{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Bliver nok nødt til at skifte sadel... {{forumTopicSubject}}

Jeg tror min sadel trykker Aprilsnar på skuldrene, det er en Wintec 500 Pro. dressur sadel. jeg kan ikke få større kopjern end den jeg allerede har i.... så jeg må hellere få hesten og sadlen kørt ned til en sadelmager, så jeg kan få hende til at kigge på den og se hvad jeg skal gøre. jeg har nemlig også det problem med sadlen at jeg føler mig "klemt tilbage i sædet" pga. knæpuderne, og det er selvom jeg har fjernet de aftagelige knæpuder, og kylet langt væk, så har jeg stadig ingen "frihed" i sædet... så det ender nok med at jeg skal have en ny sadel....

Nogle i kan anbefale...?? det er lidt ligemeget om det er kombi eller dressur sadler... og de må ikke være vildt dyre.... tror det skal være en 17½" eller 18"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver nok nødt til at skifte sadel...
  • #1   14. apr 2007 Jeg har en Wintec Pro Dressur, altså i det der ruskind agtige noget, og den er jeg meget glad for .
    Men skal faktisk have ny nu her, en Stübben, men det er vel for dyrt, når du skriver, at det ikke må være dyrt .
    Men man kan sagtens finde en billig Stübbensadel, som er brugt - dem kan jeg i hvert fald rigtig godt lide .
    fx www.lohmann-s.dk (:

    Håber du finder en god sadel .

    Hvis ikke kan man jo finde kopfjern til Wintecsadler på www.tikarideudstyr.dk, og der har de da et meget bredt et .


  • #2   14. apr 2007 vildt dyre...? hvad pris er det ca...?

  • #3   14. apr 2007 Min veninde har en KenTaur Medea sadel tilsalg for 5500 kr. eller sådan noget, bom 2

    Man kan ikke se dem er brugt da hun har haft den i tre måneder, haft brækket armen, og været på 2-3 ferier :b


  • #4   14. apr 2007 jeg vil ikke give mere end 5000,- og det må ikke være brugt for der SKAL være garanti på....
    Har lige fundet ud af at jeg har den bredeste kopjern i.... så det hjælper ikke at købe ny...

    Og det må heller ikke være for meget knæpuder, da de holder mig fast i sadlen, og jeg VIL have et fri sæde da mit knæ er lidt stift (pga. skade)


  • #5   14. apr 2007 www.hooks.dk
    Thorowgood T3 Griffin Haflinger/Cob Dressur?
    - En dressursadel, der er særligt udviklet til alle brede hesteracer. Den er fuldt udstyret med smarte detaljer til komfortabelt arbejde. Sadlen har også mange ryttervenlige fordele, som hjælper med at udvikle og opnå resultater som fx close-contact polstringer, der giver hesten mulighed for at lære alle hjælpere at kende, og et dybere sæde, der placerer rytteren i rigtig balance og kontrol. Ekstra lange stigbøjlekroge, der er en forudsætning for det bedste schenkelleje. Bombredde: Bred og X-bred.


  • #6   14. apr 2007 Der skulle stå T4, ik T3, sorry ..

Kommentér på:
Bliver nok nødt til at skifte sadel...

Annonce