givet en del uro i stalden.
    Ikke mindst fordi at de ændringer som hver enkelt fik foretaget, ikke fra jeres side blev bragt ud til resten af opstalderne.

    Eksempelvis var der i vores første version af kontrakten lavet en forskel på opsigelsesfrist og varselsfrist ift. ændringer af staldleje, som gjorde at det som opstalder hurtigt kunne blive en dyr fornøjelse.
    Dette blev ændret i vores kontrakt, men ikke nødvendigvis hos andres.

    Det møde vi havde d. 27/7 blev afsluttet med, at vi fik en dag, til at tage en beslutning omkring de ting vi nu havde drøftet på mødet.

    På dette tidspunkt havde vi fået snakket en del om hvordan de nye vilkår ville være.
    Vi havde fået afklaret mange ting, især mht. priser, facilitets regler, ansvarsfordeling (f.eks. hvem står for at vedligeholde hegn eller vande hestene på folden om vinteren), hvilke ydelser der bliver tilbudt, bestilling og betaling for disse ydelser.

    I bad os ved 12 tiden om at overveje om vi stadig ville have vores hest opstaldet hos jer. Vi sagde til jer at vi ikke var sikre på at vi ville kunne give et svar allerede efter 1 dag, men at vi helt sikkert havde fået noget at tænke over, især i forhold til de ydelser i tilbød.

    Men hen på aftenen (18:55), modtager vi så en mail hvori der står at vi ikke vil have mulighed for at blive opstaldet under samme vilkår som andre opstaldere.

    Vi har ingen grund til at blive stående i august. Der er masser af græs i DK, så i denne periode går det jo rimeligt nemt.
    Derfor har vi heller ingen grund til at skynde os med et svar, da vi har boksen til og med d. 31 juli og vi blev bedt om at bekræfte hvis vi ville blive.

    Grunden til at jeg skriver denne advarsel, er så såre simpel at jeg finder den på sin plads.

    Jeg er ikke bitter eller vred, jeg har virkelig været glad for det sted, og synes det er fedt at jeg nu ved hvordan det kan gøres så alt bare kører.

    Jeg er bare virkelig nervøs for at andre får et smæk over fingrene, og derfor beder jeg om at man tænker sig godt om og læser tingene igennem.

    Rebecca p
    Det er Aarhus Ridecenter det handler om, ikke Aarhus rideklub (vilhelmsborg) smiley
    Bare lige så det er på plads. smiley


  • #13   30. jul 2014 Jeg undre mig rigtig meget over tidsfristen.
    Jeg vil jo mene, at man ska ha mulighed for at opsige og finde et andet sted, hvis det nye ik passer ind, det andet er unfair og på grænsen til tvang (til underskrift)
    Der hvor jeg har stået, har vi altid fået fx prisstigninger 2-3 måneder før igangtrædelse.

    Synes det er en fin advarsel, det er udhængning.
    For ville selv synes så et sted er uinteresant, pga. den pludselige og noget dyre ændring.
    Jeg står selv i Århus, tættere på Århus og der når den pris ik engang op for fuldpas.


  • #16   31. jul 2014 Jeg er så også tidligere opstalder på stedet...

    Tilbage i Marts 2013 ringer jeg til stedet for at hører om det kan rumme en hingst og hvis der er noget det kunne så var det det, kompetente ansatte (den gang) og uha uha et flot ridecenter...

    Vi vælger 3 personer fra samme sted med 4 heste at komme i løsdrift til en overkommelig pris. Vi skulle på special kontrakt, vi bliver tilbudt en god aftale. MEN MEN MEN lige som de andre så sker der ændringer pludselig i priser m.m NY LEDELSE. Vi forhandlede og forhandlede, nogle gik næsten psykisk ned og måtte gå grædende fra stedet. INGEN løsdrift - Kun boks til højere pris! - Vi havde stået der i 1½måned og magtede ikke at skulle flytte igen, vi fik en aftale hvor i vi skulle hjælpe til med de andre opstaldere med fodringer osv for at holde prisen godt nede. MEN MEN MEN ....

    Der var meget muren i krogene specielt over min hingst som absolute intet ballade lavede (Han stod på græs på en fold længere væk) ... Bliver ringet op at den staldansvarlige har sat 2 brunstige hopper op ved siden af min hingst så han var kogt helt af! FLOT FLOT... Svaret fra den ansvarlige ( 2 og 3 års hopper kan ikke komme i brunst) der startede lavinen for mig og viste dette ville være op ad bakke. Jeg lavede flere og flere aftaler om at der kun skulle gå vallakker på den eneste side der kunne stå andre heste, knoklede med at lave forsvarligt hegn (for egne penge) sammen med en anden opstalder. MEN MEN MEN det bliver jo igen lavet om som vinden den blæste....! Ak og ve! Det var et marridt ikke nok med "snakken" men også de aftaler der ALDRIG blev holdt.
    Det endte med jeg måtte sætte min egen vallak og min gamle hoppe op ved siden af hingsten for at give ham "fred" ... Jeg var blevet lovet 2 folde med græs (betalte jeg for) de gik nu på jord folde hvor de glemte at give hestene vand. Fik en aftale om de skulle morgen fodre... Det skete så når den staldansvarlige huskede det, igen som vinden blæste... Det ender så med jeg ikke gider mere bøvl. Så jeg vander (der er langt til det nærmeste vand) og fodre selv morgen og aften!

    Efter ca 3 uger bliver jeg trukket til side.
    Jeg havde 48 timer til at kastere min hingst eller flytte mine heste! - ØHH HVORFOR? Jeg havde netop købt min avls hingste med deres accept den kunne stå der. De havde ikke længere mulighed for at opbevare den... Der stod jeg med 3 heste. I stedet for at lukke munden på de mennesker der reel var problemet.
    Fair nok men så flyttede jeg hestene med acceop jeg ville få mit dep tilbage så jeg kunne bruge det et nyt sted. Bad utrykkelig om pengene inden jeg forlod stedet men fik lovning på en overførelse hurtigst muligt... MEN MEN MEN det skete jo ikke. Min far blev så indraget i denne sag da de efter jeg havde flyttet hestene påstod jeg havde 45 dages opsigelse af de 2 andre heste. SAY WHAT? Inden jeg flyttede dem var det helt fint, efter jeg havde flyttet dem så havde jeg pludselig en opsigelses periode ifgl min kontrakt og at det nu kun var hingsten der skulle flyttes? Og den staldansvarlige nægtede al kendskab til nogen eller noget...
    Med mail frem og tilbage endte det med de gik i baglås på blå stue og opretholdte opsigelsen på mine 2 ud af 3 heste... Så farvel til 4800 kr..! 3 x 1 mdr dep...

    Så nej jeg har ikke ret meget godt at sige om ledelsen og deres fiduser!

    Så hvis du spørger mig så mener jeg de tager røven på en -* med vilje smiley

    Og ja der er 2 sider af en sag... Dette er min!


  • #17   31. jul 2014 Og lad mig gætte de har 30 dags prisstignings varsel og 45 dages opsigelse... = 15 dage i den højepris smiley

  • #18   31. jul 2014 Mariesminde har i mange år haft dette ry..... Gad vide hvorfor....

  • #19   31. jul 2014 StaldArthur: Hold da op!!!
    De ved jo vitterligt intet om lov og moralle.
    Er man ik jurist som opstalder, blir man satme snydt.
    Skræmmende...


  • Tanja R
    Tanja R Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   1. aug 2014 Godmorgen til jer alle.

    Ja nu må jeg jo desværre lige et smut på banen i denne tråd, håbede ikke det var nødvendigt, men kan se at mit firma bliver "trukket" lidt med ind i debatten.

    Jeg hedder Tanja Rusovic og ejer firmaet, Rusovicdressur som er en træning/uddannelsesstald og vi har enkelte salgsheste.
    Jeg har i starten af Maj 2014, indgået ind aftale med stedets ejere om at leje en stald på stedet fra 1.7.2014.

    Jeg har en kontrakt som jeg er tilfreds med. Den adskiller sig muligvis fra de andres på stedet, men jeg lejer jo også et hel separat staldafsnit og skal køre min forretning derfra.

    Jeg er meget ked af at høre om alle jeres dårlige erfaringer med stedet/ejerne, men vil gerne pointere at jeg INTET har med det at gøre, og Rusovicdressur kun har lejet sig ind på Århus ridecenter..

    Dinah: Jeg har ikke hørt om noget uro mv. da jeg forhandlede min kontrakt med ejerne, og var derfor uvidende om situationen. Min mand og jeg har gået derude gennem nogle måneder, og forberedt/bygget om til min forretning, og har heller ikke der hørt eller mærket noget negativt. Jeg ved at der er lidt uro derude pt i forbindelse med ændringer i de andre stalde, men ikke i min.
    Jeg kan, som du skriver, også være urolig for at alt det skriveri på nettet, kan give bagslag, men må også tro på at folk kan skille tingene ad.
    Min træning og uddannelse af hestene, samt salgshestene bliver jo ikke dårligere fordi at en del mennesker desværre har haft dårlige oplevelser med stedet, det er jo mig og min ridning der skal bedømmes i min forretning smiley (og det emne skal denne debat ikke drejes over på)

    Jeg har som nævnt intet med de andre stalde og kontrakter at gøre, men bruger jo de samme faciliteter som de andre, men kører min egen stald på egen kontrakt, og den er jeg tilfreds med.

    Jeg er som nævnt, ked af at høre om jeres dårlige oplevelser derude, men er i ikke søde, at undlade at mit firma bliver involveret i denne debat da den er uden skyld i sagen..

    God dag til jer alle.

    Med venlig hilsen

    Tanja Rusovic
    www.rusovicdressur.dk


  • #21   9. aug 2014 Jeg giver 2.300,- for opstaldning af hest. Der er foder, ind og ud lukning i hverdage (vagter i weekenden, men kun 4 heste at tage ind/ud) 2 udendørs baner (spring/dressur) ridehus og en hyggelig stald. (-:
    Men, 3000 lyder meget voldsomt.


  • #22   10. aug 2014 Eva:
    Jo Shubi blev flyttet d.30 juli smiley

    Sorte Bandit:
    Netop det med tidsfristerne var et stort problem. Man kunne nemlig ikke nå at blive enige om kontrakt inden den skulle underskrives. Min bil var i stykker i de 2 uger jeg havde en email korrespondance med Aarhus Ridecenter, så jeg var slet ikke derude, og kan derfor også nemt sætte mig ind i, hvor hårdt det måtte være ikke engang at være i landet.

    Tanja R:
    Lyder dejligt i har forhandlet jer frem til en tilfredsstillende kontrakt.
    I har selvfølgelig intet at gøre med Aarhus Ridecenter, ud over placering.

    Der er stor forskel på at være privatopstalder og virksomhed.

    ---------
    Siden jeg skrev denne advarsel på HG, HN og FB, er der mange – skræmmende mange – der har skrevet til mig, og jeg er blevet lige forskrækket hver gang, over hvordan Aarhus Ridecenter kan finde på at opføre sig.
    Nogen kan ikke udtale sig offentligt pga. diverse årsager. Andre har skrevet deres historie her.

    Jeg har fået bekræftet at man skal passe på med Aarhus Ridecenter som privatopstalder. Og hvor er det ufatteligt øv at de fortsætter med at prøve at få folk til at underskrive en kontrakt der på ingen måde er i orden.

    Hånden på hjertet, så tror jeg de fleste privat opstaldere synes det vigtigste på et opstaldningssted er, god stemning, ok vedligeholdelse af faciliteter og især tillid til at tingene bare kører – aftaler overholdes, og derfor ved man at ens hest det lige fint, uanset om man ligger syg i sengen derhjemme, eller man er ude ved den.
    Dette er endnu ikke blevet opfyldt af Aarhus Ridecenter.

    Så jeg skriver det igen :
    LÆS kontrakten, inden I skriver under.
    UNDERSØG om de ting der bliver sagt/lovet er korrekte.
    FØL EFTER i maven.


Kommentér på:
ADVARSEL Århus Ridecenter

Annonce