{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Slidgigt i forkoderne {{forumTopicSubject}}

hej.

min hest har lige fået konstateret slidgigt i forkoderne dog i en meget mild grad.
dyrelægen sige han bliver normal ridehest igen.

mit spørgsmål ville i købe BOT gamcher til hans forben og BOT staldgamcher til om vinteren. smiley

håber i vil hjælpe mig da jeg vil min hest det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidgigt i forkoderne
  • #1   30. jul 2014 Axel har osse slidgigt i forkoderne. Hvad mener dyrlægen med "blive ridehest igen"? Er den halt nu eller...?
    Slidgigt kan man ikke kurere og evt ledforandringer er permanente.

    Axel fik det konstateret for 2½ år siden. Jeg stoppede med at springe på ham, ikke på dyrlægens "ordre" men fordi spring jo er slidsomt for forbenene og så synes jeg ikke det var så vigtigt vi kunne springe. Derudover har vi begrænset trav på asfalt til når der køres stævner.
    Men udover det bruges han helt normalt og uden særlige hensyn. Han får glucosamin og MSM, om det gør en forskel skal jeg ikke kunne sige.


  • #2   30. jul 2014 gider ikke bruge pengene på glucosamin da der er stor chance for det ikke vil hjælpe.

  • #3   30. jul 2014 Min har også gigt, hvor Bot staldgamacher hjælper godt om vinteren, gluckosamin hjælper virkelig godt sammen med msm samt hyben, så det synes jeg alligevel du skulle prøve.
    Hun er blevet pensioneret fra springning, og holdt jævnt i gang med motion. On off træning har gigtheste absolut ikke godt af.
    Alt det bedste til jer:-)


  • #4   30. jul 2014 der er stor forskel på og det er gigt eller slidgigt smiley

    hans slidgigt er minimalt derfor må min stadig godt springes på ordenlig bund smiley
    go rides i små classier i terrænet smiley

    tænke nemmelig også BOT staldhamcher om vinteren smiley

    dyrelægen syntes vi skulle vente med glucoasamin til om 2 måneder når han kommer ud og tjekker igen smiley


  • #5   30. jul 2014 Jeg bruger både BOT staldgamacher og ridegamacher, og jeg er rigtig glad for dem. Men jeg ville altså også give et glucosamin-præparat, for det GØR en forskel. Ved godt, at der er forskel på gigt og slidgigt, men min galopdreng (som er slidt i koderne pga sin fortid som løbehest) fungerer rigtig godt på det.

  • #6   30. jul 2014 Vi venter med at komme glucodamin til om 1-2 da det er det Dyrelægen har bedst os om smiley
    BOT bliver bestilt så hurligt som muligt smiley
    Bruger du/i BOT hele året eller kun om vinteren smiley


  • #7   30. jul 2014 Jeg vil klart anbefale en "magnet" til at ligge i vandtruget, det hjælper mod bla. gigt

  • #8   30. jul 2014 Det var ikke det jeg spurgte om.
    Og han drikker kun af sit vand vis det er helt rent og der ikke ligger noget i smiley


  • #9   30. jul 2014 Vandet er helt rent og det afgiver ingen smag eller farve. Det var iøvrigt også bare et godt råd.

  • #10   30. jul 2014 Jeg bruger BOT staldgamacher hele året - det forhindrer galle og holder blodomløbet i gang. Når jeg rider, bruger jeg kun BOT, når det er koldt - der er jo rigelig varme og blodgennemstrømning i disse varme dage. smiley

    Når du engang vælger at påbegynde med glucosamin, så kan jeg anbefale dig at gå på de engelske websites - det er langt billigere at bestille det hjem fra England end at købe det gennem dyrlægen herhjemme. Og det er nøjagtigt samme produkt. Selv bruger jeg Cortavet, som jeg er rigtig glad for.


  • #11   30. jul 2014 Micala -jeg måtte såmænd osse springe på Axel, dyrlægen har ikke sagt det er no go.
    Men fakta er at spring slider på forbene (særligt hvis der osse snakkes dybe landinger o.l. i terrænet). Så er det op til en selv hvor hurtigt man vil slide den op.

    jeg laver stadig en sjælden gang imellem lidt cavaletti-arbejde med Axel, men det egentlig springning er droppet, ikke fordi han bliver halt eller noget, men for at undgå at forværre og slide ham op hurtigere end nødvendigt


  • #12   30. jul 2014 Ved bare min hest vil bliver rigtig trist vis han aldrig skal springe mere smiley
    Og som Dyrelægen sagde på ordenlig bund og med måde så kan han sagtens smiley


  • #13   30. jul 2014 Micala -det var heller ikke for at sige at det er helt forkert hvis du springer smiley

    Blot lige en reminder om at det ER slidssomt, så det er noget man skal have med i baghovedet og planlægge sin træning efter smiley


  • #14   30. jul 2014 Det har jeg skam også men ved bare fra da han ikke måtte springe i 3 uger han sparkede bukkede og dansede på dressur banen. ??

  • #15   31. jul 2014 Hvorfor vente med glucodamin, hvis du allerede nu ka forsinke det?
    Det går kun 1 vej, den forkerte.
    Min gamle hoppe har slidgigt i alle 4 koder, og fungere rigtig godt med Cortaflex HA.
    Jeg vil sige det virker på de fleste hest, og nok især dem med en mild grad af det.
    Men ellers lyder BOT om vinteren ik som en dårlig ide.
    Hvis min får problemer, får hun bare almindelige staldgamacher på, de virker fint.


  • #16   31. jul 2014 Læs længere oppe så vil du vide hvorfor!
    Han har fået sprøjten noget medicin direkte ind i forkoderne! smiley


Kommentér på:
Slidgigt i forkoderne

Annonce