{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

Underlige hændelser på gårde...spooky! {{forumTopicSubject}}

Læste lige i en annonce om ånder i et ridehus eller noget i den stil og så var det jeg kom til at tænke på om i nogensinde har oplevet noget overnaturligt eller noget i har tænkt var MEGET mæekeligt der hvor i har jeres heste/ der hvor i bor?



jeg boede på et tidspunkt på en gård som vi lieg havde købt.
Vi havde 5 heste/ ponyer da vi flyttede dertil + katte og undulater og købte mens vi boede der købte vi endnu 2 ponyer.

Min lillesøster havde nogle MEGET underlige og EXTREM uhyggelige drømme da vi boede der og jeg drømte tit at jeg så spøgelser (i mine drømme)!


Vores heste begyndte at blive syge hele tiden.
Min hest (Beauty) fik kolik flere gange og døde af det til sidst.
En måned efter fik hans mor (som vi også havde dengang) præcis samme sygdomsforløb. Hun døde også.
En uge senere fik vores 3. hest Autumn OGSÅ kolik osv præcis som de to andre havde haft... ham nåede vi heldigvis at redde.
Den ene af de ponyer vi havde købt fik også underlige symptomer.


I det hele taget var vi meget uheldige da vi boede på den gård. Så uheldige at jeg tit tænker at det kan IKKE ha været et tilfælde...:-S
Vores ene kat blev kørt over, vores undulater døde. 3 andre katte vi havde var pludselig væk en dag....forsvundet som ud i den blå luft, alle 3 på en gang...
min stedfar kørte også galt lige udenfor gården....


vi flyttede fra gården nogle år efter, hvorefter den blev lejet ud.
Det endte med at stuehuset brændte pga. en eksplosion i oliefyret. Her omkom der endnu et dyr, nemlig en hund.

Jeg er meget glad for at jeg flyttede derfra for i al den tid hvor vi boede der, skete der bare SÅ meget forfærdeligt!
og MEGET underligt!


håber i har nogle "gysere" i vil dele X)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige hændelser på gårde...spooky!
  • #1   29. okt 2007 Nogen forsøgte at bilde mig ind, at der var en mand der havde hængt sig i sadelrummet på rideskolen,og at han gik igen i de 2 stalde.. Sjovt nok var hestene altid meget urolige i de 2 stalde, men det kan også skyldes, at de lærer uvaner af hinanden

  • #2   29. okt 2007 Jeg tør heller ikke at gå ud i min stald alene, da jeg føler, at der e rnoget derude... Har tit "set" noget sølvfarvet i den fjerneste ende af stalden ved fårene og hønsene.. men vores heste er aldrig urolige eller syge.. Kun lidt kolik da Freja ventede føl, og Rival kolik pga han ikke rigtig rører sig og forfangenhed.. Fleur fik, fordi hun forædte sig i foder,.. Ellers ingen sygdom smiley

  • #3   29. okt 2007 For nogle år siden da jeg var på ridelejr på min rideskole, kom vi om søndagen.
    Natten til tirsdag lå jeg vågen, og kunne ikke sove.
    Jeg hørte hove i ridehuset ( værelserne lægger lige ud til ridehuset )
    Jeg lå lidt og lyttede, for jeg tænkte at jeg sikkert bare hørte syner.
    Men det fortsatte, og efter 10 minutter til et kvarter stilte jeg mig op i sengen ( jeg sov i øverste køje, ud mod ridehuset, så jeg kunne kigge ud ad vinduet hvis jeg stod op i sengen. )
    Jeg kiggede rundt i ridehuset, men der var ingenting.
    Jeg lagde mig ned igen, og faldt hurtigt i søvn.
    En time efter vågner jeg igen, fordi det lyder som om at der er en masse heste der løber i ridehuset.
    Jeg kigger igen - intet at se.

    Dagen efter fortalte jeg det så til dem jeg sov på værelse med ( jeg var den mindste d; ) , og de mente at det nok bare var Tarzan der var sluppet ud af boksen.
    Okay. Jeg troede på dem (:

    Men natten til torsdag skete præcis det samme igen. Jeg vågnede 4 gange, den nat. Jeg tænkte bare at det var Tarzan igen.

    Men natten til lørdag skete det sørme igen.
    Denne gang valgte jeg at stille alarmen på min mobil til klokken halv 6 - en halv time før hestepasserne kommer og fodrer.
    Jeg stod op, og tog sko på, og gik ud i stalden.
    Jeg kiggede ALLE boksene for at se om nogle af hestene manglede, eller om de ikke var lukkede.
    Jeg kiggede også spiltorvene .. Alle hestene var der, boksene var lukket, og hestene i spiltorvene var spændt fast.

    Det synes jeg var ret skræmmende s;


  • #4   29. okt 2007 .. og der er INGEN der troede på mig..
    heller ik den dag idag.


  • #5   29. okt 2007 Jeg vil høre flere, fortæl : D haha

  • #6   29. okt 2007 CTA: det er nok alle de heste der er døde på rideskolen i tidens gang...

  • #7   29. okt 2007 Liselotte : Tjaa.
    Men det er underligt at jeg er den eneste der har hørt det.

    Det skete faktisk også i år, jeg er på ridelejr dér hvert år.
    jeg vækkede min veninde, som jeg havde fortalt om det, men hun troede ikke på mig. Jeg vækkede hende og hviskede "hør!!"
    hvor hun så sagde "hvad nu?"
    "hør. hovslag i ridehuset. præcis som jeg sagde til dig"
    "crys, der er ingenting. her er helt stille?"
    "nej, hør nu!!"
    "crys, er du helt vågen, eller snakker du i søvne?"
    "lad nu vær, jeg er vågen! hør nu, der er en hest i ridehuset!"
    "du er blevet skør."

    - lyden var SÅ tydelig, jeg forstår det ikke


  • #8   29. okt 2007 CTA: ad, nu vil jeg ikke høre mer. Nu er det faktisk lidt uhyggeligt :b

  • #9   29. okt 2007 tine : ja, det synes jeg også xD
    jeg hader at tænke på det.
    specielt fordi jeg rent faktisk sad og snakkede med en veninde om det IMENS jeg hørte det, og hun hørte INGENTING


  • #10   29. okt 2007 du skulle ta at optage det på di mobil smiley

  • #11   29. okt 2007 tja d: det tænkte jeg ikke lige på xD
    men min mobil er også skide dårlig til lydoptagelser smiley


  • #12   29. okt 2007 Måske er du bare mere modtagelig overfor det åndelige end din veninde

  • #13   29. okt 2007 Lykke: Har du prøvet det?

  • #14   29. okt 2007 Liselotte : Puha, det vil jeg ikke håbe, jeg er skide bange for ånder.. smiley

  • #15   29. okt 2007 CTA:
    Det kan være din veninde ikke kunne høre det.. nogle har en speciel "gave" til fx at høre spøgelser, andre til at se dem osv...

    Har været ude for flere episoder.

    En veninde og jeg havde en sommer/efterår besluttet os for at sove over i stalden på rideskolen. men vi vågnede begge fordi der var mega koldt. vi besluttede os for at gå hjem til hende og sove. men den hurtigste vej var gennem en "ruin", hvor den gamle rideskole engang lå - inden den brændte. Da vi næsten er kommet igennem den hører vi pludselig noget som lyder som galoperende hove og der kommer noget hvidt imod os.. Vi blev self. mega bange og løb tilbage på rideskolen. - har aldrig gået gennem den ruin siden!!
    - vi har så siden hen fundet ud af at der i en mose nær på ruinen var der uheldigvis redet to piger på en araber hingst i, pigerne overlevede men hingsten drunkede - den "skreg" i 10 min..!

    En af mine veninder bor på en gammel gård. vi har flere gange set "spøgelser" der, første gang var det en pige som gik langs den ene staldbygning, hun var helt hvid - men uden ansigt..!
    anden gang var da vi stod inde i deres stald, så kommer der pludselig en gammel mand gående i en kedeldragt udenfor staldlængden.. også uden ansigt.. :S

    En anden ting er så at hver gang jeg slår op med en kæreste, som har betydet meget for mig, så sker der noget. 1. gang kom min far til skade (mistede noget af hørelsen og 2 finger :S)
    2. gang fik min farfar en blodprop
    3 gang gik der ild i stalden (faktisk præsis 1 år siden imorgen) .. :S

    Vil ikke komme med flere uhyggelige sager i aften..


  • #16   29. okt 2007 Mange ting lyder skræmmende. Men tør ik tro på sådan noget smiley

    Juleaften engang sad vi alle sammen ved bordet.. Lige pludselig larmede det henne ved komfuret og den store gryde med kartoflerne i væltede på gulvet.. Der var ingenting at se :s


  • #18   29. okt 2007 Lykke : Uha, du siger noget.
    Min gamle bedste veninde og jeg var tit sammen hjemme på hendes gård.
    Så en dag da vi var ude i stalden hos hypperne, hørte vi en bil komme. Vi regnede med at det var hendes papfar der kom hjem.
    Så 20 mintter efter ville vi så ind, og vi gik jo så gennem indkørslen.
    Men der var ingen bil.
    Vi havde begge to hørt den, og havde ikke hørt den køre igen.
    Vi gik ind, og tog noget at drikke,da vi hørte nogle gå rundt ovenpå.
    Vi blev pissebange og gik hen til trappen, og råbte "ER DER NOGLE?" - vi fik intet svar.
    Vi gik så ind og ringede til hendes mor og fortalte det.
    Hun sagde at det var sikkert bare noget vi bildte os ind. Men hvis der virkelig var nogle, skulle vi ringe efter politiet.
    Vi gik ind i stuen, og tog køkkenknive med os xD
    vi begyndte at se tv.
    Pludselig hører vi nogle der går ned ad trappen, vi skriger og gemmer os bag sofaen.
    Vi hører så at personen stopper op, vender om, og går op igen.
    Vi ringer straks efter politiet, som kommer i løbet af 5 minutter.
    Så blev HELE huset gennemsøgt.
    Der var intet!
    Men de så noget mærkeligt.
    Ét mudret fodspor, i mellem str. 43-45 mener jeg det var.
    Og alle i Kamilla ( min veninde ) 's familie havde ret små fødder.

    - DET var VIRKELIG uhyggeligt, glemmer det ALDRIG


  • #19   29. okt 2007 Argh, Lykke , læste indtil det med ulven der kom løbende hen ad gangen, så turde jeg ikke mere s;

  • #21   29. okt 2007 Jeg tør ikke xD
    jeg er ekstremt sart overfor sådan noget, der skal ikke ret meget til før jeg får mareridt, og det er jeg sådan set sikret mig nu xD
    jeg blev også bange da jeg skrev mine egne oplevelser s;
    jeg tror jeg gemmer emnet, og så kan jeg læse det i morgen, mens det er lyst. d:


  • #22   29. okt 2007 hehe Nu har jeg læst jeres historier.. og jeg siger bare; "Vi sover alle sammen så skønt så skønt i nat... NOT"
    Hehe.. smiley tror ikke jeg kan tåle mere for i aften..
    men super tråd - læser resten imorgen.. smiley


  • #23   30. okt 2007 jeg tror ikke jeg får sovet i nat XD

  • #24   30. okt 2007 Nå ja, sgu da, der er en ting mere.
    Dog ikke på en gård, men i et almindeligt hus.

    Jeg skulle sove hos min kusine sammen med en anden veninde (:
    vi hyggede os rigtigt og sådan noget, men da vi skulle sove, skete der noget RIGTIG uhyggeligt.

    Vi sov på min fætters værelse, og han har et trommesæt på sit værelse.
    Jeg havde problemer med at sove, som jeg tit har, så jeg lå vågen og stirrede over på den lille natlampe der var tændt ( vi var 7-8 år mener jeg. )
    Ca klokken halv 2, sover jeg stadig ikke. Min kusine sætter sig op i sengen, med helt ret ryg, og hun sidder bare og stirrer hen mod trommesættet.
    mig: "stine?"
    stine siger ingenting.
    mig: "stine er der noget galt?"
    stine: "christina?"
    mig: "ja?"
    stine: "hvorfor sidder du på hajhatten?"
    - cecilie ( veninden vågner )
    mig : "stine hvad er det du siger?"
    stine: "christina, hvorfor sidder du på hajhatten!?"
    mig: "stine, jeg sidder lige her, på min madras."
    stine: "nej christina, du sidder på hajhatten, lige dér!" - hun peger på trommesættet.
    mig: "stine!?"
    cecilie kigger på mig, og siger at hun sikkert bare snakker i søvne.
    stine lægger sig ned igen, og sover videre.
    cecilie falder også hurtigt i søvn, og jeg falder også i søvn lidt efter.

    men efter noget tid, vågner jeg så ved at cecilie sidder på præcis samme måde som stine gjorde før.
    stine er åbenbart også vågen , og sidder og kigger underligt på cecilie.
    cecilie : "christina, hvorfor sidder du på hajhatten?" - og peger på trommesættet.
    mig: "cecilie, jeg sidder lige her, ved siden af dig?"
    cecilie: "christina, hvorfor sidder du på hajhatten!?!?"
    - hvorefter hun lægger sig ned og sover videre..

    dagen efter fortæller stine så cecilie hvor underligt det var, hvor at cecilie så siger "haha stine, tror du ikke du snakker om dig selv?"
    de havde begge to set hinanden gøre det.
    jeg forstår det ikke.
    de mente at jeg sad på hajhatten, BEGGE to?
    og de kunne bare ikke huske de sagde det?
    og jeg kunne bare mærke alvoren i deres stemmer, da de mente at jeg sad på hajhatten? s;


  • #25   30. okt 2007 det virker måske usansynligt det jeg skriver, men det passer.


  • #26   30. okt 2007 CNN : Det er den dér "plade" , metalplade, man slår på, man ender tit en sang med den xD den dér "PLING" ..

  • #27   30. okt 2007 jeg smutter i seng nu (:
    gemmer emnet, så jeg kan læse det i morgen xD


  • #28   30. okt 2007 En dag da mig og min mor var på vej hjem fra krikken så sad jeg og kiggede ud af vinduet.. Lige pludselig så jeg nogle lysende prikker der svævede rundt op og ned og dannede en cirkel.. Lidt uhyggeligt!

    Og så igår ved 10 tiden barberer vi aurigae.. altså om aftenen. så pludselig står der en stor hvid kassevogn på gårdspladsen og vi har slet ikke set eller hørt den komme .

    Så mens vi står og snakker tænder lyset bag ved os pludselig.. Og det er sådan noget lys der tænder når man passerer det, men det gjorde vi ikke.... og dem der bor der havde heller ikke gæster :S


  • #29   30. okt 2007 Haah CTA!!!
    Grinern..
    Ved godt det her ikke er gys men lidt ligesom dit med højhatten..
    Det var første gang jeg sov hos hende og pludselig siger hun:

    Michell: Kom så!
    Michell: Kom så, Mie!
    Mig: Hvad?
    Michell: Kom så Mie, ud og ride!
    Michell: Vi skal ud og ride!
    Mig: Hva snakker du om?
    Michell: Jeg....
    Mig: Hvad? Hvad er det du snakker om Michell?
    Michell: Det kan jeg ikke forklare.

    Og så en halv time efter:

    Michell: Så vi fri.
    Mig: Hvad?
    Michell: Så har vi fri.
    Mig: Fri for hvad?
    Michell: *mumle - mumle *
    Mig: Hvad er det vi har fri for Michell???
    Michell: Så er vi fri for lufthuller i loftet!


    Det var så GRINERN!!! Hun snakke åbentbart i søve xD


  • #30   30. okt 2007 Nøøj jeres er uhyggelige i sær Lykkes

    Hjemme i min monsters gamle hjem, (hun er lige flyttet )
    Hun havde en stor gang hvor man så går ned i soveværelset og bedeværelset, og et andet soveværelse..
    Så en dag da min monster on kusine står i gangen og prøver tøj, siger min kusine ( 24 år ) Lad vær med at kigge på mig, hvis du virkelig er her så giv mig et tegn, og i det samme drejer deres lampe først den ene vej også den anden vej, min moster og kusine skriger og løber ud...
    Og både min moster og kusine er vågnet om natten ved at de bliver hevet i deres tæer.


  • #31   30. okt 2007 det er ikke med heste men med noge jeg kener

    jeg hade noge jeg kendte hjemme hos mig de skulle sove hos mig. vi skulle sove i telt ude i min have,,
    så da vi skulle til at sove så var der en af dem der vars mobil der ringet da hun så tåg den lage den der ringet på, så ringede den igen lidt efter. der blev lagt på igen, så ringede den igen så kunne man høre en der pustede,, og så blev der langt på igen.
    lidt efter var der en snde i telted der fik en masse beskeder hvor der sotod: hvem er du, og nu kommer jeg.. og alt så noget.... dem i telted begynde at græde og skrige... de ville i sove i telted. så vi blev nåd til at flytte alle madraserne in og dyner og klokkern var 12 om natten...


  • #32   30. okt 2007 undskyld stave fejlene.. hehe

  • #33   30. okt 2007 ...

  • #34   30. okt 2007 hvad ??

  • #35   30. okt 2007 lykke. ! ej fuck det r sq da syt mann læste det hele fuck ka fandme godt forstå du ringet til politiet..
    og tog køkken knive med. ! sygt mann! jeg ka også huske der hvor jeg boed i engesvang havde min bror så sagt a der var en mand der havde hingt sig på trappen men jeg troed self. ik på det for søskende ka jo godt finde på a opdigti .. noget for a gøre en bange så jeg tænkte ik mere på det men så da jeg lå i min seng. ( har værelse lige ved siden a trapppen) hørte jeg noget li som en trappe der knirked .! og jeg blev pisse bange og gemte mig under dynen .! men så falde jeg i søvn.

    næste dag gik jeg hen og spurgte min mor om det var rigti a der engang var en mand som hingte sig selv--
    og a hans ånd var i vores hus!?
    og hun sagde ja det r rigti og så spurgte hun så hvorfor .men jeg sagde bare (ik for noget) .! fuck jeg var bange og r fandme glad for jeg ik bor der mere.. !


  • #36   30. okt 2007 Pyha, det er vildt ugyggeligt :O.

    Jeg har også prøvet noget.
    Mig og min veninde var på ferie i en by. Vi gik hver dag i skoven, som lå i byen (kan ikke huske hvad byen hedder). En af dagene fant vi sådan en kæmpe sten, det lignede sådan en mindesten fra gammeltid. og vi satte os på den. Men i det samme vi satte os, fløj en helt masse sorte krager op fra træerne i skoven, og min hund rystede og havede halen mellem benene. Vi sad og kiggede lidt på hinanden og kragerne blev ved med at flyve rundt og skrive, så rejset vi os. og så var der ikke mere med kragerne eller hunden. vi satte os igen, og det samme skete. så gik vi så hjem. det er lidt uhyggeligt synes jeg /;

    (undskyld for stavefejl, det gik lidt hurtigt)


  • #37   30. okt 2007 Vi har boet på den gård vi har i 2 år nu.. Men det er altså lidt uhyggeligt.. Sidste år, sad min far i køkkenet og læste avis, og dem der boede i huset før os havde ladet en lysekrone blive hængende, men så den dag, faldt den ned ligeforan min far.. Og vores lamper tændte og slukkede selv.. Og telefonerne begyndte at ringe op selv.. Lige pludselig en dag hvor jeg var alene hjemme, sad jeg på mit værelse ved computeren, og telefonen lå ved siden af, men så lige pludselig blev der trykket et nummer og den ringede, men jeg havde ikke trykket noget nummer.. Det gjorde den selv.. Og der var en mand der tog telefonen i den anden ende.. Fuck man jeg blev bange.. Og tit så tænder lyset på gårdspladsen, men føleren sidder så højt, at kattene kan gå under uden at aktivere føleren.. Og min kanin var pludselig død en dag da jeg kom ud til den, og min kat havde knust skulderen og blev aflivet.. Der er sket ret mange uhyggelige hændelser mens vi har boet på gården..

  • #38   30. okt 2007 uhyggeligt..

  • #39   30. okt 2007 Er det en gammel tråd, eller kan man stadig fortælle ?

  • #40   30. okt 2007 sikke mange ting i har oplevet hver især!
    på en af gårdene her på bornholm, døde ejeren. Hun hed Vibeke. Og præcis året efter, var der brand i stalden! o: jeg synes det er rigtig'rigtig skræmmende. Heldigvis skete der ikke noget med hestene eller andre levende væsner. smiley


  • #41   30. okt 2007 Og så sidder jeg så i den nye skole, og nogle fra klassen sidder så og fortæller historier om at en fra klassens far havde hentet en død mand som havde gasset sig i garagen i mit hus... Og nogle fra byen siger der er en dame som blev slået ihjel omme i baghaven, så ret skræmmende..

  • #42   30. okt 2007 Jeg er engang blevet låst nede i en kælder, og jeg var alene hjemme, låsen sidder på den anden side af døren, så den kan IKKE automatisk aktiveres til at låse, jeg skrev og græd , for en hvid skikkelse, uden ansigt, blev ved med dukke op i få sekunder på væggen veed siden af mig! TÆNK jeg var låst inde!!!!!!! og kunne ikke komme ud, og den skikkelse kom bare nærmere og nærmere, jeg var dernede i ca. 20 min. da min mor først kom hjem, FUCK jeg var grædefærdig !!!!

    GLEMMER DET ALDRIG ! det er nok den nermeste oplevelse jeg har haft med at "se" en ånd.

    Men har også oplevet tændende lys, et glas der flyver på gulvet, osv

    smiley jeg er bange for ånder ;S ^^ efter hvad der er sket mig ;s


  • #43   30. okt 2007 Shit nogle uhyggelige ting i har oplevet! Ö

    Det eneste uhyggelige jeg har ''oplevet'' var på min gamle gård hvor der var ridset et hoved af en dame ind i en væg. Det var rimelig væmmeligt, og der blev sagt at hvis man rørte det ville hun følge en til man døde.
    Så jeg turde ikke røre (x


  • #44   30. okt 2007 Jeg har prøvet hvor mit musikanlæg tænder mit om natten . Blev total forskrækket . Så nu tager jeg det ud af stikket når jeg ikke bruger det for det er sket 2 gange smiley

  • #45   30. okt 2007 Har ogs oplevet noget, finder det lige i gammelt indlæg, og kopirer herind:)

  • #46   30. okt 2007 Da jeg var på ridelejr lå vi der om aftenen og fortalte gysere. (Total hygge (Eller uhygge) xD).
    Så ligepludelig var der en der hedder Rebekka der havde sovet lidt, som begyndte at sige alt muligt mærkeligt. "Der er blod i hans øre!", "Jeg kan ikke hjælpe ham"! "Han går i en ridehal"! "Det bløder"! "Jeg vil hjælpe ham". Og mig og en der hedder Anne havde så lagt os op i den samme seng, og hyggede og sådan, og vi kunne selvfølgelig ik ta' det seriøst i starten, så hver gang hun sagde noget lå vi bare flade af grin hvergang hun sagde noget.

    Men så blev det bare ved og ved og ved, og til sidst var det bare ik sjovt mere, så vi hentede så en pige på 16 år, som var inde i en anden hytteting.
    Hun snakkede så med hende, og sådan, og det endte med hun blev nød til at gå over igen, fordi hun bare blev ved. (Klokken var ca. 2 om natten på det tidspunkt, og vi skulle op kl. 8).

    Hun snakkede lidt for sig selv, men så faldt hun i søvn igen, og det samme gjorde vi andre. Så næste morgen var hun blødt igennem xD. Og hun havde bare snakket om blod i øre xD. Hahahahahahhahahah xD.

    Finder lige noget mere ogs xD


  • #47   30. okt 2007 der jeg var på østerlund ridelejre, sad jeg tilbage samme med to andre imens alle de andre + hende der ejede det, var ude at svømme.
    så der var kun os tre tilbage og hende der lavet mad til os.. vi sad så inde hvor vi spiste og spillede kort hvor vi begyndte at høre en kat.. vi kig rundt og kigge men der var ikke nogen kat, så satte vi os ned igen og vi kunne så høre den igen vi gik ud og kigget igen men der var ikke noget....

    så var der også engang jeg var hjemme hos Gitte vi var et par stykke vi sad på hendes værlse som var oven på. det var blevet aften og det var mørkt og vi havde fortalt totalt lamme gysser men så hvor vi er ca. tre tilbage går hendes dør op, og der var ikke nogle hendes mor var neden under og hendes far var ikke hjemme og den dør går altså ikke bare sådan op! så os tre der sad til, sad bare helt ovenpå hinanden smiley vi fandt aldrig ud hvad det var..


  • #48   30. okt 2007 Mig og min mor var henne ved min mors veninde i København.
    Min mors venindes hus er virkelig gammelt, og begravet ovenpå en gammel kirkegård.
    Så mig og min mor sidder længe oppe og ser film, og vi går meget trætte i seng. Så mens vi ligger og sover vågner jeg pludselig og ser en hvid skikkelse stå i døren. Jeg tænker ikke videre over det, var nok lidt for træt, men lægger mig så ned igen, og falder hurtigt i søvn. Næste morgen kommer jeg hurtigt i tanke om hvad der skete om natten.
    Vi sidder så alle (min mor, hendes venindes, venindens mand og børn og jeg), og spiser morgenmad. Så siger min mor så: "Det var bare så mærkeligt. Her i nat vågnede jeg og kiggede hen mod døren, hvor der stod en hvid mand." Hun kigger hen å mig og fortsætter: "Og du sad også op i sengen. Så du ham også?"
    Og ja, det gjorde jeg.
    Fuck det var spooky, og blev faktis mærkelig nok overhovedet ikke bange, og er det stadig ikke når jeg tænker tilbage. Vildt underligt.


  • #49   30. okt 2007 Mia . : Fortæl, fortæl :b.

  • #50   30. okt 2007 i efterårs ferien forsvandt min kat Missy. jeg har ikk set hende siden tirsdag i uge 42..
    vi havde været i sommerhus den ene dag. da jeg kom hjem om torsdagen var jeg alene hjemme. da jeg kom hjem fra stalden hørte jeg et miav men kunne ingen kat se. jeg gik ind af døren og der var det igen men stadig ingen kat. jeg gik ind i køkkenet og igen men ingen kat.. senere på aftenen hørte jeg det i stuen.. var rundt i hele stuen og lede efter en af vores katte men fandt ingen.. dagen efter hørte jeg det igen.. min far sad inde på sit kontor med åben dør ind til stuen hvor jeg sad og så var det der igen men han kunne ikk høre noget ingen fra min familie kunne høre det.. overvejejde om Missy kunne kome ned under gulvet men det sige rmin far er umuligt..


  • #51   30. okt 2007 Den rideskole hvor jeg har delight stående på, der var i en periode når man red oppe i ridehuset, så i et af hjørnerne der ville hestene simpelthen ikke hen. ved ikke hvorfor? smiley

  • #52   30. okt 2007 hmm det her er ikke så meget uhyggeligt..

    men altså det var at igår aftens hvor vi lige havde lukket hestene ind og vi var på vej over til bilen(vores heste bor lidt uden for den by vi bor i) vender jeg mig om, og jeg kan se canto(canto er solgt og er på sjælland) inde i boksen ved siden af Maceverty(macevertys boks er lige ved siden af fodre rummet.) så kigger jeg over på freja og kigger på fodre rummet igen og jeg kan ikke se ham mere ;S


  • #53   30. okt 2007 Spooky !
    Inde i vores galant (en bil xD) der er der tonede ruder (Mørke ruder) bagerst ..
    Bilen holder i garagen for det meste sammen med mine kaniner ..
    En dag skulle jeg ud og fodre kaninerne ..
    Så skimter jeg noget på bagsædet.. men jeg tænker ikk rigtig over det .. men da jeg kommer tættere på ligner det ..

    -ET LIG !

    Jeg skreg op og løb ind mens der kørte en masse underlige stemmer rundt i mit hovede .. Jeg vidste ikke hvor de kom fra .. min far gik med mig ud i garagen men nu var 'liget' væk..
    Nu til dags høre jeg fodtrin oppe fra loftet og nogle gange lyder det somom der er en som drukner der oppe .. eller en som blive kvalt eller hænger sig selv ...


  • #54   30. okt 2007 ♥Lucas'♥ ™


    lyder ikke rart..


  • #55   30. okt 2007 det er lidt dygt :'ss
    Tør iikk gå ud i garagen om aftenen mere :'ss


  • #57   30. okt 2007 Ida, add ej uhyggeligt

  • #60   30. okt 2007 Nu ved jeg ikke hvo0r uhyggeligt min oplevelse er efter jeg har læst jeres, men jeg blev sku bange ..

    Det var aften og jeg var på vej i seng. (Mit værelse er i vores kælder, hvilket vil sige at mit vindue flugter næsten med loftet.) Jeg lukker mit vindue og ligger mig til at sove. Da jeg ligger med lukket øjne og prøver at sove kan jeg hele tiden mærke i mit ansigt som om der er en der puster på mig med blide lange pust med 1 sek. mellemrum. Jeg bilder mig selv ind at jeg nok ikke har lukket vinduet ordentligt, og efter lang tid falder jeg i søvn. Pludselig mit på natten vågner jeg op i en slags krampe eller noget - Jeg ligger helt stiv og kan IKKE BEVÆGE MIN KROP. mens jeg ligger der er der en underlig og meget høj nærmest trommende lyd for mine øre .. Det vare ca. 30 til 60 sek.

    Det var ret klamt, men det er aldrig sket igen, og det vidste sig at jeg havde lukket vinduet korrekt.

    Nogle der har prøvet noget ligne ??


  • #61   30. okt 2007
    -Jolly & Camino- .
    Det har ikke været sjovt at bo der - kan godt forstå du er glad for at komme hjem ..

    Har i nogen sinde set Åndernes magt ??


  • #63   30. okt 2007 Ej uhyggeligt :S
    Efter jeg har læst det hele, kan jeg hører noget løbe frem og tilbage på gangen. Måske er det kattene, men så har de godt nok gjordt det i lang tid .. men tør ikke kigge :b

    Min veninde bor i et gammelt hus (over 100 år). Der boede engang en mand der hed Allan som døde.
    Da mig og Rosa (veninden) var på hendes væresle om aftenen, kunne vi hører nogle snorke inde fra værelset ved siden af, og vi var alene. :S

    Og så når vi nu snakker om veninder der snakker i søvne :
    Rosa : 2 jordbær i skoven *mumle mumle*
    Mig : Jordbær hvad ?
    Rosa : Det sker om 20 minutter
    Mig : Rosa er du vågen ?
    Rosa : (Synger en sang vi har lært i skolen)

    Haha xD


  • #65   30. okt 2007 Hold op nogen af de ting er skræmmende. Sad virkelig med gåsehud over hele kroppen nogen gange.Nogle af tingene lyder dog lidt som noget gejleri, men pyt :o)
    Jeg er godt nok glad for at jeg absolut intet har oplevet.
    Bortset fra at mit gamle anlæg nogen gange tændte sig selv om aftenen, så vågner man sgu godt nok med bankende hjerte.


    Har intet at gøre med spørgelser, men blev godt nok skræmt - Har oplevet en sommer hvor jeg var omkring de 15-16 år, og var alene hjemme. jeg valgte derfor at sove i min forældres seng (meget bedre end min gamle ;o). Deres soveværelser vender ud til stuen med trægulv. Mit eget til gangen med klinker.

    Nå, men om natten da jeg ligger og skal falde i søvn lyder det Helt vildt som om nogen lister rundt i stuen. Jeg står op og kigger flere gange - men der er intet. Jeg låse døren, men bliver ved at høre de knirke lyde. Til sidst er jeg så hylet ud af den og bange for mulige indbrudstyve og voldsmænd at jeg tager noget af mine forældres tøj på. hopper ud af vinduet og spæner over til genboen - hvis datter er en af mine veninder - de går så med over og tjekker - og kommer frem til at det er fordi trægulvet sætter sig at de knirkelyde fremkommer. (Træ udvides/skrumper i forhold til varme og fugtighed)
    Men har bare aldrig hørt det sådan før eller siden - og har da boet i det hus hele mit liv, til jeg var 20. Fuck det var skummelt..


  • #66   30. okt 2007 Ejj.. Har lige læst det hele.. Og shit.. Det var satme spændende at læse og på samme tid sygt..

    Jeg har også oplevet noget..
    Det var den. 24.12.03 tror jeg.. Min far han sad og spiste , og lige pludselig rejste han sig bare op , og gik ud i vores værksted , og han kunne se at der var helt sort derinde.. Han stilte sig lige imellem døren og vinduet , og åbnede så døren.. Han har været i lære som brandmand , så han ved at døre kan sprænge op og at det kan explodere.. Og han vidste at der stod en spand derinde , så han gik ind og kunne intet se og tog spanden og hentede noget vand , og løb ind og smed det på bordet, og det gjorde han et par gange.. Jeg stod i døren fra huset og så på og stod og græd.. Jeg var kun 8 dengang tror jeg.. jeg var pisse bange..

    Jeg snakkede med min far om det her for et par uger siden, og han sagde at det var ånderne der gik ind i ham, fordi at de ville beskytte os og fik ham til at gå derud , for han sad og spise en rullepølse mad eller sådan noget.. Og han fortalte at der bor ånder i vores hus og vi bor også lige ved siden af en kirkegård.. :s



  • #67   30. okt 2007 men det er gode ånder der bor i vores hus..

  • #68   30. okt 2007 Mig og min bedste veninder sov engang ude i hendes stald den gang hun boede på en gård.

    Da vi stod op gik vi ind og tog noget at spise, gik vi ud og stalden igen.
    Da vi kom ud i stalden står der lige pludselig et par røde træsko. Det er min bedste venindes træsko som har været væk i flere måneder.
    Og vi var ALENE da hendes forældre var på arbejde.

    Det var bare skide uhyggeligt :s


  • #69   30. okt 2007 Gemmer lige, så jeg kan læse færdigt i morgen :b

  • #72   30. okt 2007 Anne Mette M
    hvordan kan i vide det er en gammel mand, når han intet hoved havde???

    Anita W


  • #73   31. okt 2007 pyha alle de uhyggelige episoder i har haft.. smiley

    Anita W:
    Det kunne man se på sådan han gik, han var pukkelrygget og kom træskende med nogle sko som lød som sådan nogle gamle træsko.. :s desuden stank han værre end ja.. virkelig sådan en sveden gammel lugt somom han ikke havde været i bad virkelig længe..!


  • #74   31. okt 2007 uhaaaa' vildt uhyggelige historier, bliver helt bange når man sidder her i stuen helt alen, og bare læser.
    Det er måske ikke så uhyggeligt det her, men det er fordi en dag der skulle mig og nogen af mine veninde have et emne om ånder.. og så om aftenen tændte jeg computeren og søgte på ånder for at vide lidt til emnet, men efter jeg havde læst lidt om ånder kunne jeg bare pludselig mærke et vind pust 2 gange ca. svæve forbi mig , uh' det var faktisk uhyggeligt, og der var ikke åbent vindue elelr noget.

    og så var der en dag hvor mig og min veninde var alene hjemme, og vi ville så ud at gå en tur kl. ca. 22-23 mener jeg, og så var vi noget hen til en skov, og pludselig slukkede lyset i stuen og tændte igen, og valgte at gå hjem for at se hvad det var.

    og så har jeg prøvet hvor jeg stod og snakkede med en veninde ude foran vores hus, (lidt væk) men der stod vi og snakkede, og så kunne jeg høre noget på et tidspunk, en eller anden der snakkede, og så spurgte jeg min veninde om hun kunne høre det, og det kunne hun ikke, og så sagde hun lidt efte: ej, hvad er det?- hvem er det der snakker? og jeg kunne ikke forstå hvad hun mente fordi jeg kunne ikke rigtig høre noget der, der var INGEN i nærheden af ios elelr noget, vi var alene udenfor, og det var mørkt. og så besluttede vi os for at gå hjem fordi det var alt for uhyggeligt.

    - askriver hvis jeg kan huske fler.
    men til alle: det er noget uhyggeligt noget i har oplevet.


  • #75   31. okt 2007 Orh, weird ting I har oplevet smiley

  • #77   31. okt 2007 der er godt nok mange historier... jeg har også oplevet det med at høre fod trin i stuen ovenpå når jeg sad inde på mit værelse... og når jeg går i gennem stuen på vej ind på mit værelse følles det som om der er nogle der kigger på mig...
    men det uhyggelige jeg kan huske ligenu er:

    i efterårs ferien forsvandt min kat Missy. jeg har ikk set hende siden tirsdag i uge 42..
    vi havde været i sommerhus den ene dag. da jeg kom hjem om torsdagen var jeg alene hjemme. da jeg kom hjem fra stalden hørte jeg et miav men kunne ingen kat se. jeg gik ind af døren og der var det igen men stadig ingen kat. jeg gik ind i køkkenet og igen men ingen kat.. senere på aftenen hørte jeg det i stuen.. var rundt i hele stuen og lede efter en af vores katte men fandt ingen.. dagen efter hørte jeg det igen.. min far sad inde på sit kontor med åben dør ind til stuen hvor jeg sad og så var det der igen men han kunne ikk høre noget ingen fra min familie kunne høre det.. overvejejde om Missy kunne kome ned under gulvet men det sige rmin far er umuligt..




    det er helt vildt klamt nogle gange og der er ingen der vil tro mig.. mine forældre siger bare at det er indbildning...


  • #78   31. okt 2007 Ida:
    Det har du skrevet (;


  • #79   1. nov 2007 ups... forkert indlæg.. heeh.. undskyld...

  • #80   1. nov 2007 CTA : Det har alle oplevet når de er på ridelejr derude ; ) Også jeg. Og der troede folk heller ikke på mig.

  • #81   1. nov 2007 ALLE : I burde se The Amityville Horror.
    Den er MEGA skræmmende.


  • #82   1. nov 2007 Kine .
    Har set den.. Uhh den var en uhyggelig heeh..


  • #83   1. nov 2007 Jeg har oplevet meget, men har kun haft én gang hvor jeg virkelig vidste at jeg ikke var syg i låget og hørte galt.

    En aften lå jeg i min seng, og så falder jeg i søvn. Ved 01:30 tiden vågner jeg da jeg høre en køkkenlåge smække ude i køkkenet. Jeg tænker at det sikker bare er en af mine forældre som skal have noget at drikke. Så smækker køkkenlågen igen, og jeg undrer mig over hvorfor, men ikke noget som gør mig mere bekymret. Så smækker køkkenlågen igen, og jeg tænker at de nok prøver at finde noget bestemt i køkkenet, men det er underligt på denne tid. Nå, skidt pyt. Jeg falder i søvn, og vågner brat da køkkenlågen smækker virkelig hårdt i, og min hund reagerer ved at kigge lige så brat op som jeg. Så kiggede jeg forsigtigt ud af døren fra mit værelse, og der er helt mørkt ude i køkkenet. Dvs. der ingen er! Jeg går så ind til mine forældre, der er en ekstra dør , så jeg ikke behøvede at gå igennem køkkenet og gangen, og de sover! Og har slet ikke været i køkkenet. Argh. Der blev jeg bange.

    ---

    En af mine veninder har også prøvet at gå igennem vores kontor og så har hun set en lille pige stå og kigge ind af vinduet i mørket. Vi tjekker så hvem der har boet her i huset i tidens løb, og sjovt nok har det boet en lille pige.
    Vores gård er fra 1860.

    ----

    Jeg kom også engang ud i stalden for at skulle natte og fodre, og alle hestene er urolige. De tonser rundt og min tidl. pony Connor, vendte det hvide ud af øjnene og stod i et hjørne af sin boks. Det var godt nok klamt. De faldt dog til ro efter jeg havde gået og snakket med dem. Det var utrolig underligt, og især fordi at hestene aldrig er urolig, heller ikke når der bliver fodret.


  • #84   1. nov 2007 Cocao-kooo: Man tør ikke kigge sig et spejlet efter at have set den xD

  • #85   1. nov 2007 Kine .
    Nej X) Den var ret klam hehe.. smiley Så er det at man bare ligger i sin seng og prøver at tænke på noget andet hehe XD Kunne ikke sove da jeg havde set den.. xD


  • #86   1. nov 2007 Jeg havde heldigvis en kæreste at putte mig ind til efter. Ja, den er virkelig klam.

  • #87   1. nov 2007 Det havde jeg så ikke lige heeh.. Puuha.. Den ser man ikke om aftenen igen haha smiley Lå der med min hund i sengen og kunne slet ikke sove.. Hehe.
    Og så har jeg bare et stort spejl på mit værelse.. Uhh..


  • #88   1. nov 2007 Jeg tør næsten ikke læse alt det her xD (er næsten altid alene i stalden)
    Nede ved mine heste hænger koste og river oppe på væggen(i sådan nogle holdere), riven var bagerst, så får at den kunne komme ud, skulle kosten ud. Mig og min veninde, står nede i den anden ende af stalden(vi er det eneste i stalden). Og pludselig hører vi et bum. Vi kigger og ser riven er faldet ned, og det var jo umulig.

    Foran riven og kosten er der en boks, og der skulle man trykke på lampen, der var foran boksen, for at den tændte(de andre tændte af sig selv). Mig og min veninde stod inde i boksen, med den pony der var der en. Og lige pludselig tænder lyset af sig selv.. Der er skat flere ting, men vil ikke lige skrive mere nu smiley


  • #89   1. nov 2007 OMFG !!! Sikker dog nogle klamme ting i har oplevet ;/

    Jeg har også lidt historier :

    Vi holdt staldmøde ude på gården hvor Power står .. Så skulper min kop pludselig og jeg får et kæmpe chok ! Line , ( de der hendes og hendes søster Majas forældre der ejer gården ) fortæller mig så lidt om de spørgelser de har / havde her ude .. Der var i en periode hvor deres brykkes dør den åbnede precis kl 21:30 hver dag ! Hvis de så lukkede den gik den bare op igen smiley ÆV !! Der var også et andet spørgelser derboede i et træ , men det var ikk et alm. træ ! Halvdelen af dem var dødt , og man kunne se en dame formet i det , men så en dag de sidder ude i have opdager Maja at damen er væk , og dagen efter er træet HELT dødt ! Klamt :s
    Senere på aften går jeg så over til Power der står ovre i laden ¨.. KL var 22:30 og jeg ventede på min far skulle komme .. Power står og æder og jeg er lige ved at falde i søvn men pludselig starter der sådan en blæse ! & den er altså IKKE med timer så man kan ikke sige hvornår den skal tænde og slukke .. Jeg får et kæmpe chok og det gør Power & Herika ( som er hesten inden ved siden af ) også , de fjyver begge 2 tilbage og Power begynde at puste .. Jeg stiller mig op for at se om det nu er Jørn der ejer gården , som har tændt den men der er INGEN !!! Herika presser sig helt op i hjørnet og begynde at vrinske , jeg løber hurtigt ind til hende og stiller med ved siden af hende .. Maskinen slukker igen og Herika flader hurtigt til ro , men det gør Power ikke , jeg går ind til ham og prøver at få ham til at spise men han nægter , jeg giver ham mit æbler men han smager bare hurtigt på det og spytter det ud igen .. Hmm , jeg smager på æbet for at se om det smager dårligt , men nej det er helt fint .. Han begynder at trippe og jeg prøver at få ham til at falde til ro .. Så starter maskinen igen , men holder så op efter 20 - 30 sekunder .. Der var jeg godt nok ved at skide brun snask ned af benen !!! Da maskinen så slukker igen slapper Power helt af og det samme gør Herika , nu er de helt fredelige igen ? smiley

    En anden dag i stalden hører jeg pludselig hove ude på gårds pladsen og går ud for at kigge men der er ikk nogte , så går jeg over i den store stald og der hører jeg hove oppe fra hopperne med deres føl .. Jeg styrter der op for at se om et af føllene er sluppet løs , men de ligger alle samn og sover , også hopperne ? smiley

    Det her er godt nok ikk med heste men en aften skulle jeg ned for at hændte min pude .. Jeg går hen til vinduet og da jeg skal lige til at trække for ser jeg noget vidt svæve udenfor mit vindue ! Jeg LØB op til min far og fortalte ham det , han sage at han havde også set noget ligne , og at det var en dame , men hun er vidst god , men hun er HELDIGVIS kun uden for (:

    Der var faktisk også en nat hvor jeg skulle sove på mit NYE værelse , hvor jeg vågner midt om natten ved at der skravler noget rundt inde i min væg ?! Jeg kalder p åmin far og han siger at det er katten , jeg kigger ud af vinduet og ganske rigtig ser jeg min kat springe ned far taget , men hvordan er den kommet der ind ? (: Hehe


Kommentér på:
Underlige hændelser på gårde...spooky!

Annonce