{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Mylerbid - HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe godt kunne tænke mig er mylerbid til min hoppe.

Problemet er bare, hvilket et der passer til os ? - ja jeg ved godt jeg "bare" kan ringe og hører nærmere i de forskellige butikker, men jeg vil gerne lige høre jeres mening.

Problemet har altid lagt på at hun ikke har lært at gå frem til hånden, men i stedet for tygger helt ekstremt (er blevet tjekket fra top til tå og tænder ordnet og hingstetand er blevet fjernet hos Hørsholm. Kiropraktor var også ude og løsne hendes overlinje op, da den var lidt stram. Alt dette for en måned siden.)

Chandra, som hun hedder, er meget følsom i munden, jeg har hørt mylerbid skulle være rigtig godt.
Jeg har fået undervisning af Claus toftgaard, Jørgen Olsen og en landsholdsrytter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mylerbid - HJÆLP !
  • #2   30. jul 2014 Ville og sige du skal få en ud og kigge på din hests mund, der kan fortælle dig præcis vilket bid der er bedst for jer..

    Men når hesten tygger meget på bidet er det tit fordi bidet er for langt eller for uroligt.
    Så syns du skal måle din hests mund, man kan få en bid måler til det, og når du så køber bid så mål dem du køber, det er ikke altid de mål der står passer helt.

    Hvis længden passer så ville je umiddelbart anbefale dig et stang bid med tungefrihed men du skal finde ud af hvor meget plads der er i hestens mund, om den har stor eller lille gane, man kan selv prøve at mærke med.en finger op i ganen på hesten hvor du mærker efter om der er meget blødt eller mest hårdt, dette er vigtigt så du ikke risikere at buen på tungefrihedsbidet skraber op i ganen.

    Og så er det ikke godt at ha ophæng på et bid med tungefrihed, da det får bidet til at rotere en smule så det trækker op i mundvigerne, og der vil rotationen dreje buen på bidet op i ganen, og det er ikke rart for hesten.
    På denne måde går iden med at ha tungefrihed ud, da bidet bliver hårde i munden fordi det presser op i ganen. Så jeg ville vælge tungefrihed med alm bidringe.

    Men vil stadig sige det bedste er at få en ud at sige præcis hvad årsgen et til den tygger, og du får det helt rigtige bid. Kan jo være i finder frem til noget helt andet..


Kommentér på:
Mylerbid - HJÆLP !

Annonce