{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Salg af hest med astma? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Befinder mig i lidt af et dilemma, da jeg har denne her utrolig dejlige hest, som jeg ikke rigtig ved om jeg skal sælge eller ej.
Dilemmaet er egentligt ikke rigtig om jeg har lyst til at sælge, men om jeg kan sælge ham, eftersom han har astma.
Hvis ikke han havde astma, så var han sat til salg, da jeg ikke føler at jeg har den nødvendige tid til ham længere, og da jeg snart skal ud og rejse i 3 måneder og derefter gerne begynde på en uddannelse, vil det pine mig at han bare står og glor på marken derhjemme.
Hesten har som sagt astma, dog er det i en meget mild grad og han bliver kun påvirket af det hvis det støver rigtig rigtig meget. Han kan sagtens fungere på stald, så længe han ikke står på halm samt får vandet hø og/eller wrap + daglig fold tid.
Hesten er en PRE og er utrolig arbejdsvillig, han elsker at lave noget, og netop derfor vil det pine mig at han bare står og glor.
Han er ikke helt alderssvarende uddannet (han er 9 år gammel), eftersom han næsten stod stille det første år jeg havde ham (da han var 5) pga lang og træls vinter.
Derudover stod han også stille (uddannelses mæssigt) det meste af sidste år pga jeg ikke havde tiden og lysten til at ride seriøs ridning dagligt, derfor blev det til en hel del ture både alene og sammen med andre.

Mit spørgsmål er derfor:

Vil jeg kunne sælge ham? Og hvor meget ville I sætte sådan en hest til?

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hest med astma?
  • #2   1. aug 2014 Jeg tror også godt du vil kunne få den solgt.
    Men dog ville jeg nok sætte prisen noget lavere en limserne & sovs foreslår. Nu ved jeg ikke om den race ligger i et andet prisleje, men selvom det ikke er en decideret syg hest, så er den jo altså "syg" og man kan vel dårligt være helt sikker på havd fremtiden bringer den.
    Dog skriver du ikke som meget om hvad den kan, så det kan da godt være den skal ligge på 30.00 det ved jeg ikke. Jeg tænker bare at en hest med astma, ville jeg ikke selv give voldsomt meget for smiley


  • #4   1. aug 2014 Altså , vi fik en astma hest her i februar smiley
    Vi gav et symbolsk beløb for udstyret , så pris vil jeg slet ikke udtale mig om .
    Hun ligger også i den milde ende , tidligere ejer oplevede intet, tidligere tidligere ejer har vist set nogle slemme anfald . Vi har set lidt og tror det kommer fra støvet på ridebanen , så i øjeblikket rider vi på folden smiley
    Vi har så valgt løsdrift til hende smiley
    På stedet står en anden astma hest , han skal i boks til vinter , og der er taget højde for det i foder m.m.
    Min holdning er af hvis du oplyser hvordan du oplever hans astma, hvornår det kommer m.m. Og ny ejer kan kontakte dig ved tvivl , så ser jeg intet problem smiley


  • #5   1. aug 2014 45.000 med udstyr smiley

  • #6   1. aug 2014 Tak for svar til jer alle smiley

    Hesten kan sagtens rides, og mærker næsten intet til hans astma når jeg rider.
    På ''slemme'' dage med meget støv i luften, er det nok at jeg giver ham lidt Blue Hors Ventilator, og så mærker jeg intet til astmaen smiley


  • #7   1. aug 2014 Hvis det ikke skal være lyn-hurtig handel så sæt ham til 50.000 med udstyr og skriv at han kan presses lidt ned i pris smiley

Kommentér på:
Salg af hest med astma?

Annonce