{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

kendskab til "skab" {{forumTopicSubject}}

godaften håber ikke i alle er gået i seng. smiley

Jeg har jo lige købt samson tilbage og har haft i ca 14 dage og i sidste uge viser det sig så at han har skab i ret så stor mængde på alle 4 ben. så jeg har noget af et problem.Han skal bruges til stævner men det kan jeg ikke pga det smitter. dyrlægen sagde at jeg skulle være utrolig heldig hvis han kan komme helt af med det pga han har haft det i lang tid udfra hvad hun kunne se.
så jeg kan kun holde det nede. men det vil stadig smitte.
der hvor jeg har ham opstaldet vil de ikke ha ham pga de har avls hopper og hingste og rideskole. han kan stå der indtil jeg ved hvad jeg skal. ergo jeg har købt en hest jeg faktisk ikke kan bruge til det jeg købte ham til..

hvad gør jeg?
er det en tilbage leverings grund?? athan har skab og der ikke blev oplyst om det. ??

hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kendskab til "skab"
  • #1   6. maj 2007 jamen hvad med at dyrlægen gir dig noget mod det og du så tar den derfra

  • #2   6. maj 2007 Kun hvis der er lavet købs kontrakt..

  • #3   6. maj 2007 Tja ..

    Medmindre at det tages som en synlig fejl ?
    Er han dyrlægeundersøgt ved køb ?


  • #4   6. maj 2007 der er købs kontrakt og der står han intet fejler.
    han er dyrlæge undersøgt og der gik han igennem. men han har skab i kraftig grad og har smadret sine forhove totalt snart pga det kæør og svider. har behandlet ham med noget jeg fik af dyrlægen, men den behandling man skal give koster ret så mange penge om måneden, og det har jeg ikke råd til at ligge. plus at han ikke kan stå der hvor han gør, og der er ingen stalde der vil tage en hest ind med skab pga smittefaren.
    og det er ngoet af en kamp når man skal ordne ham med den behandling fordi det irritere ham osv. er blevet sparket to gange for man kan simpel hen ikke få lov til at komme til hans ben, normalt er det intet men lige så snart jeg skal ordne ben med vand eller behandlingen så ter han sig som om man slår ham osv.


  • #5   6. maj 2007 hvis han ikke er dyrlægeundersøgt ved køb, tror jeg ikke du kan gøre noget, for så kan du jo ik bevise, at han havde det, før du købte ham.
    surt surt smiley


  • #6   6. maj 2007 hov så lige at han er undersøgt smiley hehe

    du kan vel i første omgang sige det til dem, du har købt ham af og se om de vil tage ham tilbage.. ellers må der jo advokater på osv. men det kan blive en lang, besværlig og dyr affære..


  • #7   6. maj 2007 Med det du skriver bør du sagtens kunne levere ham tilbage!
    Men du skal ikke være sikker på sælger er særlig samarbejdsvillig, er du klar til at gå rettens vej?
    Det lyder som om du har en sikker sag.
    Men ring til en advokat i morgen og hør hvad dine muligheder er.
    Håber du kan bruge mit svar.


  • #8   6. maj 2007 Mette M og solskin.

    tusind tak. de folk jeg har snakket med siger også at jeg har en sikker sag og ringer til en advokat imorgen og dyrlægen. jeg har snakket med tidl. ejer og de skal have det dukomenteret osv og de er ikke så villige så jeg er nødt til at gå rettens vej.
    ja jeg er villig til det. min far har sagt han nok skal betale advokat udgifter for mig osv.
    jeg er ked af at skulle af med ham igen da han joe r min gamle hest, men har ikke købt ham tilbage for at jeg skal behandle ham i dyre domme med behandlinger for det og for ikke at kunne bruge ham til det jeg fakgtisk købte ham tilbage for at kunne. jeg vil gå langt for min hest og har jeg altid gjort, men det kan jeg ikke denne gang når jeg står med en hest jeg slet ikke kan bruge til andet end tur ridning, for folk vil ikke ha jeg rider i ridehuset når de rider der, og det er sjælendt at ridehuset er frit.

    det er hårdt at skulle sige farvel til sin bedste ven igen, og har tænkt og tænkt men er nået til den beslutning om at han skal tilbage og vil ikke skifte beslutningen for så bliver jeg først forvirret.

    tak for hjælpem


  • #9   6. maj 2007 altså hvis han har skab i svær grad og smadrede hove, så vil jeg da sige at du har set det da du købte ham? Så det lyder mærkeligt.


  • #10   6. maj 2007 altså vores islænder havde også slem skab og han fik en sprøjte og så noget vi skulle vaske ham i. Det hjalp. Skab er ikke kronisk, hvis det ikke bliver behandlet er det dyrplageri. Jeg kan slet ikke forstå du vil sende ham tilbage hvis de ikke har behandlet ham. Det ville jeg aldrig gøre mod min bedste ven.

  • #11   7. maj 2007 skab kan sagtens behandles, den skal ha en indsprøjtning og så skal den ha` selacsid (staves)
    til at vaske benene i . Den kan sagtens kureres.
    Tror du skal skifte den dyrlæge ud, lyder håbløs gammeldags.
    hilsen Linda


  • #12   8. maj 2007 Hilde havde skab og dyrlægen gav hende en sprøjte mod det. 7-10 dage senere fik hun en sprøjte mere og hun slap altså af med det.
    Det er ikke alle dyrlæger der vil give sprøjterne til heste, da de oprindeligt er til køre osv, men nogle vil gerne. Synes du skal prøve at snakke med en anden dyrlæge... For hesten kan altså sagtens slippe af med det. Der skal nok bare mere til end et bad...

    Du er velkommen til at skrive til mig hvis du vil vide mere om skab. Hilde var plaget af det længe og måtte behandles af 3 gange, fordi hun smittede sig selv igen og igen af sit dækken...


  • #13   8. maj 2007 Vil lige sige at det Hilde fik, ikke kostede ret meget. Jeg gav 350 kr pr. behandling (dvs. de 2 sprøjter). Jeg sprøjtede selv 2. gang.

Kommentér på:
kendskab til "skab"

Annonce