{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Hva ville i gøre ? - salg af hest . {{forumTopicSubject}}

Hva ville i gøre hvis i ikke kunne klare at ride hesten ?
Jeg har jo en knæskade så slem, så slem ..
Og er <b>forbudt</b> af samtlige læger at ride ..!
Problemet er jeg blev virkelig skræmt, da jeg red Robin igår, klemte jeg til med knæet og hele benet begyndte at ryste !

Ville i ignorere det , eller stoppe med at ride og så sælge den højt elskede hest ? Som ikke rigtig kan komme længere med den rytter den nu har smiley og lade den komme videre med ny rytter ??

Aner ik hva jeg skal gøre , måske er det tid til jeg skal ha nyt knæ . Den dag frygter jeg virkelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva ville i gøre ? - salg af hest .
  • #1   5. feb 2007 hvis det var en hoppe som jeg virkelig holdt af, ville jeg bruge den til at avle på

    ellers skynde mig at få et nyt knæ


  • #2   5. feb 2007 Kunne det ikke væer en ide` at få en part på ham ?
    Så ville du jo stadig kunne se den !


  • #3   5. feb 2007 Uha . Den situation ville jeg nødig i.
    Jeg tror ikke jeg kunne tage mig sammen til at sælge min elskede pony, men jeg ville nok gøre det alligevel. Hvis den nyder at blive redet og ikke har nok i at gå på en fold og blive striglet, ville jeg gøre det.


  • #4   5. feb 2007 Jeg ville få en part, ?

  • #5   5. feb 2007 'kan du slet ikke ride mere ?
    ellers så måske bare hyggeture, ellers få en part på ham ?


  • #6   5. feb 2007 enig med sandie L.

    men hvis det er en hingst/vallak, ville jeg sælge den, til en der havde lysten og tiden til ham smiley


  • #7   5. feb 2007 ville få en part så jeg stadig kunne lave horsmanship og hygge med en

  • #8   5. feb 2007 Puha.. svar situation... Det kommer an på meget .. hvis jeg ikke kunne ride mere , ville jeg nok stadig beholde hesten, hvis interessen for hestene self stadig var der.. også måske få en part der kunne komme og ride lidt engang imellem, så hesten ville blive rørt... men ellers ville jeg selv sørge for træningen fra jorden og på den måde ville den få motion.. måske lære den at gå for vogn smiley der er ,ange andre muligheder end lige at ride, så ville nok beholde, hvis lysten stadig var der smiley

  • #9   5. feb 2007 Jeg ville stoppe med at ride sådan seriøst, (tænker på konkurence ridning,altså spring og dressur) også ride på hesten uden sadel (det gør knap så ondt i knæene, har selv dårlige knæ) også ellers træne fra jorden, evt. ifole hesten, (hvis dte altså er en hoppe (; ) men ville bestemt ike sælge medmindre hesten simpelhen har ALT for meget talent til bare at tulle den af (:


  • #10   5. feb 2007 hesten er desværre en vallak ..
    Dejligste hest man nogensinde kan ønske sig .. Jeg har ikke mistet interessen overhovedet for hest ..
    De er jo mit liv !! Synes bare ikke jeg kan byde min dejlige hest som så gerne vil lave noget ..


  • #11   5. feb 2007 jeg vil nok avle lidt på Bonnie, hygge køre ture med mine shetter.. men først, prøve at få et nyt knæ, hvis det vil kunne få mig tilbage i sadlen..

  • #12   5. feb 2007 Det er jo ikke bare lige at få nyt knæ .. Al den smerte vil jeg ikke igennem igen ..

    Da jeg blevet opereret , fik jeg at vide .. Ti år så kan dit eget knæ ikke klare det mere . Og man får kun nyt knæ 2 gange ! knæet holder kun 10 år . Vil det så sige jeg er invalid når jeg er 40 år smiley !!



  • #13   5. feb 2007 Okay, så tror jeg jeg vil holde en pause, med mit knæ nu, og så begynde igen lidt senere med at ride, og helst holde ud i de 10 år..

    surt at vide at man ender sådan.. : (


  • #14   5. feb 2007 Holde et pause med at ride.. hehe

  • #15   5. feb 2007 I hvro lang tid har du gået med det dårlige knæ? år?

  • #16   5. feb 2007 3 års tid smiley
    har simpelthen blevet værre og værre ..
    Kan snart ikke klare al den smerte mere ..
    Lægen bliver bare ved med at forbyde mig at ride og truer med at indlægge mig for at undersøge knæet ..


  • #17   5. feb 2007 det er nok blevet så dårligt hurtigt pga. du bliver ved med at ride..

    jeg synes du skal stoppe her så.. du har ikk godt af det, kig frem i fremtiden, vent til du får et nyt, så kan du ride lidt igen..

    altså, synes bare du skal nøjes med at ride hyggeridning nu, intet der kræver meget fra dit knæ af..


  • #18   5. feb 2007 Enig med Nice Little Penguins **...

    Det ville jo være frygtelig hvis du er invalid når du er 40 smiley !
    Så vil du måske fortryde at du fortsatte med at selvom det måske nu virker som det rigtig at gøre...


  • #19   5. feb 2007 uh Malene - er jeg godt nok ked af at høre smiley

    men du har ret, Robin har virkelig potentiale til meget, og en udstråling der siger WAUW, så hvis du ikke kan ride ham mere er det måske bedst for ham med en anden rytter ? smiley
    -Men vi vil savne ham i Distrikt 9!<3 så tænkt dig godt om..


  • #20   5. feb 2007 hmm...
    Mit knæ er da også meget dårlig, jeg er blevet opereret 3 gange i det. Jeg blev også forbudt at ride mere, men lægen sagde, at det var min livspassion, så det skulle jeg bare fortsætte med smiley
    Jeg kan ikke ret meget med mit knæ. Hvis jeg klemmer, gør det monster ondt, og hvis jeg bliver ved ryster mit knæ også. Når jeg overanstrenger det, smider jeg bare bøjlerne (rider ALTID med lange bøjler, ingen spring overhovedet), og så rider jeg for sædet, pisk for det dårlige ben og så ellers bare normalt med det andet. Det var en ide??
    Jeg skal også have et nyt knæ om 15 år smiley Men det bestemmer jeg nu selv ;D
    Jeg red engang med skinne på mit ben, hele benet dækkede det. Jeg red uden bøjle, og så ellers bare afsted i galop på marken på min lille nusse pony. Man kan godt ride alligevel smiley Jeg kunne ikke selv komme op, men pyt med det - det var hele oplevelsen værd. TRÆN DIT KNÆ HVER ENESTE DAG - RID OG SVØM OFTE! Det styrker det utrolig meget. Nu kan jeg ride uden smerter, hvis jeg ikke presser det - men kan stadig ikke holde hestens skulder iden for scheklen, der bruger jeg pisken smiley
    Held og lykke


  • #21   5. feb 2007 Brug ham som kørehest i stedet - :o) så kan du stadig komme ud på ture med ham.

  • #22   6. feb 2007 tak for jeres svar .
    - det er en meget svær beslutning .. Som jeg nok ikke kan klare at vælge ;s
    Han skal ikke sæges lige foreløbig , det kan jeg simpelthen ikke klare ..

    Robin vil jo gerne gå og er ikke den værste hest man kunne se på en dressurbane ;p
    Men bare svært at ride en så kraftfuld hest når man har denne skade ..
    - Jeg rider jo meget 3 heste om dagen , svømmer rigtig meget .. Og skal lave noget øvelser med knæet som jeg har fået stærkte ordre på ved lægen .. Hjælper bare ikke .. Når smerterne er rigtig slemme , kan jeg slet ikke være til smiley det er ligesom det sidder en kniv og skære inde i knæet ..

    Jeg har jo en sene der sidder og stikker ud i siden, knæskallen er revnet og et kæmpe hul i midten af knæskallen + den sidder helt skæv som de ikke kunne gøre noget ved smiley

    Det vil blive en svær beslutning, vil kun min lille Robin , det bedste :o)


  • #23   6. feb 2007 Malene:

    kieg tror nu ikk Robin har noget imod at sige farvel til dressurbanerne og hej til hygge ridning..


  • #24   10. apr 2013 Øv øv øv Kender alt til hvordan du har det, står nemlig selv der at jeg ik kan ride andet som en hyggetur i ny og næ og det er min stjerne bare ik tjent med...Nyt knæ er som du siger ik bare noget de gør i ung alder, da det holder kort og kan kun skiftes nogle gange... Jeg plejer altid at opfordre folk til at handle med hjertet... Men desværre ik altid dette er en mulighed.... Tanker herfra...

Kommentér på:
Hva ville i gøre ? - salg af hest .

Annonce